sange til konfirmation.. må man godt det ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2011

Anonym trådstarter

Marisen81 skriver:

Bare husk at hvis der er noget der ikke passer på konfirmanden, er det bedre at undlade verset. Til min mors bryllup havde min mormor fået lavet en sang, hvor et af versene gik på at hun er god til at lave mad. Min mor kan overhovedet ikke lave mad og bevæger sig aldrig ud i køkkenet!!

Synes det var pinligt Vi griner stadig af det i dag, selvom min mor og hendes mand har kobberbryllup i år.

den passer perfekt til personen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2011

Anonym trådstarter

Sophie26 skriver:

Synes godtnok det er meget upersonligt at bruge en andens sang

det er også kun fordi vi ikke kan nå at få laved en sang.. vi har haft så travelt at vi glemte det.. når man skal til mange konfirmationer på to måneder som de 6  så er der mange ting at se til

Anmeld

25. april 2011

Sphynxlover

Anonym skriver:

det er også kun fordi vi ikke kan nå at få laved en sang.. vi har haft så travelt at vi glemte det.. når man skal til mange konfirmationer på to måneder som de 6  så er der mange ting at se til

Ja okay

Anmeld

25. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

heej har været lidt sent ude angående konfirmationssang og har fundet en som passer meget godt på konfirmanden men må man godt bruge andre s sange?? der er ingen måde man kan betale på og man kan download den ?? så er det lovligt

Nu ved jeg ikke om det er en tilfældig, du har fundet på nettet, lavet af fremmede mennesker eller om det er en, som er lavet af nogle du kender, men under alle omstændigheder, så er det praksis, at man skriver eller kontakter "ejerne" af sangen og spørger pænt om man må "låne" den.

Alle tekster er beskyttede af "Loven for ophavsret" uanset hvor de findes, og selvom man normalt siger, at ting man lægger ud på nettet, er til fri afbenyttelse, så er der rigeligt med sager, der er afgjort, som beskytter forfatternes rettigheder.

Jeg er medlem af Koda, det er foreningen for sang- og tekstforfattere, og der er reglerne meget klare, nemlig at man kontakter forfatteren og spørger om man må bruge teksten til sangen.
Bedre være på den sikre side og have god samvittighed, ikke!?!

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. april 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Nu ved jeg ikke om det er en tilfældig, du har fundet på nettet, lavet af fremmede mennesker eller om det er en, som er lavet af nogle du kender, men under alle omstændigheder, så er det praksis, at man skriver eller kontakter "ejerne" af sangen og spørger pænt om man må "låne" den.

Alle tekster er beskyttede af "Loven for ophavsret" uanset hvor de findes, og selvom man normalt siger, at ting man lægger ud på nettet, er til fri afbenyttelse, så er der rigeligt med sager, der er afgjort, som beskytter forfatternes rettigheder.

Jeg er medlem af Koda, det er foreningen for sang- og tekstforfattere, og der er reglerne meget klare, nemlig at man kontakter forfatteren og spørger om man må bruge teksten til sangen.
Bedre være på den sikre side og have god samvittighed, ikke!?!

Kærligst
Sussie

hmm hvordan kontakter man dem for de har ingen e-mail lagt ind eller telefon nr ?? og nej vi kender ikke dem som har laved den

Anmeld

25. april 2011

Marisen81

Anonym skriver:

er ordene stavet korrekt

Jeg kan ikke se nogle stavefejl. Nogle ord er stavet så det passer i teksten fx. pillefinger og ikke pilfinger.

Var der bestemte ord du tænkte på?

Anmeld

25. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

hmm hvordan kontakter man dem for de har ingen e-mail lagt ind eller telefon nr ?? og nej vi kender ikke dem som har laved den

Nej så kan jeg godt se, det er et problem, men så ville jeg låne den alligevel, for det er jo folks eget ansvar, hvis de ikke efterlader sig et spor, som folk kan henvende sig til.
Så lån du bare væk, hvis du evt. senere skulle få bøvl, hvad der næppe er sandsynligt, da teksten kun skal bruges til en privat fest, så kan du altid henvise til, at der ingen kontaktmuligheder var.

Anmeld

25. april 2011

Anonym trådstarter

Marisen81 skriver:

Jeg kan ikke se nogle stavefejl. Nogle ord er stavet så det passer i teksten fx. pillefinger og ikke pilfinger.

Var der bestemte ord du tænkte på?

du er altid i vigør

Anmeld

25. april 2011

MamaLook

du er altid i vigør

oplagt 1 adj.
(lige) i stødet, disponeret, i form, i hopla, i skuddet, i vigør, livfuld, veloplagt
antonym: uoplagt

Anmeld

25. april 2011

Anonym trådstarter

Artiskok skriver:

oplagt 1 adj.
(lige) i stødet, disponeret, i form, i hopla, i skuddet, i vigør, livfuld, veloplagt
antonym: uoplagt

mange tak

det ville være rart vis vi kunne have laved en personlig sang,, men vi har snakked med to forskelige sangskriver og de mente ikke de kunne nå det på så kort tid da der er travelt for dem lige pt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.