Min søn´s farmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

552 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. april 2011

dukke

Jeg er meget skuffet over min søn´s farmor man skulle da tror det er noget stort og blive farmor, med det er det jo nok ikke for hende.. Hun har set ham ca. 10 gange  og han bliver 6 mdr i dag.. 

hun bor 5 minutter fra os men hun kan ikke finde på at ringe og spøger om hun skal komme forbi eller om vi har lyst til at komme forbi.. da han blive født tog hun til jylland fordi det var noget hun havde købt billet til 5 dage før jeg født selv og hun viste det kunne ske når som helst daa jeg var gået over tid men hun var ikke klar til aat se ham.. Hun ringer heller ikke og spøger hvordan det går med han og virker meget ligeglad med ham vilke jeg er meget skuffet over...!

Undskyld hvis det ikke giver nogle mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Det kunne ikke tænkes at farmor ikke har lyst / er bange for at trænge sig på - hvilket en del nybagte forældre jo godt kan føle ved det første.....

Måske I selv skulle tage initiativet og spørge om hun ikke har lyst til at passe ham en times tid, komme over til en kop kaffe el. lign. Det er jeg da sikker på hun vil blive glad for!

Anmeld

26. april 2011

Holbæktrunten

dukke skriver:

Jeg er meget skuffet over min søn´s farmor man skulle da tror det er noget stort og blive farmor, med det er det jo nok ikke for hende.. Hun har set ham ca. 10 gange  og han bliver 6 mdr i dag.. 

hun bor 5 minutter fra os men hun kan ikke finde på at ringe og spøger om hun skal komme forbi eller om vi har lyst til at komme forbi.. da han blive født tog hun til jylland fordi det var noget hun havde købt billet til 5 dage før jeg født selv og hun viste det kunne ske når som helst daa jeg var gået over tid men hun var ikke klar til aat se ham.. Hun ringer heller ikke og spøger hvordan det går med han og virker meget ligeglad med ham vilke jeg er meget skuffet over...!

Undskyld hvis det ikke giver nogle mening

Jeg kan godt forstå at du er lidt skuffet - tænker din kæreste må have det meget værre?

Man ønsker jo for sit barn at det får nogle dejlige bedsteforældre, så det må virkelig nive når ikke man føler interessen er der. 

Har farmor flere børnebørn? Er hun erhvervsaktiv? Det kan jo være at overskuddet ikke er så stort... Måske prøver hun at give jer plads til at være en lille familie?  Eller måske er hun en af dem der først synes at det er sjovt når man kan lege og tale med barnet...

Kunne du/i evt tage en snak med hende, og fortælle at hun er et meget ønsket element i jeres og jeres baby´s liv? Kan jo være at hun har brug for at høre det?

Anmeld

26. april 2011

dukke

Holbæktrunten skriver:

Jeg kan godt forstå at du er lidt skuffet - tænker din kæreste må have det meget værre?

Man ønsker jo for sit barn at det får nogle dejlige bedsteforældre, så det må virkelig nive når ikke man føler interessen er der. 

Har farmor flere børnebørn? Er hun erhvervsaktiv? Det kan jo være at overskuddet ikke er så stort... Måske prøver hun at give jer plads til at være en lille familie?  Eller måske er hun en af dem der først synes at det er sjovt når man kan lege og tale med barnet...

Kunne du/i evt tage en snak med hende, og fortælle at hun er et meget ønsket element i jeres og jeres baby´s liv? Kan jo være at hun har brug for at høre det?

nej farmor har kun lillemanden..

Hun går hjemme så hun har tid nok

vi har prøvet at snakke med hende men det er lige som om hun bare er ligeglad med det

Anmeld

26. april 2011

dukke

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Det kunne ikke tænkes at farmor ikke har lyst / er bange for at trænge sig på - hvilket en del nybagte forældre jo godt kan føle ved det første.....

Måske I selv skulle tage initiativet og spørge om hun ikke har lyst til at passe ham en times tid, komme over til en kop kaffe el. lign. Det er jeg da sikker på hun vil blive glad for!

vi ringer 2 til 3 gange om ugen og spøger om hun har lyst til at lave noget og hun siger bare nej jeg har ikke tid eller lyst

Anmeld

26. april 2011

B&J

Øv kender det alt for godt, her hjemme er det også farmor og farfar der bliver væk det er jeg ked af de går jo hjemme begge to og de kan jo altid sige de vil komme men næææ nej.. men vi har valgt hvis de ikke tager sig sammen jamen så må de blive væk for vores søn bliver så ked af hver gang han møder dem for han kender dem jo ikke og hvergang de er her stikker de jo hele hovede hen til ham og mange andre ting og de har også kun set ham 5gange og nu er han 1år og 2mdr

Anmeld

26. april 2011

Rockertand

dukke skriver:

nej farmor har kun lillemanden..

Hun går hjemme så hun har tid nok

vi har prøvet at snakke med hende men det er lige som om hun bare er ligeglad med det

Jeg synes, at du skal respektere hendes valg og acceptere, at hun ikke har lyst - det er jo i bund og grund hverken dit barns behov eller farmors behov, men dit eget, du forsøger at tilfredsstille, og med tiden vil farmor måske fatte mere interesse eller indse, at din søn er en skøn unge, og så må hun jo indordne sig under jeres "indkøringsregler".

Hvis hun ikke gør det, så er det sådan, det er, og du er nødt til at indstille dig på, at dit barn aldrig får en "rigtig" farmor, som man tit har forestillinger om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.