Alkohol gavner fostret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

946 visninger
5 svar
0 synes godt om
31. oktober 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Avisen.dk

Kvinder kan roligt drikke små mængder alkohol under graviditeten - det har faktisk en gavnlig virkning på især drengebørn.

Det hævder britiske forskere fra University College London (UCL).

Forskerne har studeret data fra flere end 12.500 børn og set på mødrenes drikkemønstre under svangerskabet.

Og konklusionen er overraskende, at kvinder, der havde drukket små mængder alkohol under graviditeten defineret som en til to genstande om ugen havde mindre sandsynlighed for at få hyperaktive børn med adfærdsproblemer eller følelsesmæssige problemer, skriver Daily Telegraph.

Dette gjaldt især, hvis de fik drengebørn.

Leder af undersøgelsen, doktor Yvonne Kelly, siger, at konklusionerne kan skyldes, at de mødre, der drak lidt under graviditeten, havde en tendens til at komme fra familier med højere indkomst og dermed havde et mere afslappet forhold til forældrerollen.

Hun mener samtidig, at der er brug for en debat om sundhedsmyndighederne anbefaling af total afholdenhed under svangerskabet.

Herhjemme anbefaler Sundhedsstyrelsen, at gravide afholder sig helt fra alkohol under svangerskabet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2008

Ny mor

Ih, det ville da være skønt, hvis det forholdt sig sådan
Birgitte (som elsker rødvin....)

Anmeld

31. oktober 2008

MorCamilla

Hmm, jeg drak ikke under graviditeten og har fået et hyberaktivt barn alligevel... he he..

Knus fra Camilla (som også elsker rødvin)

Anmeld

31. oktober 2008

twinboys

skål...

Smiler fra en moar der ikke har drukket så meget som en dåbe vin / øl / sprut i min graviditet...

Majbritt

Anmeld

31. oktober 2008

rlyn

Hmmm, måske der er noget om snakken

Jeg nåede to julefrokoster, for fuld skrue inden jeg fandt ud af, at jeg var gravid - og Tristan er hverken hyperaktiv eller har adfærds- eller følelsesmæssige problemer...

Anmeld

1. november 2008

Miamaja

Rikke Lyngholm skriver:

Hmmm, måske der er noget om snakken

Jeg nåede to julefrokoster, for fuld skrue inden jeg fandt ud af, at jeg var gravid - og Tristan er hverken hyperaktiv eller har adfærds- eller følelsesmæssige problemer...

hahaaa

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.