langtidssygemeld og ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

559 visninger
4 svar
0 synes godt om
31. oktober 2008

SaNiNa

Hej piger...

ved i om man må tage på ferie når man er langtidssygemeldt...
vi har jo bestilt ferie i uger 5 og nu kan jeg ikke finde ud af om jeg må tage afsted.

Håber der en nogen som har lidt kendskab til det.

Sanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2008

tascia

uhh, det første der falder mig ind er NEJ, for du har jo ikke ferie når du er sygemeldt! så hvis jeg var dig ville jeg fluks gribe røret og ringe til fagforeningen..

//Natascia

Anmeld

31. oktober 2008

Nemesis

Som udgangspunkt må du ikke.
Hvis det er en ferie der har været bestilt og planlagt langt tid før, og som IKKE vil stå i vejen for en raskmelding (altså at det ikke kan gøre din sygdom værre) Så kan man ansøge sin sagsbehandler om at holde sin ferie,

Ferien må dog heller ikke stå i vejen for et evt. behandlingsforløb og du vil skulle raskmelde dig inden feriens start og sygemelde dig ved hjemkomst. Det betyder at du ikke vil modtage sygedagpenge i den periode.

Det er MEGET ofte en vurderingssag og det afhænger igen af ens sagsbehandler.

Håber dog du kan komme på ferie.
Held og lykke
Sisse

Anmeld

31. oktober 2008

tascia

ladydan1 skriver:

Som udgangspunkt må du ikke.
Hvis det er en ferie der har været bestilt og planlagt langt tid før, og som IKKE vil stå i vejen for en raskmelding (altså at det ikke kan gøre din sygdom værre) Så kan man ansøge sin sagsbehandler om at holde sin ferie,

Ferien må dog heller ikke stå i vejen for et evt. behandlingsforløb og du vil skulle raskmelde dig inden feriens start og sygemelde dig ved hjemkomst. Det betyder at du ikke vil modtage sygedagpenge i den periode.

Det er MEGET ofte en vurderingssag og det afhænger igen af ens sagsbehandler.

Håber dog du kan komme på ferie.
Held og lykke
Sisse

skulle lige til at skrive det samme (efter en hurtig søgning på google) men der stod samtidig at i de fleste tilfælde vil udfaldet af ansøgningen blive NEJ.

//Natascia

Anmeld

31. oktober 2008

MorCamilla

Sanne skriver:

Hej piger...

ved i om man må tage på ferie når man er langtidssygemeldt...
vi har jo bestilt ferie i uger 5 og nu kan jeg ikke finde ud af om jeg må tage afsted.

Håber der en nogen som har lidt kendskab til det.

Sanne

Sanne, hvis jeres ferie er bestilt inden inden ud blev syg har du større chance for at få et ja til at tage afsted... 60.png

Men prøv at spørge din kommune/sagsbehandler, hun ved det..

Held og lykke...

Knus fra Camilla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.