sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

994 visninger
17 svar
0 synes godt om
27. april 2011

dunja

hvornår fik jeres barn sut for første gang ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2011

BabyNilas

Nilas fik hans da han var lidt over 14 dage gammel. Han havde svært ved at blive ammet så vi skulle vente til han havde helt styr på det.

Anmeld

27. april 2011

Maja_4000

Da hun var 1½ døgn .. Hun havde - og har stadig - et meget stort suttebehov :b

Anmeld

27. april 2011

Mira0911

dunja skriver:

hvornår fik jeres barn sut for første gang ?

Min fik det da hun var 8 timer gammel... 

Anmeld

27. april 2011

miinimeal

albert var 8 timer gammel

Anmeld

27. april 2011

lucas<3

min dreng ville overhovdet ikk ha hans sut da han blev født,

lucas begyndte først da han var 4 måneder..

Anmeld

27. april 2011

Tkcuf

Med begge børn forsøgte vi os uden.. Hvilket gjorde at de bare suttede på fingre eller skreg.. Så der gik max 5 døgn med S og endnu mindre med X

Anmeld

27. april 2011

dunja

Synes bare man hører mange der synes det er for tidligt at gi sut den første uges tid, men altså hvad skulle der ske ved det, andet end at barnet måske slapper af når hun/han får sut

Anmeld

27. april 2011

Skouboe

dunja skriver:

Synes bare man hører mange der synes det er for tidligt at gi sut den første uges tid, men altså hvad skulle der ske ved det, andet end at barnet måske slapper af når hun/han får sut

Som jeg har fået det forklaret af en sygeplejerske på en Neonatal afdeling er problemet de deciderede babysutter (de små) og de ergonomiske sutter. Begge typer skal barnet holde fast på med læberne og sutte meget yderligt og det er meget anderledes end den måde de skal holde brystet på, hvilket for nogle kan betyde at de bliver forvirrede og får sværere ved amningen.

På den Neonatal afdeling hvor min bekendte arbejder får babyerne en stor (6m+) rund sut når de kommer, fordi de runde sutter stimulerer samme punkt i ganen som brystet og derfor hjælper med at styrke sutterefleksen og samtidigt er en sut en masse tryghed for børnene.

De runde sutter ligger også bedre i munden og falder ikke så tit ud som de andre, fordi de holder den på plads med tungen og ikke med læberne.

De runde er så til gengæld hårdere ved tænderne end de anatomiske, men så længe de stopper med at bruge sut når de bliver 3, skulle det ikke have nogen betydning.

Anmeld

27. april 2011

eElak

Æhm... tror knægten var ca 3-5 dage gammel... jeg kan ikke helt huske det... Kun at vi stadig var indlagt, og det var den daværende svigermor, som lærte knægten at bruge sutten..

Nu vil han ikke slippe den igen ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.