Hvor ofte skal man amme barn på 5 mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.979 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. april 2011

Bryndis

Hvor ofte skal man amme et barn på 5 1/2 måned?

Jeg ammede ikke mit første barn og der syns jeg det var meget nemt og skifte flasken ud med grød.
Men nu ammer jeg så mit andet barn og aner ikke en meter om hvor ofte han skal ammes og hvor mange amme-måltider der skal skiftes ud med grød. Lige nu får han grød to gange om dagen. Til middag og til aftensmad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2011

Bryndis

Ingen svar?

Anmeld

26. april 2011

Bryndis skriver:

Hvor ofte skal man amme et barn på 5 1/2 måned?

Jeg ammede ikke mit første barn og der syns jeg det var meget nemt og skifte flasken ud med grød.
Men nu ammer jeg så mit andet barn og aner ikke en meter om hvor ofte han skal ammes og hvor mange amme-måltider der skal skiftes ud med grød. Lige nu får han grød to gange om dagen. Til middag og til aftensmad.

Jeg gav Lisa grød formiddag og eftermiddag, og så ammede jeg vel 4-5 gange udover det!! Lisa gav selv tegn, når hun ville ha babs.. Hun lavede smaske lyde, og stak tungen ud af munden og gjorde sådan en slags sutte bevægelse.. Jah, ved ik lige hvordan jeg skal forklarer det!?

Jeg stoppede med at amme da hun var næsten 10mdr.!

Stine og Lisa.

Anmeld

26. april 2011

DitteMarie

Felix bliver 6 mdr. lige om snart- han får grød kl. 6.00, bryst. kl. 9.00. grød kl. 11.00, mos kl. 14, bryst kl. 16.00 grød/mos kl. 18.00 bryst kl. 20. 00 og igen kl.23.00 og igen kl. 2.00 og igen ved 4-5 tiden..pyha, håber snart jeg får ham vednt af med alt det natspiseri. Han vælger ofte brystet fra om dagen, men insisterer til gengæld om natten

Anmeld

26. april 2011

Bryndis

Banditte skriver:

Felix bliver 6 mdr. lige om snart- han får grød kl. 6.00, bryst. kl. 9.00. grød kl. 11.00, mos kl. 14, bryst kl. 16.00 grød/mos kl. 18.00 bryst kl. 20. 00 og igen kl.23.00 og igen kl. 2.00 og igen ved 4-5 tiden..pyha, håber snart jeg får ham vednt af med alt det natspiseri. Han vælger ofte brystet fra om dagen, men insisterer til gengæld om natten

Hehe ja puha han spiser meget om natten
Her får han bryst om morgen og formiddag, grød til middag, bryst til eftermiddag, grød til aften og bryst inden han bliver puttet kl 19.15 og så får han nogle gange bryst en gang om natten hvis han vågner. Det er heldigvis ikke så tit mere

Anmeld

26. april 2011

Bondepigen

Jeg startede med at give Emma grød om formiddagen, og gav bryst bagefter, for at være sikker på at hun var mæt og ikke mere tørstig..., og det gjorde jeg osse, da jeg begyndte give hende flere grødmåltider.

Hun blev det tilbudt og sagde selv fra... Så her var det intet problem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.