Hejsa allesammen. Jeg er ny herinde, og gravid i 3 trimester! Har et enkelt spørgsmål? Jeg har læst at ens barn kan blive så stresset eller have det skidt, at det slipper på afføringen, og derved bliver fostervandet grønt, og giftigt for barnet! Men ved i hvad der præcis menes med "Stresset"? Vi har vel alle været stresset igennem graviditeten? Og hvordan ved man om det er sket inde i maven, når der stadig er 2 mdr. til fødsel? Håber nogle har et svar. Tak
Såvidt jeg ved, så er det ikke DIN stress, der påvirker barnet?, det kan f.eks. være, at den får navlestrengen om halsen, eller ligger forkert i fødselskanalen eller lignende - der er altså tale om en igangværende fødsel, hvor man opdager det ved vandafgang, hvor vandet konstateres grønt.
I mit eget tilfælde var vandet grønt ca. 4 timer efter vandafgang, og min jordemoder spurgte i telefonen, om HVOR grønt....tja, det er sådan....grønt?? Det viser sig så, at fostervandet kan være ligesom ærtesuppe, men så er det også ved at være livstruende for barnet.
Anmeld