Er det tilladt, når vi er et par?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.202 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. april 2011

Anonym trådstarter

Hej allesammen.
Jeg har et spørgsmål til jer - som jeg ikke rigtig kan finde svar på selv.

Min kæreste og jeg blev forældre for lige over ½ år siden og bor sammen.
Min kæreste er igang med uddannelse og skifter mellem at arbejde og gå i skole et år af gangen (han har arbejdet siden sommer og starter så til august i skole igen, hvorefter han bliver student)

De to år han har fået i skole indtil nu har han boet på skolehjem sammen med de andre drenge - og da graviditeten ikke var planlagt, så han frem til at skulle bo sammen med drengene igen næste år (de bor der kun i hverdagene - mandag efter skole til fredag efter skole, altså 4 hele dage ca)

Han vil rigtig gerne have sådan et år igen, men samtidig ved han jo at der følger et ansvar med når man bliver forældre - men for mig er det helt ok at han vælger skolehjemmet, hvis det er det han har lyst til - jeg synes han skal nyde det sidste år sammen med drengene på det skolehjem.

Mén - skal han bo på skolehjemmet er han nødt til at flytte adresse hjem til han forældre (ellers er der ikke langt 'nok')
Det betyder jo ikke at vi er gået fra hinanden - vi bor bare ikke på samme adresse, det er vel tilladt? Eller hvad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej allesammen.

Min kæreste er igang med uddannelse og skifter mellem at arbejde og gå i skole et år af gangen (han har arbejdet siden sommer og starter så til august i skole igen, hvorefter han bliver student)

De to år han har fået i skole indtil nu har han boet på skolehjem sammen med de andre drenge - og da graviditeten ikke var planlagt, så han frem til at skulle bo sammen med drengene igen næste år (de bor der kun i hverdagene - mandag efter skole til fredag efter skole, altså 4 hele dage ca)

Han vil rigtig gerne have sådan et år igen, men samtidig ved han jo at der følger et ansvar med når man bliver forældre - men for mig er det helt ok at han vælger skolehjemmet, hvis det er det han har lyst til - jeg synes han skal nyde det sidste år sammen med drengene på det skolehjem.

Mén - skal han bo på skolehjemmet er han nødt til at flytte adresse hjem til han forældre (ellers er der ikke langt 'nok')
Det betyder jo ikke at vi er gået fra hinanden - vi bor bare ikke på samme adresse, det er vel tilladt? Eller hvad

Arvvs..de var en svær en.
Når man står med sådanne ting, som er lidt ud over det sædvanlige, så plejer jeg at anbefale folk at gå direkte til hestens mule, så man får de rette svar i stedet for en masse halve hvis'er og måske'er.
Så hvis jeg var dig, så ville jeg ganske enkelt kontakte kommunen og spørge...så får du også en afklaring på alt det med tilskud og den slags, så du ikke laver noget, du senere kan blive ramt økonomisk på, for det vil da være ærgerligt.

Iøvrigt synes jeg, at du skal have et stort skulderklap fordi du er sådan en forstående kæreste...det håber jeg da virkeligt han sætter pris på.

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. april 2011

de-wett

Anonym skriver:

Hej allesammen.

kan fortælle så meget af erfaning at dette ikke er tilladt. Jeg gjord det samme  men det kostede lige at jeg SLEV skulle betale hele skoleopholdet tilbage + en bøde på 5000

Anmeld

25. april 2011

Anonym trådstarter

de-wett skriver:

kan fortælle så meget af erfaning at dette ikke er tilladt. Jeg gjord det samme  men det kostede lige at jeg SLEV skulle betale hele skoleopholdet tilbage + en bøde på 5000

Men det er jo et tilbud han får gennem arbejdet - det har ikke noget med skolen at gøre overhovedet.

Anmeld

25. april 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Arvvs..de var en svær en.
Når man står med sådanne ting, som er lidt ud over det sædvanlige, så plejer jeg at anbefale folk at gå direkte til hestens mule, så man får de rette svar i stedet for en masse halve hvis'er og måske'er.
Så hvis jeg var dig, så ville jeg ganske enkelt kontakte kommunen og spørge...så får du også en afklaring på alt det med tilskud og den slags, så du ikke laver noget, du senere kan blive ramt økonomisk på, for det vil da være ærgerligt.

Iøvrigt synes jeg, at du skal have et stort skulderklap fordi du er sådan en forstående kæreste...det håber jeg da virkeligt han sætter pris på.

Kærligst
Sussie

Det vil jeg gøre så.

Og mange tak for skulderklappet - dejligt  .. 

Anmeld

25. april 2011

samantha1986

Anonym skriver:

Hej allesammen.

Min kæreste var på skole under hans uddannelse over flere gange. og da vi skulle taste ind på skatte papire, der viste det sig at vi kunne trække det fra. Han betalte selv for skolen så han havde dobbelt husførelse.

Anmeld

25. april 2011

de-wett

Anonym skriver:

Men det er jo et tilbud han får gennem arbejdet - det har ikke noget med skolen at gøre overhovedet.

ej oka. jeg fik bare at vide det er ulovligt, menhan kan d spørge nogle der måske kender skolen og reglerne

Anmeld

25. april 2011

eElak

En anden vinkel er også at ens adresse er der hvor man har sine ting og opholder sig... 

Så det ville også være ulovligt... 

Havde i tænkt jer at søge forsørgertillæg m.m.?

Anmeld

26. april 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

En anden vinkel er også at ens adresse er der hvor man har sine ting og opholder sig... 

Så det ville også være ulovligt... 

Havde i tænkt jer at søge forsørgertillæg m.m.?

Nej det havde vi ikke tænkt at vi skulle. Alt skal fortsætte som det gør nu.
Min kæreste skal bare flytte adresse hjem til hans forældre, så han kan bo på skolehjem.
Men jeg skal ikke stå som enlig forsørger eller noget andet.
Selvfølgelig vil der blive noget med boligsikring, men på den anden side - det kan jeg vel snakke med kommunen om. 

Anmeld

26. april 2011

eElak

Anonym skriver:

Nej det havde vi ikke tænkt at vi skulle. Alt skal fortsætte som det gør nu.
Min kæreste skal bare flytte adresse hjem til hans forældre, så han kan bo på skolehjem.
Men jeg skal ikke stå som enlig forsørger eller noget andet.
Selvfølgelig vil der blive noget med boligsikring, men på den anden side - det kan jeg vel snakke med kommunen om. 

Det ville stadig blive betragtet som bedrageri, hvis din kæreste har en adresse, som han ikke bor på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.