barnets vægt uge 37

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.393 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. april 2011

betiinsen

er 36+1 idag, da jeg var ved jordemoder. er selv meget lille og normalt ret tynd, men fik vurderet den lille til 3000 gr.. er det ikke meget?

hun fortalte også at hoved sad meget lavt i bæknet og havde sat sig helt fast samt at min livmoderhals snart var væk osv. så hun måtte gerne komme ud når det passede hende nu.

håber da ikke hun bliver meget større, da jeg selv var samme størrelse ved fødslen næsten en måned efter..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

Blaabjerg

min pige blev i uge 37 skønnet til at veje 2900, od da hun kom verden uge 39+5 vejede hun 3300 g 

Anmeld

27. april 2011

betiinsen

okay så er det meget normalt, fik bare at vide hele vejen i graviditeten indtil nu at jeg ville få et lille barn, men er ikke sikkert så.. så må hun gerne komme om 2 uger

Anmeld

27. april 2011

Aves.

Det er jo bare skøn/gæt..

Jeg ved ikke om det er meget...mine to yngste vejede 4100g og 3400g på det tidspunkt hvis man går ud fra de tager 200g på om ugen..

Anmeld

27. april 2011

Mette.

betiinsen skriver:

er 36+1 idag, da jeg var ved jordemoder. er selv meget lille og normalt ret tynd, men fik vurderet den lille til 3000 gr.. er det ikke meget?

hun fortalte også at hoved sad meget lavt i bæknet og havde sat sig helt fast samt at min livmoderhals snart var væk osv. så hun måtte gerne komme ud når det passede hende nu.

håber da ikke hun bliver meget større, da jeg selv var samme størrelse ved fødslen næsten en måned efter..

Jeg synes det lyder som en fin vægt, men lad være at ligge for meget i det, de kan virkelig tage fejl.
Min datter blev skønnet til at veje 3600 gram til terminsdato, og da jeg gik 9 dage over tid, sagde min JM hun ville komme til at veje omkring 4 kg., men da hun kom i uge 42, vejede hun blot 3300 gram, så hun tog hvertfald meget fejl her.

Anmeld

27. april 2011

mortilnoahogmelina

Det blev min dreng os skønnet til på det tidspunkt i graviditeten . Men det er lkun skøn han vejede alligevel 3768 ved fødslen .

Anmeld

27. april 2011

Blaabjerg

En af de sidste gange jeg var ved JM, der var jeg inde ved en anden fordi min egeb var syg, og der sagde hun til mig at hun var direkte urolig for mit barns vægt. 

Men to uger efter da jeg skulle afsted igen, der sagde min egen JM til mig at hun overhovedet ikke var bekymret.

Og trolden vejede 3300 g, født to dage før tid. Ganske fin vægt synes jeg 

Anmeld

27. april 2011

hilma

det er da en helt fin vægt jeg fik også at vide gennem hele graviditeten at jeg fik et meget lille barn. i uge 37 vejede lillemanden 2200 ifølge vægtscanningen og da jeg fødte ham 5 dage før termin vejede han 2964 og da havde min læge sagt til mig i uge 33 at lillemanden ville nok ikke snige sig på de 3 kg ved fødsel. og 2 dage før jeg fødte ham, skønnede min JM lillemanden til at veje 2900

Men "normal vægten" svinger mellem 3500 og 4300 ca. så hvis din læge og JM ikke er bekymrede, bør du hellere ikke være det

Anmeld

27. april 2011

PeruBaby

betiinsen skriver:

Jeg fødte da jeg var 37+2 og der vejede min pige 3150g, så jeg tror at det er en fin vægt dit barn har

Anmeld

27. april 2011

Mor Christa

Jeg blevn sat igang 38+2 og der vejede min knægt 3650 gram..
Og da jeg var til forundersøgelse skønnede de ham til 3200 (37+4) og da jeg var  36+4 skønnede de ham til 3000 Så tror det er heeeelt normalt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.