Graviditet og bekymringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

641 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. april 2011

Anonym trådstarter

Godaften 

Jeg har lige brug for at stille lidt spørgsmål da jeg er lidt bekymret og i tvivl.

Jeg havde i februar måned en MA, fik min menstruation 5 uger efter og er endnu engang blevet gravid i første forsøg hvilket jo er dejligt nok, men jeg er bare så nervøs.

Jeg har en datter på 5, men det er jo lang tid siden jeg var gravid med hende og der opdagede jeg det først da jeg var 8 uger henne.

Mine spørgsmål går på at jeg faktisk ikke har haft spor kvalme i denne graviditet og det havde jeg i de 2 foregående. Min datter kan jeg første huske som værende efter uge 8, men det kan jo sagtens være fordi jeg ikke blev klar over det før

Derudover føler jeg mig fuld når jeg er træt. Jeg bliver svimmel, kan glemme ord og kan have svært ved at styre motorikken (mere end jeg plejer endda )

Jeg kan huske fra min første graviditet at grunden til jeg testede var fordi jeg fik black outs på jobbet og var meget svimmel, men det var hovedsagligt når jeg rejste mig eller lavede nogle bestemte bevægelser, den her gang der kan det også komme når jeg sidder ned. Jeg besvimer ikke og får ikke black outs, men jeg bliver ret svimmel og skidt tilpas.

Jeg er 5+1 i dag, så jeg er jo ikke så langt henne endnu, men skal pga. MA'en i februar have en del tryghedsscanninger her i starten.

Jeg ved godt at ingen herinde kan fortælle mig præcist hvad der foregår i min krop, men jeg har nok også bare brug for at blive beroliget lidt og høre om det er helt normalt.

Jeg skal til lægen på onsdag og vil selvfølgelig snakke med ham om det også, men testede da jeg var 3+5 og har været nervøs lige siden, så nu var jeg nødt til at få det ud og forhåbentlig beroliges lidt.

Er der andre der har oplevet det samme som mig eller skal jeg være nervøs?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

Anonym trådstarter

Det skal lige tilføjes at jeg sidste gang så hjerteblink i uge 8 og at jeg i uge 10 var til en scanning der viste at babyen var gået til i uge 9, så det er grunden til at jeg skal til flere tryghedsscanninger. 

Anmeld

25. april 2011

Sitrani

Altså, jeg har da et bud.... men det er ikke sikkert det lige er det, der er grunden.... Måske du lider af blodmangel? Det kan være der hjælper at starte på jern allerde nu?? Desuden kan man vidst ikke sammenligne med tidligere graviditeter, da der ikke er 2 der er ens  Din krop kan vel sagtens reagerer anderledes i denne graviditet, end da du var gravid med din datter

Anmeld

25. april 2011

Anonym trådstarter

Blodmanglen har jeg faktisk også selv tænkt, da jeg før har haft lav blodprocent, så regner med at gå i matas og hente jern i morgen 

Nej, jeg ved godt at 2 graviditeter ikke er ens, men jeg har godt nok undret mig over den manglende kvalme, men håber at jeg bare er heldig og slipper for det, men stadig får en sund og rask baby ud af det

Tusind tak for dit svar

Anmeld

25. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Godaften 

Jeg har lige brug for at stille lidt spørgsmål da jeg er lidt bekymret og i tvivl.

Jeg havde i februar måned en MA, fik min menstruation 5 uger efter og er endnu engang blevet gravid i første forsøg hvilket jo er dejligt nok, men jeg er bare så nervøs.

Jeg har en datter på 5, men det er jo lang tid siden jeg var gravid med hende og der opdagede jeg det først da jeg var 8 uger henne.

Mine spørgsmål går på at jeg faktisk ikke har haft spor kvalme i denne graviditet og det havde jeg i de 2 foregående. Min datter kan jeg første huske som værende efter uge 8, men det kan jo sagtens være fordi jeg ikke blev klar over det før

Derudover føler jeg mig fuld når jeg er træt. Jeg bliver svimmel, kan glemme ord og kan have svært ved at styre motorikken (mere end jeg plejer endda )

Jeg kan huske fra min første graviditet at grunden til jeg testede var fordi jeg fik black outs på jobbet og var meget svimmel, men det var hovedsagligt når jeg rejste mig eller lavede nogle bestemte bevægelser, den her gang der kan det også komme når jeg sidder ned. Jeg besvimer ikke og får ikke black outs, men jeg bliver ret svimmel og skidt tilpas.

Jeg er 5+1 i dag, så jeg er jo ikke så langt henne endnu, men skal pga. MA'en i februar have en del tryghedsscanninger her i starten.

Jeg ved godt at ingen herinde kan fortælle mig præcist hvad der foregår i min krop, men jeg har nok også bare brug for at blive beroliget lidt og høre om det er helt normalt.

Jeg skal til lægen på onsdag og vil selvfølgelig snakke med ham om det også, men testede da jeg var 3+5 og har været nervøs lige siden, så nu var jeg nødt til at få det ud og forhåbentlig beroliges lidt.

