ang. barselsdagpenge??? (men også dagpenge)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.185 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. april 2011

Lillefe

Jeg kan ikke lige finde ud af det her...?? syntes sku det er forvirrende..

Jeg har lige fået dagpenge i dag 7000?? altså jeg mener kan det virkeligt passe? det er for tre uger..har spurgt herinde tidligere og så vidt jeg ved var jeg til højeste sats..burde jeg så ikke få et par tusind mere eller er det mig som ikke fatter noget?

Et andet spørgsmål hvis nu jeg gik på dagpenge er der så nogen som ved hvad forskellen er fra barselsdagpenge?? på forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2011

2babygirls

Lillefe skriver:

Jeg har lige fået dagpenge i dag 7000?? altså jeg mener kan det virkeligt passe? det er for tre uger..har spurgt herinde tidligere og så vidt jeg ved var jeg til højeste sats..burde jeg så ikke få et par tusind mere eller er det mig som ikke fatter noget?

Et andet spørgsmål hvis nu jeg gik på dagpenge er der så nogen som ved hvad forskellen er fra barselsdagpenge?? på forhånd tak

Tror den eneste forskel er at du ikke er jobsøgende

Men ja, det går op og ned med de udbetalinger.. Jeg er på mindste sats og har fået for 148 timer denne gang, lige knap 8500kr.

Sidste måned fik jeg lidt over 10.000...

Anmeld

28. april 2011

TineA

Jeg følger også med, jeg fatter heller intet.

Sidst fik jeg 12700(14/4) kr i dag 4800 kr?!  

Anmeld

28. april 2011

Valle81

Lillefe skriver:

Dagpengesatsen og barselsdagpengesatsen er den samme.

Det er 3860 kroner pr uge så du har fået for 3 uger hvilket før skat jo så er 11580 kr. Der skal du betale ATP og skat. Så kan du jo selv regne ud derfra.

Jeg har idag selv fået for 3 uger og har fået 9300 og har et fradrag op næsten 7000 kroner og en skatteprocent på 39 - så alt efter dit fradrag og skatteprocent så kan det man får udbetalt svinge meget:0)

Christina

Anmeld

28. april 2011

Valle81

Lillefe skriver:

Og næste måned er en 5 ugers udbetaling så der for du 5*3860 som er 19300 før skat og så skal du igen trække ATP og skat fra:0)

Men generelt får du for 4 ugerog så er der ca 4 5 ugers udbetalinger om året:0)

Anmeld

28. april 2011

Kildebakken

Du kan regne din sats ud på borger.dk under din barsel:-)

Anmeld

28. april 2011

Chr-Hei

Jeg har lige fået dagpenge idag jeg har fået udbetalt 11952 og går til højeste sats... Tror den hed nået med 15100 før skal eller sådan... Sidste måned fik jeg også for nogle dag mindre og fik udbetalt 11323..

Der står på min "lønseddel" at det er maximum og for 148 timer samt at det er udregnet efter barselsloven så går ud fra at det er det samme man får ud når man går på barsel senere hen(:

Anmeld

28. april 2011

Valle81

Heidi-ra skriver:

Jeg har lige fået dagpenge idag jeg har fået udbetalt 11952 og går til højeste sats... Tror den hed nået med 15100 før skal eller sådan... Sidste måned fik jeg også for nogle dag mindre og fik udbetalt 11323..

Der står på min "lønseddel" at det er maximum og for 148 timer samt at det er udregnet efter barselsloven så går ud fra at det er det samme man får ud når man går på barsel senere hen(:

Det passer også meget godt med at det er for 4 uger - og hun har fået for 3 uger:0)

Anmeld

28. april 2011

Lillefe

Heidi-ra skriver:

Den der "lønseddel" får du den pr. brev elelr hvordan?

Anmeld

28. april 2011

Lillefe

Valle81 skriver:

Dagpengesatsen og barselsdagpengesatsen er den samme.

Det er 3860 kroner pr uge så du har fået for 3 uger hvilket før skat jo så er 11580 kr. Der skal du betale ATP og skat. Så kan du jo selv regne ud derfra.

Jeg har idag selv fået for 3 uger og har fået 9300 og har et fradrag op næsten 7000 kroner og en skatteprocent på 39 - så alt efter dit fradrag og skatteprocent så kan det man får udbetalt svinge meget:0)

Christina

Ja så passer det nok emget godt min er vist på omkring 5000 og så 39 procent..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.