gryderetter, nogen opskrifter ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2011

Lykkelig-Men-Travl-Mor

Hvad med en kyllingegryde med karry?

500 g kylling i tern

2 løg

4 tomater (skæres i tern)

2 røde peberfrugter (skæres i strimler)

1 dåse kokosmælk

karry og hønsebouillonterning

Hak løgene fint og svits dem ilidt fedtstof i en gryde. Brænd ca. 3 tsk. karry af heri. Tilsæt kyllingestykkerne og brun dem. tilsæt 1-2 dl hønsebouillon og lad simre lidt.

Tilsæt tomater og peberfrugter. Smag til med salt og peber og lad simre ca. 15 min.

Tilsæt kokosmælken og varm igennem. Jævn evt. retten, hvis du vil have en tyk sovs.

Servér med ris.

Det er nemt, hurtigt, sundt og smager dejligt. En meget brugt hverdagsret hjemme hos os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2011

LenaJohansen

Lykkelig-Men-Travl-Mor skriver:

Hvad med en kyllingegryde med karry?

500 g kylling i tern

2 løg

4 tomater (skæres i tern)

2 røde peberfrugter (skæres i strimler)

1 dåse kokosmælk

karry og hønsebouillonterning

Hak løgene fint og svits dem ilidt fedtstof i en gryde. Brænd ca. 3 tsk. karry af heri. Tilsæt kyllingestykkerne og brun dem. tilsæt 1-2 dl hønsebouillon og lad simre lidt.

Tilsæt tomater og peberfrugter. Smag til med salt og peber og lad simre ca. 15 min.

Tilsæt kokosmælken og varm igennem. Jævn evt. retten, hvis du vil have en tyk sovs.

Servér med ris.

Det er nemt, hurtigt, sundt og smager dejligt. En meget brugt hverdagsret hjemme hos os.

må jeg lige prøve når jeg kan spise ordenlig igen

Anmeld

5. maj 2011

Lykkelig-Men-Travl-Mor

LenaJohansen skriver:

må jeg lige prøve når jeg kan spise ordenlig igen

Hej Lena.

Du skal være meget velkommen  Jeg håber snart du kan få noget almindelig mad igen - det lyder til at have været en hård omgang med tænderne, så du får lige et par venlige tanker herfra og med ønsket om god bedring - kan du mærke det komme til dig, hi, hi!!! 

Jeg laver også indimellem en anden god gryderet, som dog er lidt mere usund. Vi bruger den ind imellem til gæstemad eller weekend-mad.

500 g hakket oksekød

1 pakke bacon-tern

1 pakke friske cocktailpølser

2 løg

1 dåse hakkede tomater med chili

1 bæger flødeost naturel

Jeg svitser baconen i en gryde, og tager den op. Hakker derefter løgene og svitser dem i baconfedtet + lidt olie. Tilsætter kødet og bruner det.

Herefter tilsætter jeg tomaterne og baconen og lader simre lidt. Smager til med salt og peber og tilsætter pølser og flødeost til sidst, hvorefter jeg bare varmer forsigtigt igennem.

Jeg serverer med ris eller frisk pasta og en stor skål blandet grøn salat efter årstiden.

Også en super nem ret, som vi bruger en del hjemme hos os, hvor maden helst skal være meget enkel med 2 små børn på 1 og 4 .

Er du til flere retter i samme stil, er du meget velkommen til at besøge min hjemmeside www.52nemme.dk.

De bedste forårshilsner og med ønsket om god bedring fra

Benedikte.

Anmeld

5. maj 2011

LenaJohansen

Lykkelig-Men-Travl-Mor skriver:

Hej Lena.

Du skal være meget velkommen  Jeg håber snart du kan få noget almindelig mad igen - det lyder til at have været en hård omgang med tænderne, så du får lige et par venlige tanker herfra og med ønsket om god bedring - kan du mærke det komme til dig, hi, hi!!! 

Jeg laver også indimellem en anden god gryderet, som dog er lidt mere usund. Vi bruger den ind imellem til gæstemad eller weekend-mad.

500 g hakket oksekød

1 pakke bacon-tern

1 pakke friske cocktailpølser

2 løg

1 dåse hakkede tomater med chili

1 bæger flødeost naturel

Jeg svitser baconen i en gryde, og tager den op. Hakker derefter løgene og svitser dem i baconfedtet + lidt olie. Tilsætter kødet og bruner det.

Herefter tilsætter jeg tomaterne og baconen og lader simre lidt. Smager til med salt og peber og tilsætter pølser og flødeost til sidst, hvorefter jeg bare varmer forsigtigt igennem.

Jeg serverer med ris eller frisk pasta og en stor skål blandet grøn salat efter årstiden.

Også en super nem ret, som vi bruger en del hjemme hos os, hvor maden helst skal være meget enkel med 2 små børn på 1 og 4 .

Er du til flere retter i samme stil, er du meget velkommen til at besøge min hjemmeside www.52nemme.dk.

De bedste forårshilsner og med ønsket om god bedring fra

Benedikte.

Tusind tak for de pænne ord.. Jeg glæder mig godt nok også til det er overstået

Og glæder mig bestemt til at prøve de opskrifter, de lyder da vildt lækre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.