Er der andre der har oplevet det samme som mig eller skal jeg være nervøs?

Jeg led slet ikke af kvalme den første måneds tid. Det er først kommet nu. Til gengæld følte jeg mig ret svimmel i starten, og det selv om mit blodtryk og blodprocent var helt fint.

Så for mig lyder det præcis som min graviditet i starten.

Kh Alexis 8-9 uger henne 

Anmeld

25. april 2011

Holbæktrunten

Jeg synes du skulle få lægen til at tjekke blod pct, b12 og stofskifte...

Anmeld

25. april 2011

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg led slet ikke af kvalme den første måneds tid. Det er først kommet nu. Til gengæld følte jeg mig ret svimmel i starten, og det selv om mit blodtryk og blodprocent var helt fint.

Så for mig lyder det præcis som min graviditet i starten.

Kh Alexis 8-9 uger henne 

Det er jeg godt nok glad for at høre.

På mange punkter er jeg også rolig nok, har en masse andre tegn der slet ikke er til at tage fejl af og som er kraftigere end sidst hvor jeg mistede, men alligevel er jeg hamrende nervøs.

Men mon ikke det er meget normalt, specielt når man har prøvet at miste?

Helt ærligt, så tror jeg først jeg kan slappe helt af og nyde det når jeg begynder at mærke den lille, for jeg vil jo frygte hver scanning ind til da

Anmeld

25. april 2011

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Jeg synes du skulle få lægen til at tjekke blod pct, b12 og stofskifte...

Ja, det er nok en meget god ide 

Anmeld

25. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Det er jeg godt nok glad for at høre.

På mange punkter er jeg også rolig nok, har en masse andre tegn der slet ikke er til at tage fejl af og som er kraftigere end sidst hvor jeg mistede, men alligevel er jeg hamrende nervøs.

Men mon ikke det er meget normalt, specielt når man har prøvet at miste?

Helt ærligt, så tror jeg først jeg kan slappe helt af og nyde det når jeg begynder at mærke den lille, for jeg vil jo frygte hver scanning ind til da

Jeg har selv kæmpet længe for at blive gravid, og mistede også efter 1 IVF (SA) Blev naturligt gravid lige efter inden min mens nåede og komme - helt fantastisk - så kender virkelig godt dine følelser og bekymringer.

Jeg er blevet scannet 2 gange og skal afsted igen i morgen. Og jo, jeg frygter det lidt, men har set hjerteblink begge gange, og tror på alt er ok da jeg ikke har blødt eller noget. Så kan godt følge at man er bange hver gang. Men jeg prøver også at tro på det!

Har lavet en aftale med mig selv om, ikke at gå i panik med mindre jeg får VIRKELIG ondt eller begynder at bløde. Så må vi se om jeg kan overholde det.

Men ja, min start i graviditet lyder præcis som det du går igennem lige nu. Og som nævnt var der altså intet med min blodprocent og blodtryk. Det kan være mange ting - f.eks. hormonerne der gør det.

Og i øvrigt tillykke med det . Kan ikke huske om jeg sagde det før! 

Anmeld

25. april 2011

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg har selv kæmpet længe for at blive gravid, og mistede også efter 1 IVF (SA) Blev naturligt gravid lige efter inden min mens nåede og komme - helt fantastisk - så kender virkelig godt dine følelser og bekymringer.

Jeg er blevet scannet 2 gange og skal afsted igen i morgen. Og jo, jeg frygter det lidt, men har set hjerteblink begge gange, og tror på alt er ok da jeg ikke har blødt eller noget. Så kan godt følge at man er bange hver gang. Men jeg prøver også at tro på det!

Har lavet en aftale med mig selv om, ikke at gå i panik med mindre jeg får VIRKELIG ondt eller begynder at bløde. Så må vi se om jeg kan overholde det.

Men ja, min start i graviditet lyder præcis som det du går igennem lige nu. Og som nævnt var der altså intet med min blodprocent og blodtryk. Det kan være mange ting - f.eks. hormonerne der gør det.

Og i øvrigt tillykke med det . Kan ikke huske om jeg sagde det før!

Hvor er det rart med andre der har det på samme måde, eller ikke fordi andre har mistet, men mere fordi man så ikke føler sig som Palle alene i verden med alle sine tanker og bekymringer.

Jeg har også lovet mig selv bare at nyde det og prøve at glæde mig til scanningerne, fordi jeg jo så kan se vores lille peanut, men frygten overmander mig nu engang imellem alligevel. 

Glæder mig bare til at få snakket med min læge og få sat gang i de scanninger. Jeg skulle jo selvfølgelig teste positiv lige i starten af påskeferien, så der var afløser på da jeg ringede derind, så må vente til på onsdag.

Og tusind tak, er også rigtig rigtig glad og håber bare den bliver hængende

Og bortset fra det, hvor er det dog dejligt at I selv har klaret din nuværende graviditet, det er da lidt vildt er det ikke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.