Middagslur???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

587 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. april 2011

ap1310

Hvor længe får jeres børn middagslur i dagpleje eller vuggestue?? Har en søn på 2 ½ der sover 2 timer i dagpleje ( bliver vækket kl 14 ) men har bare så mange problemer med at få ham til at blive i sin seng om aftenen.. Nogen der kan hjælpe??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

Tip!

min søn på 2 1/2 sover halvanden time til middag og han sover mellem 19 og 19.30..

sover han længere, så er han ikke til at drive i seng om aftenen..

Anmeld

27. april 2011

sarahb

vores på 2,5 sover 2- 3 timer, i DP dog kun 2 da hun vækker ham så vi kan afhente ham ca kl. 14,30-15. Men herhjemme sover han snildt 3 timer og kommer i seng kl. 19,30 max 20

Anmeld

27. april 2011

Isabeau

ap1310 skriver:

Hvor længe får jeres børn middagslur i dagpleje eller vuggestue?? Har en søn på 2 ½ der sover 2 timer i dagpleje ( bliver vækket kl 14 ) men har bare så mange problemer med at få ham til at blive i sin seng om aftenen.. Nogen der kan hjælpe??

Min datter er 21 mdr, og sover ca. 2 timer i dagplejen, så hun er vågen (og affodret) når jeg henter hende kl. 15.00. Hun kommer desuden i seng kl. 19.00-19.30 uden problemer. Nogle gange snakker hun lige med sig selv, men max et kvarter, når hendes musik er stoppet, er hun faldet i søvn

Hvis han ikke er træt om aftenen, hvad med så at skippe middagsluren? Min svigerinde prøvede det samme og det virkede bare!

Anmeld

27. april 2011

ap1310

Ja tænker også om den ikke bare skal helt væk, for så må han da kunne gå kold om aftenen

Anmeld

27. april 2011

Isabeau

ap1310 skriver:

Ja tænker også om den ikke bare skal helt væk, for så må han da kunne gå kold om aftenen

Få din DP til og vurdere hvor træt han er, når han nu er hos hende om dagen, og er han meget træt, jamen så nøjes med en time.

Stella havde i påsken kun fået ca. 1 times søvn til middag, der skete så meget, hun åbenbart ikke ville gå glip af det Nogle dage kom hun i seng kl. 18.30, men ellers kl. 19.00

Anmeld

27. april 2011

ap1310

Ja vil prøve at drøfte det med hende imorgen, og håber meget på det kan hjælpe.. Og mange tak for svar

Anmeld

28. april 2011

Mor til Frederic og Freya

ap1310 skriver:

I dp får han i snit 2½ time

Herhjemme 2½-3½ time.

Kommer i seng mellem 18.30 og 19.00, 365 dage om året og sover inden for 3 min. 

Bliver vækket i hverdagen mellem 7.00 og 7.30

I weekender får han lov at sove til mellem 8 og 9. 

Han er snart 2,8 år.

Hvos han er svær at putte, så få dp til at vække ham noget før.

Anmeld

28. april 2011

eElak

Hejsa.

Min knægt er 25 måneder.

Han sover 2-2,5 time til middag i dagplejen (og det samme herhjemme). Han sover til han bliver vækket, så indimellem kan det snige sig op på 3 timer.

han kommer i seng kl 19.30 og der er ikke de vilde problemer.. han er allerede træt inden.
han vågner så også altid imellem kl 5.15-5.45 (OGSÅ i ferier!!)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.