vielse på rådhus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.373 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. februar 2008

maria

vi skal giftes til juli på rådhus. Nu snakker vi så om fest bagefter, da vi gerne vil fejre dagen lidt. Hvad har I andre gjordt? Min veninde sagde straks at så måtte de igang med at arrangerer polterabend, men hører det sig til, når det er rådhus vielse? vores plan var netop det sku være ganske stille og roligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2008

Mie A

Først og fremmest: Tillykke med det kommende bryllup.
...og selvfølgelig hører det sig til...
Men hvis du virkelig ikke ønsker det, så må du fortælle det til dine veninder... MEN der er jo ikke nogle garanti for at de hører efter :o)
Knus Mie - som er blevet viet på rådhuset... og havde en FED polterabend :o)

Anmeld

24. februar 2008

maria skriver:

vi skal giftes til juli på rådhus. Nu snakker vi så om fest bagefter, da vi gerne vil fejre dagen lidt. Hvad har I andre gjordt? Min veninde sagde straks at så måtte de igang med at arrangerer polterabend, men hører det sig til, når det er rådhus vielse? vores plan var netop det sku være ganske stille og roligt.

Tillykke :) Vi blev viet i august sidste år på rådhuset... stille og roligt og helt uformelt (L) Vi havde holdt det hemmeligt for alle pånær vores forældre for vi ville netop ikke have en masse postyr omkring os med polterabend osv... men det synes jeg da I skal gøre som I vil ;)
Vi havde begge hold forældre med som vidner og det var helt perfekt. Vi var selvfølgelig i pænt tøj, men langt fra traditionelt med hvid kjole osv. Det eneste traditionelle var min lille brudebuket og at de kastede ris på os bagefter!!
Efterfølgende var vi nede på en kro hvor vi startede med champagne i solen og derefter en lækker frokost. Efterfølgende kørte vi hjem i vores have og spiste hjerte islagkage og jacob bar mig over dørtrinnet.
Synes det må være helt op til jer selv hvordan dagen skal forløbe.. men hvis du ikke er meget for et polterabend skal du nok melde det ud nu inden de går igang med den helt store planlægning :D
Glæder mig til at høre hvad det ender med!!

Anmeld

24. februar 2008

Stumpen

Hejsa..

Her går jeg/vi også og overvejer bryllup i juli på rådhuset.. Karsten vil egentlig helst giftes i kirken, men vi må hellere indse at det får vi aldrig råd til, sådan som vores/hans økonomi ser ud.. Jeg ved godt at det ikke nødvendigvis behøver at være dyrt at blive gift i kirken, men skal jeg det, skal det være med det hele..

Jeg tænker lidt at holde et bryllup a la en barnedåb... Vielse om formiddagen og en let frokost hjemme med den nærmeste familie/vi havde godt nok også nogle af vores onkler, mostre of fastre med til Mathildes barnedåb, så de skal også med..

Men et uformelt bryllup uden det store hulum-hej, så jeg kigger lige med oom der er nogen der giver gode forslag herinde ;-)

Qnus Anja..

Anmeld

24. februar 2008

rlyn

Vi blev også viet på rådhuset. En rigtig god oplevelse, hvor rådkvinden fremsagde både på engelsk og på dansk - super god service :D

Vi ville også holde det stille og roligt, uden alt for meget postyr - vi var vist 12 ialt. Da vi så stod udenfor på trappen og blev overdænget med ris, var mere eller mindre alle pædagoger i Aalborg samlet til stormøde på pladsen udenfor, og da Sef er pædagog vakte det en del postyr blandt hans kollegaer, der ikke vidste han skulle giftes den dag 8D
Sef havde ikke lige været obs på at det møde skulle foregå dér...

Vi havde naturligvis pænt tøj på uden det var de helt store skrud.
Lige efter vielsen fik vi champagne på rådhuset, inden vi gik ned til "vores" café, hvor vi fik en lækker frokost. Derefter tog folk hjem.

for os var det en dag lige efter vores hoved - ikke så meget sat op, så det blev en nærværende og afslappende dag, med god tid til hinanden og de få gæster.

Held og lykke med brylluppet. Håber I får en fantastisk dag.

Knus
Rikke

Anmeld

24. februar 2008

Lullaby

Først og fremmes så syntes jeg ikke at en rådhusvielse udelukker en polterabend men når det er sagt så ville jeg blive >( hvis jeg sagde at jeg IKKE ville have sådan en polterabend og så folk gjorde det alligevel fordi "det er tradition", men sådan er jeg bare :) Jeg ville simpelthen nægte at gå nogensteder. Vi blev gift i kirken og selvom vi sparede på en masse ting (jeg fik ikke en decideret brudekjole), der var ikke levende musik (et anlæg), maden var buffet (ville gerne have suppe, steg & is) osv så rendte det alligevel op i en 10-15000. Og når man er 2 studerende så er det alså mange penge :S

Anmeld

25. februar 2008

Pia.

STORT TILLYKKE .... Det bliver da rigtig dejligt....
Og ja man kan da sagtens holde en polterabend selvom man bliver gift på rådhuset, det er jo op til venner og familie hvad de har lyst til...

Jeg selv er gift på rådhuset dog uden nogen fest - kun lille middag, vi truede dog med at holde et brag af en fest når vi havde været gift i 10 år, det er så I år, så nu må vi se, måske skal jeg vi også holde fest som dig... - har dog lige en meget stor 30 års fødselsdag der kommer først, så det er nu ikke sikkert... *S*
Ville sådan set bare ønske dig tillykke... ;)

knus fra Pia.

Anmeld

19. juni 2012

Claus22

[slettet af moderator]

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.