Far vælger fra og bliver til en lort??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.096 visninger
12 svar
1 synes godt om
25. april 2011

Anonym trådstarter

Ja som overskriften siger så er det simpelthen noget jeg ikke forstår??

Bliver en pige gravid ved et engangsknald f.eks og vælger at beholde barnet og "faren" så vælger at fraskrive sig alt omkring barnet er han en kæmpe lort, idiot og hvad findes der ikke af betegnelser rundt omkring på nettet..

MEN¨

Bliver en pige gravid og far gerne vil have barnet og "mor" ikke vil så er det bare helt ok så bliver hun ikke gjort til en lort osv..

Hvordan kan det være??

Jeg undres simpelthen så meget over dette..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

lilledittemor

Anonym skriver:

Ja som overskriften siger så er det simpelthen noget jeg ikke forstår??

Bliver en pige gravid ved et engangsknald f.eks og vælger at beholde barnet og "faren" så vælger at fraskrive sig alt omkring barnet er han en kæmpe lort, idiot og hvad findes der ikke af betegnelser rundt omkring på nettet..

MEN¨

Bliver en pige gravid og far gerne vil have barnet og "mor" ikke vil så er det bare helt ok så bliver hun ikke gjort til en lort osv..

Hvordan kan det være??

Jeg undres simpelthen så meget over dette..

du har fuldstændig ret...

jeg har selv diskuteret dette emne mange gange - men det eneste jeg har at sige er at: når far fraskriver sig retten til baby, så er det jo hans form for abort, hvilket i mine øjne er lige så "lovligt", som hvis moderen fik en abort.

og hvis man vælger at få barn med et engangsknald, så må man jo være forberedt på at det skal gøres alene, da det jo ikke er sikkert at man er det "samme sted" (:

Anmeld

25. april 2011

Anonym trådstarter

Ditte_Marie skriver:

jeg har selv diskuteret dette emne mange gange - men det eneste jeg har at sige er at: når far fraskriver sig retten til baby, så er det jo hans form for abort, hvilket i mine øjne er lige så "lovligt", som hvis moderen fik en abort.

og hvis man vælger at få barn med et engangsknald, så må man jo være forberedt på at det skal gøres alene, da det jo ikke er sikkert at man er det "samme sted" (:

Lige præcis mine ord..

Men alligevel kan man som mor kræver børnepenge fra faren.. skal faderen så også kræve "børnepenge" for at have mistet det barn han ikke fik forbi mor valgte en abort??

Synes det er en stor gang bræk at det skal være så tabubelagt at vælge fra fordi man er mand..

Anmeld

25. april 2011

morethanperfect

Ditte_Marie skriver:

Eniiiig  

Anmeld

25. april 2011

twinny

Ditte_Marie skriver:

enig

Anmeld

25. april 2011

aarhusmor

Jeg er 100% uenig. Man kan beskytte sig så godt man kan og man kan lade være med at gå i seng sammen, men gør man det, må man tage det ansvar det giver. Dermed bliver man ved graviditet far uanset om man vil eller ej. Barnets tarv er det vigtigste. Man behøver ikke at kende sit barn. men Barnet har ret til at vide hvem dets far er. Jeg mener ikke faren er en idiot fordi han hellere ville have abort. Men det kan han altså bare ikke gennemtvinge og begge parter burde have tænkt sig om inden.

Anmeld

25. april 2011

lilledittemor

Anonym skriver:

Lige præcis mine ord..

Men alligevel kan man som mor kræver børnepenge fra faren.. skal faderen så også kræve "børnepenge" for at have mistet det barn han ikke fik forbi mor valgte en abort??

Synes det er en stor gang bræk at det skal være så tabubelagt at vælge fra fordi man er mand..

Hvis far fraskriver sig retten til baby, inden baby er født, så synes jeg ikke at man skal kunne kræve børnepenge. Der er jo en grund til at faderen "takker nej" - han ønsker jo ikke at være en del af det.
Det synes jeg ikke er fair at han så skal betale i 18 år - eller hvor meget det nu er...

Men hvis nu man har haft et forhold til far, og får baby sammen, og far i starten gerne vil have baby og skriver under på det - så skal han betale, da det jo til at starte med er en fælles beslutning. (:

Anmeld

25. april 2011

lilledittemor

aarhusmor skriver:

Jeg er 100% uenig. Man kan beskytte sig så godt man kan og man kan lade være med at gå i seng sammen, men gør man det, må man tage det ansvar det giver. Dermed bliver man ved graviditet far uanset om man vil eller ej. Barnets tarv er det vigtigste. Man behøver ikke at kende sit barn. men Barnet har ret til at vide hvem dets far er. Jeg mener ikke faren er en idiot fordi han hellere ville have abort. Men det kan han altså bare ikke gennemtvinge og begge parter burde have tænkt sig om inden.

Ja, man Burde beskytte sig så godt som muligt, men det kan jo også gå galt? Jeg er personligt lykkelig for at jeg kunne få abort da mine p-piller fejlede.

"Barnets tarv er det vigtigste" - netop derfor skal man have mulighed for at vælge fra hvis man ved med sig selv at en baby bare er for stor en mundfuld. Jeg går 100% ind for abort - hvadenten det er mor eller far.
Dermed ikke sagt at det skal bruges som prævention.

Og hvis det nu er et engangsknald, så er det jo ikke sikkert at manden tænker over at kvinden "snyder" ham og ikke har beskyttet sig.

Anmeld

25. april 2011

lilledittemor

aarhusmor skriver:

Og forresten - da Børn helt ned til 13-års alderen har sex, synes jeg ikke at det er i orden at "man bare burde have tænkt sig bedre om".
For det gør de ikke. Og sådan er det bare.

og det er ikke altid i "Barnets tarv" at få to 14-årige forældre, og ende med at blive smidt frem og tilbage mellem plejefamilier fordi mor og far ikke var i stand til at tage sig af det.

Jeg synes at man bliver nød til at se det hele som en helhed - og derfra vurdere hvad "Barnets vigtigste tarv" er, og det så er at baby ikke bliver til.

Anmeld

25. april 2011

Sof

Helt enig med Ditte_Marie, super godt skrevet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.