Varsel barsel, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.264 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. april 2011

Anonym trådstarter

Hvornår skal fædre varsle barsel til arbejdsgiver, han vil gerne have en mdr. hjemme ved os på barsel (baby er nu 7 mdr.) Han har kun haft de første 14 dage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

Ni-ko-li-ne

Jeg mener rent faktisk det skulle være aftalt førend du påbegyndte din barsel

Anmeld

25. april 2011

Miss T

Nogle steder kan det ændres løbende, alt afhængig af, hvor du er. Det skal være i stand inde du evt. overgår til barselsdagpenge, så hvis jeg var dig ville jeg ringe til din HR afdeling, hvis du har sådan en eller den der sidder med barselspapirerne.

Anmeld

25. april 2011

Nettemor

Miss T skriver:

Nogle steder kan det ændres løbende, alt afhængig af, hvor du er. Det skal være i stand inde du evt. overgår til barselsdagpenge, så hvis jeg var dig ville jeg ringe til din HR afdeling, hvis du har sådan en eller den der sidder med barselspapirerne.

men er det ikke før sent når hendes baby er 7 mdr gammel?

Anmeld

25. april 2011

Miss T

nettemor skriver:

Det kommer vel an på, hvor hun arbejder og hvor mange uger hun har med fuld løn. Altså min barselsperiode er blevet ændre løbende og jeg er i det offentlige. Men jeg vil da nok mene, at det snart burde være på plads, ellers så er det jo bare barsel uden penge..

Anmeld

25. april 2011

Miss T

Men jeg forstår ikke, hvorfor virksomheden ikke har involveret sig?

Anmeld

25. april 2011

Anonym trådstarter

Miss T skriver:

Det kommer vel an på, hvor hun arbejder og hvor mange uger hun har med fuld løn. Altså min barselsperiode er blevet ændre løbende og jeg er i det offentlige. Men jeg vil da nok mene, at det snart burde være på plads, ellers så er det jo bare barsel uden penge..

Det er manden der vil have barsel med os..

Anmeld

25. april 2011

Miss T

nettemor skriver:

Min mand havde barsel i 2 måneder sammen med mig da bette var 6-7 måneder og det udmeldte han rimelig sent, men der var som sådan ikke noget i vejen for det. Han er ved Topdanmark, og der kunne vi også ændre det løbende. Jeg tror dog ikke, at det er "normal procedure". Men jow det er lidt sent at finde ud af

Anmeld

25. april 2011

Miss T

Anonym skriver:

Yes, var lige lidt hurtig på aftrækkeren.! MEN i er nødt til at kontakte hans virksomhed, i og med at der foreligger forskellige aftaler for barselsregler hos de forskellige virksomheder, min mands barsel skulle fremlægges kort efter fødslen, men blev ændret løbende, så jeg tænker, at det måske er muligt for jer, alt afhængig af hvor han arbejder. Og jeg ville stadig ringe til HR i morgen, hvis der er sådan en afdeling.  Ellers skal i kontakte kommunen for at høre, hvor mange dagpenge i hver især har tilgode til deling og så bruge nogle af dem.

Anmeld

25. april 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Jo men det betyder jo så at du skal ha een måned mindre i sidste ende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.