Hvor smitsom er de der mæslinger??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2011

CamiRon

mortilj skriver:

ved os er det godt nok lægen selv der vaccinerer.. sygeplejersken tager kun blodprøver..

Ok så må du ringe i morgen. Du må da gerne lave en update på det? Der er sikkert mange der tænker det samme!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

An&Jo

lauras*mor* skriver:

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/maeslinger.htm her står der lidt om sygdommen...

http://www.ssi.dk/Aktuelt/Nyheder/2011/2011_EPI-NYT_maeslinger-2.aspx det skulle kun være på sjælland indtil videre..

Børn får vaccinen når de er 15 mdr

her kan du læse lidt mere, og ellers kig lidt rundt på deres hjemmeside..

http://www.ssi.dk/Aktuelt/Nyhedsbreve/EPI-NYT/2011/Uge%2016-17%20-%202011.aspx

Men synes da klart du skal ringe til din læge og høre hvad du skal foretage dig... Er ret sikker på at sekretæren ved noget om det også

må indrømme det hjælper lidt at der ingen registrerede tilfælde er oppe hos os endnu.. bliver lidt mere rolig så..

Jeg vil ringe til lægen imorgen tidlig.. for vil godt nok helst snakke med lægen selv om det.. tror han har lidt mere forstand på det end sekretæren har..

Anmeld

28. april 2011

An&Jo

CamiRon skriver:

Ok så må du ringe i morgen. Du må da gerne lave en update på det? Der er sikkert mange der tænker det samme!

skal helt sikkert nok opdatere omkring det når jeg har snakket med lægen imorgen..

Det er jo et relativt vigtigt emne når der sådan kommer udbrud af sygdommen igen..

Anmeld

28. april 2011

henh01

Jeg skal da vidst lige ringe til lægen.. Bor på sjælland i det omtalte område - og har et barn på 5 mdr med hoste, feber og rødt udslet på kinderne.. Hmm... Skræmmende..

Kan man få den vaccine førend de 15 mdr?

Anmeld

28. april 2011

An&Jo

henh01 skriver:

Jeg skal da vidst lige ringe til lægen.. Bor på sjælland i det omtalte område - og har et barn på 5 mdr med hoste, feber og rødt udslet på kinderne.. Hmm... Skræmmende..

Kan man få den vaccine førend de 15 mdr?

ifølge en på en anden babyside så kan man godt få den før tid hvis man er ekstra udsat..

Men kan da godt forstå du vil have fat på lægen..

Anmeld

28. april 2011

louise8723

mortilj skriver:

må indrømme det hjælper lidt at der ingen registrerede tilfælde er oppe hos os endnu.. bliver lidt mere rolig så..

Jeg vil ringe til lægen imorgen tidlig.. for vil godt nok helst snakke med lægen selv om det.. tror han har lidt mere forstand på det end sekretæren har..

jeg læste lige på tv2 igår at der nogen steder var registreret tilfælde hvor der ikke havde været andre i området.

Dvs at de ikke vidste hvordan det kunne være opstået.. så man kan ikk vide sig helt sikker desværre :/

Anmeld

28. april 2011

An&Jo

louise4060 skriver:

jeg læste lige på tv2 igår at der nogen steder var registreret tilfælde hvor der ikke havde været andre i området.

Dvs at de ikke vidste hvordan det kunne være opstået.. så man kan ikk vide sig helt sikker desværre :/

ej øv.. nu var jeg lige sikker på at vi var i et sikkert område når der ikke var registreret tilfælde..

Hmm nu er det kald til lægen vidst endnu vigtigere.. Min drengs immunforsvar er i forvejen rigtig dårligt, og bare de skoldkopper han lige har haft måtte han have noget imod fordi han var så hårdt ramt.. vagtlægen havde aldrig set et barn reagere på skoldkopper på den måde han gjorde..

Anmeld

28. april 2011

louise8723

mortilj skriver:

ej øv.. nu var jeg lige sikker på at vi var i et sikkert område når der ikke var registreret tilfælde..

Hmm nu er det kald til lægen vidst endnu vigtigere.. Min drengs immunforsvar er i forvejen rigtig dårligt, og bare de skoldkopper han lige har haft måtte han have noget imod fordi han var så hårdt ramt.. vagtlægen havde aldrig set et barn reagere på skoldkopper på den måde han gjorde..

ej hvor lyder det trist for den lille fyr :/

Da der begyndte at blive opdaget mæslinger på sjælland fik min elias et udslæt der lignede mæslinger til punkt og prikke..

"heldigvis" var det bare en reaktion på antibiotika som så lignede det

Anmeld

28. april 2011

SussieThyssen

mortilj skriver:

tusind tak Sussie.. Det hjalp mig rigtig meget.. Men må nok hellere ringe til lægen imorgen.. Kan læse at man først bliver vaccineret mod dem ved 15 mdr og min dreng er kun lige blevet 1 år.. Så det er ikke den vi er "hoppet over" i programemt.. men han har som skrevet kun fået sin 3mdrs vaccine indtil videre..

Det var så lidt vense.
Men du må jo hellere se at komme igang med de vaccinationer og få indhentet dem, det er jo ikke så godt hvis din trold fx skulle få kighoste og den slags, fordi der ikke er beskyttelse gennem vaccinationerne.

Anmeld

28. april 2011

An&Jo

louise4060 skriver:

ej hvor lyder det trist for den lille fyr :/

Da der begyndte at blive opdaget mæslinger på sjælland fik min elias et udslæt der lignede mæslinger til punkt og prikke..

"heldigvis" var det bare en reaktion på antibiotika som så lignede det

ej føj da.. Men godt det "bare" var en reaktion på antibiotika..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.