Orlov/økonomi/hvem? - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

866 visninger
1 svar
0 synes godt om
28. april 2011

Anonym trådstarter

Hej Alle

Jeg står pt. i en træls situation.

Jeg er ansat af region Nordjylland som SSA-Elev, og er i praktik på psykiatrisk sygehus. Jeg er meget ked af at være hvor jeg er, så derfor har jeg fået sat gang i at komme væk derfra.

Studievejlederne kan ikke med sikkerhed sige at jeg kan få en anden praktikplads nu, og forslog derfor Orlov. Jeg aner ingenting om hvordan det lige forregår med Orlov, men tror nok det vil sige at jeg har orlov fra uddannelsen uden løn, og frit kan finde noger andet arbejde i mens (indtil jeg skal føde til november og har været på barsel - og så kan starte ny praktik op) men -

stort spørgsmål: Hvad og hvem og hvor meget får jeg så af penge mens jeg er på barsel (kan jo gå fra 8 uger før forventet termin) er det region nordjylland der betaler barsels-penge og forældre orlov mens jeg har orlov inden også?

er så forvirret - er der nogle der kan hjælpe mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2011

AndreasMor84

Jeg er ret overbevist om, at hvis du stopper din praktik og går en periode i møde, hvor du ikke laver noget, så må du først gå på barsel 4 uger før. Det med de 8 uger gælder vidst kun, hvis du er off. ansat de sidste 13 uger før barsel.. men er ik lige 100% sikker.. Men i hvert fald, så er det kommunen der udbetaler barselsdagpenge til dig og beløbet udgør MAX 3800 kr. om ugen alt efter om man har været i arbejde osv. de sidste 13 uger inden barsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.