Børnepenge - må man sige nej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.526 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. april 2011

Isabeau

Hej! Vi venter os barn nr. 2, og sad den ene dag og snakkede om børnepenge - dem fra faderen; SKAL man ha´ dem? Mit budget kører fint nok rundt med kun en omgang børnepenge.

Diana & Stella, og julefisen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

An&Jo

Isabeau skriver:

Hej! Vi venter os barn nr. 2, og sad den ene dag og snakkede om børnepenge - dem fra faderen; SKAL man ha´ dem? Mit budget kører fint nok rundt med kun en omgang børnepenge.

du SKAL ikke have dem..

MEN, kommunen kan nægte dig alle de ekstra bidrag de giver til enlige hvis man selv frasiger sig børnepengene.. Bare så du er klar over det..

Anmeld

26. april 2011

Sjl-msl-Mkl

Det er jo noget du skal søge om i gennem amtet g få fast sat, så i princippet kan du bare lade vær med og søge.

Anmeld

26. april 2011

slettet_7530

Isabeau skriver:

Jeg sender dig mit kontonummer i en PM  jeg ved det ikke, men hvorfor ikke sætte dem ind på en konto og spare dem op til dit barn hvis du godt kan undvære dem??

Anmeld

26. april 2011

LinLin

Albertesmor skriver:

Jeg sender dig mit kontonummer i en PM  jeg ved det ikke, men hvorfor ikke sætte dem ind på en konto og spare dem op til dit barn hvis du godt kan undvære dem??

Jeg modtager også gerne

Anmeld

26. april 2011

Isabeau

Albertesmor skriver:

Ha ha Ja, det kunne jeg da evt. Det lød også så... ja, altså som om jeg har penge nok, men har det bare sådan; at har jeg penge, bruger jeg dem  Og lige pt. kører det fint rundt, endelig!

Anmeld

26. april 2011

eElak

Albertesmor skriver:

Pis du var for hurtig!!!! 

Til trådstarter:
Du kan godt vælge at lade være med at få børnepenge... I første omgang så klarlægger i selv det med børnebidraget... Jeg fik f.eks. ikke børnebidrag fra min knægts far det første halve år - men det var for at han havde et sted at bo...

Men som en anden siger - hvis det er noget i skal have klarlagt igennem STF osv, så kan det godt være at de mener at han skal betale før du får div. tillæg.. Men ved det ikke med sikkerhed...  

Anmeld

26. april 2011

Hvem?

Isabeau skriver:

Ha ha Ja, det kunne jeg da evt. Det lød også så... ja, altså som om jeg har penge nok, men har det bare sådan; at har jeg penge, bruger jeg dem  Og lige pt. kører det fint rundt, endelig!

Smæk dem ind på en lukket børneopsparing og nyd at du ikke ska tænke over det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.