Flytte sammen lidt hjælp tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2011

Anonym trådstarter

Rogue skriver:

ja okay... altså jeg mangler ikke noget og jeg har betalt alt alene og på kontanthjælp

mange tak og held og lykke med flytning sammen  kæresten håber det kan lade sig gøre for jer... håber du lige smider om det kan lade sig gøre

Det skal jeg nok

Sender måske over pb.. kan se du ikke bor langt fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

skøjte-prinsessen

Anonym skriver:

Det skal jeg nok

Sender måske over pb.. kan se du ikke bor langt fra mig

hvilken by er du da fra hehe

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

Rogue skriver:

hvilken by er du da fra hehe

hehe bor ved husum ca 10 minutter i bil fra rødovre centeret

Anmeld

26. april 2011

skøjte-prinsessen

Anonym skriver:

hehe bor ved husum ca 10 minutter i bil fra rødovre centeret

ja det er jo tæt på hehe, det må jeg nok sige hihi

Anmeld

26. april 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg snakker om at flytte sammen med nu har jeg hørt noget om at vi måske ikke kan få boligsikring og betalt noget af pasningen af 2 mindre børn

Det ligger sådan at jeg på er på kontanthjælp og min kæreste er under uddannelse, så nogle perioder arbejder han og andre er han på skole..

Men vil vi kunne få noget boligsikring og hjælp på instition..?

Håber nogle af jer kloge læsere kan give lidt svar

Her kan selv udregne om du kan få boligstøtte. Håber du kan finde ud af det. Men tror nu nok du kan få noget.

Anmeld

27. april 2011

mortilnoahogmelina

Du kan sagtens søge bolig sikring , den vil bare falde betydeligt fordi i nu har to indtægter .
Og alle mennesker jo idag søge om friplads eller delvis . Det er faktisk delt op i procenter nu . Man kan se det på kommunes hjemmeside der .br jeg været inde og finde det .

Anmeld

27. april 2011

Kofoed.

Kofoed33 skriver:

Her kan selv udregne om du kan få boligstøtte. Håber du kan finde ud af det. Men tror nu nok du kan få noget.

Hvorfor glemmer jeg og linke for tiden...

https://dinboligstoette.borgerservice.dk/KMD.LE.DinBoligstoette.Beregn/Default.aspx?p=aarhus

Anmeld

27. april 2011

Aves.

27. april 2011

A.

Rogue skriver:

du får nok ikke boligsikring det kommer and på huslejen, men du skulle gerne kunne få delvis friplads, tror det kommer and på om i tjener under eller over det man må for at få det... men fik af vide at hvis det ikke er hans børn så skulle du genre kunne få friplads/delvis friplads... det var det jeg fik af vide...

det passer ikke at man kan får hjælp til friplads når det er ikke  hendes kærestens børn..han har forsøger pligt over de børn når de har fælles adresse..

Anmeld

27. april 2011

eElak

Ok.. tager den lige fra en ende af.

Boligsikring er indtægtsreguleret på husstanden, så jo du vil nok miste noget af den.. men han studerer jo, dvs indtægtet ikke er så høj igen.. Så tror den bliver nedsat, når nu der er tale om 2 børn... Det kan også godt være at den forsvinder helt... Du kan beregne det her

Friplads/delvis friplads er også indtægtsreguleret på husstanden. Så der kan jeg med det samme sige at i kommer til at miste noget af fripladsen. For det første ryger "fradraget" som enlig forsøger (det er på 52000 kroner), men hans indtægt kommer også til at spille en rolle... Men i kan nok få delvis friplads, og der kan i se på denne oversigt hvor meget i skal betale. Mit gæt vil være at i skal betale 50% sådan ca.

Derudover så mister du ordinært og ekstra tilskud, som du får som enlig forsørger. Det er ca 2500 i kvartalet.

Det var et kort oprids over "konsekvenserne" ved at flytte sammen med en...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.