Spørgsmål til de damer :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

394 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. april 2011

Gaia

Hvad er fordelen ved at få børnene tæt på hinanden?

Er det ikke mega hårdt, eller er det nemmere at få barn nummer to?

Hvor gammel var barn nr. 1 da I begyndte på projekt baby nr. 2?

Noget man skal vide inden man begynder på at lave barn nummer to?

Grunden til at jeg spørg er, at som I jo nok kan regne ud er jeg skruk. Men kan bare ikke lure om det er nu jeg skal overtale manden eller vi skal vente. Min datter er 1 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Angelspot

Jeg har kun min søn på 8 uger så har ikke personlig erfaring med det Men har en del veninder og også en bror som har to børn og de synes helt klart allesammen at det er dejligt at de store selv kan hjælpe til evt med at tage tøj på, undvære ble, være sammen med forældrene om at pusle den lille og forstå en besked.  og det kan jeg godt se fordelen i

Anmeld

26. april 2011

CmarianN

Gaia skriver:

Hvad er fordelen ved at få børnene tæt på hinanden?

Er det ikke mega hårdt, eller er det nemmere at få barn nummer to?

Hvor gammel var barn nr. 1 da I begyndte på projekt baby nr. 2?

Noget man skal vide inden man begynder på at lave barn nummer to?

Grunden til at jeg spørg er, at som I jo nok kan regne ud er jeg skruk. Men kan bare ikke lure om det er nu jeg skal overtale manden eller vi skal vente. Min datter er 1 år

Nu kan jeg ikke tale af erfaring som forældre da jeg (desværre) endnu ikke har børn. MEN MEN MEN...... Jeg har en søster der er 2 år yngre end mig. Vi er hinandens bedste venner i dag, mange af mine venner og veninder misunder vores forhold. Vi har de sidste 7 år ca haft enormt stor glæde af hinanden (jeg er 25 snart). 

Så en anbefaling om at gøre det herfra 

Alt det praktiske ved jeg af gode grunde intet til 

Anmeld

26. april 2011

quar20

Vi har Tino fra 13 feb 09 - og fik Liam d. 16 Nov 2010..!! Altså er der 22 måneder imellem drengene..!!

DET ER FANTASTISK dejligt at have dem tæt på hinanden..!! Tino ELSKER sin lillebror - og hjælper MEGET - bla. med at bære bleen ud i skraldespanden, snakker med lillebror mens jeg varme flaske, ligger sig på gulvet og snakker med ham..!! Det er SÅ DEJLIGT..!!

Ulempen er dog når begge børn er syge på en gang, eller når de er syge lige i rumpen af hinanden.. Det kan altså godt trække tænder ud.. Men for mit vedkommende er det LUKSUS at have børnene tæt på hinanden..!!

Jeg syntes det er dejligt - men en kæmpe omvæltning at komme fra tre til fire..!! Man skal lige vende sig til at den tid man havde alene - altså her snakker jeg om når storemand er puttet - ja så er lillemand vågen..!! Men de siger jo at det er det første år det er det hårdeste at komme igennem

Men jeg vil da sige : Gi den gas hvis i har tid, lyst, og overskud til det

Anmeld

26. april 2011

Wimmie

Nu har jeg heller ikke selv børn endnu, men vi planlægger at få vores så hurtigt efter hinanden som muligt.

Jeg er vokset op med en søster der er 4 år ældre end mig, og vi havde absolut intet til fælles som børn - vi lavede ikke andet end at skændes og slås og gå hinanden på nerverne - jeg var den irriterende lillesøster og hun var den onde storesøster.

