Stresset barn og grønt fostervand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.341 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. april 2011

Anonym trådstarter

Hejsa allesammen. Jeg er ny herinde, og gravid i 3 trimester! Har et enkelt spørgsmål? Jeg har læst at ens barn kan blive så stresset eller have det skidt, at det slipper på afføringen, og derved bliver fostervandet grønt, og giftigt for barnet! Men ved i hvad der præcis menes med "Stresset"? Vi har vel alle været stresset igennem graviditeten? Og hvordan ved man om det er sket inde i maven, når der stadig er 2 mdr. til fødsel? Håber nogle har et svar. Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

Rockertand

Hejsa allesammen. Jeg er ny herinde, og gravid i 3 trimester! Har et enkelt spørgsmål? Jeg har læst at ens barn kan blive så stresset eller have det skidt, at det slipper på afføringen, og derved bliver fostervandet grønt, og giftigt for barnet! Men ved i hvad der præcis menes med "Stresset"? Vi har vel alle været stresset igennem graviditeten? Og hvordan ved man om det er sket inde i maven, når der stadig er 2 mdr. til fødsel? Håber nogle har et svar. Tak

Såvidt jeg ved, så er det ikke DIN stress, der påvirker barnet?, det kan f.eks. være, at den får navlestrengen om halsen, eller ligger forkert i fødselskanalen eller lignende - der er altså tale om en igangværende fødsel, hvor man opdager det ved vandafgang, hvor vandet konstateres grønt.

I mit eget tilfælde var vandet grønt ca. 4 timer efter vandafgang, og min jordemoder spurgte i telefonen, om HVOR grønt....tja, det er sådan....grønt?? Det viser sig så, at fostervandet kan være ligesom ærtesuppe, men så er det også ved at være livstruende for barnet.

Anmeld

25. april 2011

VIPpigen

Hvad jeg ved af, så er det op til fødslen det kan ske. Altså når dit vand går, og du skal føde. Det kan være barnet bliver stresset under fødslen, og så lukker den lille afføring ud som gør vandet bliver grønt selvfølgelig. Men det sker vidst ikke under selve graviditeten

Jeg var stresset 3 uger inden jeg fødte, og var indlagt med stress fordi jeg begyndte at bløde. Jeg fødte 5 uger for tidlig, men fostervandet var almindeligt da det gik

Anmeld

25. april 2011

VIPpigen

Rockertand skriver:

Såvidt jeg ved, så er det ikke DIN stress, der påvirker barnet?, det kan f.eks. være, at den får navlestrengen om halsen, eller ligger forkert i fødselskanalen eller lignende - der er altså tale om en igangværende fødsel, hvor man opdager det ved vandafgang, hvor vandet konstateres grønt.

I mit eget tilfælde var vandet grønt ca. 4 timer efter vandafgang, og min jordemoder spurgte i telefonen, om HVOR grønt....tja, det er sådan....grønt?? Det viser sig så, at fostervandet kan være ligesom ærtesuppe, men så er det også ved at være livstruende for barnet.

Anmeld

25. april 2011

Annette A

Det er vist en tilstand der opstår under fødslen og ikke noget du skal bekymre dig om under graviditeteten. Oplevede det selv under min søns fødsel at der kom grønt fostervand og de fik hurtigt sat en hjertemåler på, da det kan være potentielt farligt for barnet. Nåede dog aldrig at bekymre mig om det, da jeg ikke rigtig vidste hvad det betød på det tidspunkt, men kunne da godt mærke jordmoderen tog det alvorligt og holdt øje med barnets hjerterytme, men det gik stille og roligt og et par timer senere var han født.. Men hun sagde også at det var stressrelateret og ikke min stress, men barnet der var stresset.

Anmeld

25. april 2011

Kamulla

puha havde det ikke sjovt i min graviditet... meget ked af det hele tinen og en masse bekymringer.. da Noah blev født var fostervandet mørkegrønt.. han var noget dårlig d. 1 døgn.. men ellers var det ikke nogert... tror han blev stresset under fødslen.. han blev nemlig født på 3timer fra første ve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.