Anonym skriver:
Hej allesammen.
Jeg har et spørgsmål til jer - som jeg ikke rigtig kan finde svar på selv.
Min kæreste og jeg blev forældre for lige over ½ år siden og bor sammen.
Min kæreste er igang med uddannelse og skifter mellem at arbejde og gå i skole et år af gangen (han har arbejdet siden sommer og starter så til august i skole igen, hvorefter han bliver student)
De to år han har fået i skole indtil nu har han boet på skolehjem sammen med de andre drenge - og da graviditeten ikke var planlagt, så han frem til at skulle bo sammen med drengene igen næste år (de bor der kun i hverdagene - mandag efter skole til fredag efter skole, altså 4 hele dage ca)
Han vil rigtig gerne have sådan et år igen, men samtidig ved han jo at der følger et ansvar med når man bliver forældre - men for mig er det helt ok at han vælger skolehjemmet, hvis det er det han har lyst til - jeg synes han skal nyde det sidste år sammen med drengene på det skolehjem.
Mén - skal han bo på skolehjemmet er han nødt til at flytte adresse hjem til han forældre (ellers er der ikke langt 'nok')
Det betyder jo ikke at vi er gået fra hinanden - vi bor bare ikke på samme adresse, det er vel tilladt? Eller hvad
Arvvs..de var en svær en.
Når man står med sådanne ting, som er lidt ud over det sædvanlige, så plejer jeg at anbefale folk at gå direkte til hestens mule, så man får de rette svar i stedet for en masse halve hvis'er og måske'er.
Så hvis jeg var dig, så ville jeg ganske enkelt kontakte kommunen og spørge...så får du også en afklaring på alt det med tilskud og den slags, så du ikke laver noget, du senere kan blive ramt økonomisk på, for det vil da være ærgerligt.
Iøvrigt synes jeg, at du skal have et stort skulderklap fordi du er sådan en forstående kæreste...det håber jeg da virkeligt han sætter pris på.

Kærligst
Sussie
Anmeld