Det var først da hun flyttede hjemmefra at vi blev rigtig gode venner

Jeg kunne godt forestille mig at det var hårdt at have 2 meget tæt på hinanden aldersmæssigt, men jeg tror også det bliver nemmere så snart man er over "baby-stadiet" og der er chance for at de får meget ud af hinanden

Anmeld

26. april 2011

Kamulla

har kun Noah.. men min storesøster er 1år og 9 dage ældre end mig.. vi ahr kun haft et anstrengene forhold og har ikke haft den store glæde af hinanden.. vi ahr været onde og lede mod hianden.. som søskende ikke brurde være ved hinanden... vores forhold er blevet bedre, men nogle gange halter det stadig og der kører meget konkurrence mod hinanden..

jeg ville ikke have børn så tæt på hinanden, men det får jeg heller ikke lige nu da Noah er over 3 år og jeg har ingen at formere mig med

Anmeld

26. april 2011

SussieThyssen

Kan kun sige, at med mine to børnebørn, som er pseudotvillinger, så har det IKKE fungeret at være for tæt på hinanden.
Der er kun 12,5 måned imellem dem.
Så selvom det har været et hårdt valg for deres mor, så bor den store nu hos sin far og den lille hos sin mor..og så kom der endelig ro på.
Nu nyder de hinanden i weekenderne i stedet for at flå håret af hinanden hele tiden.
Så det er bestemt ikke altid en fordel at få dem for tæt på hinanden.

Jeg har selv kæmpe forskel på mine 3, så i realiteten er de alle 3 enebørn, og det har vi nydt rigtigt meget. Vi har haft god tid til at nyde dem hver især på deres trin, så i vores familie, med de sind vi er udstyret med, fungerer det bedst med en rimelig stor aldersforskel på børnene.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. april 2011

hekran

Der er 21 måneder mellem vores nr. 1 og 2 og der bliver 23 måneder mellem vores 2 og 3, så vi får tre tætte børn.

Selvfølgelig var det hårdt med de første to. Men jeg vil til enhver tid have gjort det igen (og det har vi så - omend ved uheld ). Det hårde bestod i at få to små børn ud af døren alene, da min mand møder før de er stået op. Der var også to blebørn på én gang, men det gik fint.

Vores projekt baby nr. 2 gik i gang så snart den første blev 1 år. JEg er nu gravid med vores nummer 3, som vi dog ikke havde planlagt  Men vi er dog fulde af forventning, da vi har prøvet det før. Fordelen denne gang er, at vores nummer 2 har sin storebror og har lært alle ting utrolig hurtigt! Han aber efter og gentager alt havd storebror siger og gør og det gør ham virkelig 'voksen' og selvhjulpen i vores øjne. De deler værelse i dag og det kunne ikke være anderledes. Den store er god til at passe på den lille og til at 'opdrage' på ham. Nogen gange lidt for meget, men det utrolig sjovt at se, hvilken ansvarsfølelse han har overfor sin lillebror hvad angår kompromis og trøst.

Den største udfordring med vores kommende 3'er bliver nok morgenrutinen, tror jeg. Men den ældste, som forresten er 3, klarer selv sit tøj osv og den lille prøver selv at tage tøjet af inden han skal have skiftet ble, så han prøver, det lille pus  Jeg prøver at hjælpe til så lidt som muligt. Ble og tandbørstning er mors opgave (+spænde sko til den lille og lyne jakke op), ellers prøver jeg at få dem til at gøre det selv. De vil gerne, men det lykkes jo ikke altid. Der er endnu 7 uger til termin, så jeg tror nu nok det kommer til at gå.

Mine drenge skal altså ikke lyde som engle - selvfølgelig er de ikke det! De har søreme også deres konflikter og skænderier, men det kan ikke undgås. Er faktisk overrasket over, hvor godt vores påskeferie er gået og er flere gange blevet forbløffet over, hvor meget den lille kan og hvor ansvarsfuld den store er. Gode drenge  Og snart bliver de fulgt op af en lille pige, så vi må se, om det vælter læsset.....

Anmeld

26. april 2011

Gaia

må se hvornår vi skal have en 2'er. Er godt nok ret ubeslutsom. Nogle gange så skal det være og jeg er helt klar,  andre gange tænker jeg om jeg har lyst/er klar til en 2'er og alt hvad der høre sig at udfordringer. Har selv en storesøster der er 18 mdr ældre end jeg og vi havde super glæde af hinanden. Min lillesøster er 3 år yngre og vi fik først rigtig glæde af hinanden da vi blev ældre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.