åh det er svært at miste veninder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.645 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. april 2011

henh01

Hejsa

Kender I det, at man bliver gravid og vupti så er man gravid igen og bang så var alle veninderne væk?

Jeg fik mit første barn som bare 18 årig og mistede i den forbindelse "selvf" nogle veninder. Etableret nye og "stærke" venskaber efterføgende. Har nu snart 7 år efter fået barn nr. 2 og føler mig bare SÅ ensom. Har stadig et par veninder tilbage, men slet ikke nær så mange som før. Jeg har ikke nogen som sådan tæt veninde længere. Dem jeg har er nogen der ofte er sværer at få kontakt til, de tagerr ofte ikke deres tlf og der er aldrig nogen af dem der ringer til mig medmindre de har brug for min hjælp. Føler mig sgu ret alene..

Jeg har lige snakket med en anden veninde på FB og spurgt hvorfor jeg aldrig høre mere fra hende osv, og hertil svarer hun bare at hun ikke lige er et baby menneske.. hmmm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

Vivian87

Årh, det er jeg ked af at høre Kan ikke sige at jeg kender det da jeg (forhåbentlig) er gravid for første gang (skal teste på torsdag), men efter at jeg er blevet gift er der mange af mine såkaldte venner jeg ikke hører fra mere, medmindre de skal ha hjælp til noget! Som om man bliver stemplet uværdig som veninde når man bliver gift eller får børn Hvis det er nogen hjælp kan du altid skrive til mig, lytter gerne og skal også gerne kontakte dig en gang i mellem for at høre hvordan det går og fortælle dig at du ikke er glemt du kan jo tilføje mig som ven hvis det tilbudet er noget for digI hvert fald skal du ha et kæmpe, varmt kram herfra

Anmeld

25. april 2011

Rockertand

Det er lige netop én af de ting, der kommer HELT bag på mange, når de beslutter sig for at blive ung mor (vi kan så diskutere, hvornår man er det) - men når veninderne ikke er samme sted i livet, som du selv er, så er det klart, at de falder fra - I har jo ikke længere de samme interesser og prioriteter.

Hvis man venter til f.eks. midt i 20'erne eller senere alt efter omgangskreds, så vil man tit opleve en samhørighed med sine veninder, fordi de også selv ønsker graviditet/baby/bryllup, eller hvad der lige er på dagsordenen på det tidspunkt. 

Anmeld

25. april 2011

henh01

Rockertand skriver:

Det er lige netop én af de ting, der kommer HELT bag på mange, når de beslutter sig for at blive ung mor (vi kan så diskutere, hvornår man er det) - men når veninderne ikke er samme sted i livet, som du selv er, så er det klart, at de falder fra - I har jo ikke længere de samme interesser og prioriteter.

Hvis man venter til f.eks. midt i 20'erne eller senere alt efter omgangskreds, så vil man tit opleve en samhørighed med sine veninder, fordi de også selv ønsker graviditet/baby/bryllup, eller hvad der lige er på dagsordenen på det tidspunkt. 

Det er lidt det der er det sjove. Jeg bliver 26 i år og det er først her efter mit andet barn at jeg har mistet samtlige veninder..

Men du har ret, man er et andet sted når man har børn, men mine veninder som er i slutningen af 20'erne burde da have planer om dette, eller i hvert fald ikek blive så skræmt at de bliver nødt til at cutte mig af.

Anmeld

25. april 2011

henh01

Vivian87 skriver:

Årh, det er jeg ked af at høre Kan ikke sige at jeg kender det da jeg (forhåbentlig) er gravid for første gang (skal teste på torsdag), men efter at jeg er blevet gift er der mange af mine såkaldte venner jeg ikke hører fra mere, medmindre de skal ha hjælp til noget! Som om man bliver stemplet uværdig som veninde når man bliver gift eller får børn Hvis det er nogen hjælp kan du altid skrive til mig, lytter gerne og skal også gerne kontakte dig en gang i mellem for at høre hvordan det går og fortælle dig at du ikke er glemt du kan jo tilføje mig som ven hvis det tilbudet er noget for digI hvert fald skal du ha et kæmpe, varmt kram herfra

Åh hvor er du sød... Tusind tak. Det gjorde mit humør lidt bedre..

