Der er 21 måneder mellem vores nr. 1 og 2 og der bliver 23 måneder mellem vores 2 og 3, så vi får tre tætte børn.
Selvfølgelig var det hårdt med de første to. Men jeg vil til enhver tid have gjort det igen (og det har vi så - omend ved uheld
). Det hårde bestod i at få to små børn ud af døren alene, da min mand møder før de er stået op. Der var også to blebørn på én gang, men det gik fint.
Vores projekt baby nr. 2 gik i gang så snart den første blev 1 år. JEg er nu gravid med vores nummer 3, som vi dog ikke havde planlagt
Men vi er dog fulde af forventning, da vi har prøvet det før. Fordelen denne gang er, at vores nummer 2 har sin storebror og har lært alle ting utrolig hurtigt! Han aber efter og gentager alt havd storebror siger og gør og det gør ham virkelig 'voksen' og selvhjulpen i vores øjne. De deler værelse i dag og det kunne ikke være anderledes. Den store er god til at passe på den lille og til at 'opdrage' på ham. Nogen gange lidt for meget, men det utrolig sjovt at se, hvilken ansvarsfølelse han har overfor sin lillebror hvad angår kompromis og trøst.
Den største udfordring med vores kommende 3'er bliver nok morgenrutinen, tror jeg. Men den ældste, som forresten er 3, klarer selv sit tøj osv og den lille prøver selv at tage tøjet af inden han skal have skiftet ble, så han prøver, det lille pus
Jeg prøver at hjælpe til så lidt som muligt. Ble og tandbørstning er mors opgave (+spænde sko til den lille og lyne jakke op), ellers prøver jeg at få dem til at gøre det selv. De vil gerne, men det lykkes jo ikke altid. Der er endnu 7 uger til termin, så jeg tror nu nok det kommer til at gå.
Mine drenge skal altså ikke lyde som engle - selvfølgelig er de ikke det! De har søreme også deres konflikter og skænderier, men det kan ikke undgås. Er faktisk overrasket over, hvor godt vores påskeferie er gået og er flere gange blevet forbløffet over, hvor meget den lille kan og hvor ansvarsfuld den store er. Gode drenge
Og snart bliver de fulgt op af en lille pige, så vi må se, om det vælter læsset.....
Anmeld