Anmeld

25. april 2011

Rockertand

Det er lidt det der er det sjove. Jeg bliver 26 i år og det er først her efter mit andet barn at jeg har mistet samtlige veninder..

Men du har ret, man er et andet sted når man har børn, men mine veninder som er i slutningen af 20'erne burde da have planer om dette, eller i hvert fald ikek blive så skræmt at de bliver nødt til at cutte mig af.

He-he, hvor underligt - hvad er der galt med dig??

Slutningen af 20'erne, så vil jeg også mene, at de skal til at tage sig sammen...men dog lidt atypisk, tror jeg.

Det bedste råd må være at finde nogle veninder, der er på samme sted i livet som du, så er der da ingen undskyldninger, Hey - vi er jo lige her, brug da os!!!!!

Anmeld

25. april 2011

FrkT

Forstår dig SÅ godt, og jeg har ikke engang børn endnu. Så der behøver ikke engang at skulle børn til for at man kan vokse fra hinanden, eller blive "efterladt" af en veninde.

Selv har jeg svært ved at stole på andre piger, netop fordi jeg gang på gang bare er blevet droppet af de veninder jeg har haft, uden at jeg føler der er sket noget.

Og jeg har også et par af de veninder, som lige kontakter én en sjælden gang, og ellers kun hvis de skal bruge ens hjælp. Så føler man sig sq godt og grundig udnyttet.

Nu har vi fået et vennepar, som godt nok bor ca. 70 minutters kørsel væk, men dem har vi set 2 gange inden for den sidste måned, og har snakket om at forsøge at ses mindst 1 gang i måneden, og det er super dejligt, for vi snakker alle fire godt sammen og har også en del tilfælles på det personlige plan.

Anmeld

25. april 2011

musse1

henh01 skriver:

Hejsa

Kender I det, at man bliver gravid og vupti så er man gravid igen og bang så var alle veninderne væk?

Jeg fik mit første barn som bare 18 årig og mistede i den forbindelse "selvf" nogle veninder. Etableret nye og "stærke" venskaber efterføgende. Har nu snart 7 år efter fået barn nr. 2 og føler mig bare SÅ ensom. Har stadig et par veninder tilbage, men slet ikke nær så mange som før. Jeg har ikke nogen som sådan tæt veninde længere. Dem jeg har er nogen der ofte er sværer at få kontakt til, de tagerr ofte ikke deres tlf og der er aldrig nogen af dem der ringer til mig medmindre de har brug for min hjælp. Føler mig sgu ret alene..

Jeg har lige snakket med en anden veninde på FB og spurgt hvorfor jeg aldrig høre mere fra hende osv, og hertil svarer hun bare at hun ikke lige er et baby menneske.. hmmm

først vil jeg give dig en masse .. der efter kan jeg sige, hvor kender jeg det dog godt, og nogle og  gange mister man dem, man bestemt ik regner med så kan godt føle dig i det du skriver, fik selv mit første barn som 19 år, da vi skulle ha nr 3, flyttede vi, fra Bornholm til sjælland, der mistede vi nogle, men fil nogle nye venner. da vi fik nr 4 var der pluslig ik ret mange tilbage, og ved godt at 4 børn da er meget, og især når jeg lige er fyldt 26,men nogle gange tror jeg, man simpelhen vokser fra hinanden..

du er velkommen til at skrive, til mig hvis du for lyst

Tina

Anmeld

25. april 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

henh01 skriver:

Hejsa

De lyder da ikke som nogle særlig søde veninder. Øv hvor er det trist med den behandling. 

Jeg håber du finder nogle nye, søde veninder. Nogen der godt kan se dig som individ og ikke kun som mor til børn 

Jeg er sikker på det er er nogen gode mennesker til dig derude også 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.