MD-scanning - fortæl!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

672 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. april 2011

Marisen81

Hej med jer!

Jeg skal til MD-scanning på tirsdag, og jeg glæder mig selvfølgelig helt vildt til at se den bette igen

Er der nogen af jer, der har prøvet det, der har lyst til at fortælle lidt om hvad jeg kan forvente og hvor lang tid det tager?

Takker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Holbæktrunten

For os tog det 45 min... 

De scanner udenpå maven, og vores sonograf var sød til at fortælle hvad hun kikkede efter, og at alt så fint ud. De måler bla mavens og hovedets omkreds og lårbenets længde, og anslår fosterets vægt.

Vi fik desuden bekræftet at det ER en lille Noah der ligger derinde og svømmer rundt. Fik et par billeder med også...

Anmeld

24. april 2011

Holbæktrunten

Hov, og så tjekker de selvfølgelig at alle indre organer er som de skal være, nyrer, urinveje, hjerte osv... 

Anmeld

24. april 2011

Marisen81

Holbæktrunten skriver:

For os tog det 45 min... 

De scanner udenpå maven, og vores sonograf var sød til at fortælle hvad hun kikkede efter, og at alt så fint ud. De måler bla mavens og hovedets omkreds og lårbenets længde, og anslår fosterets vægt.

Vi fik desuden bekræftet at det ER en lille Noah der ligger derinde og svømmer rundt. Fik et par billeder med også...

45 minutter virker til at være lang tid??

Men det føles vel ikke som lang tid når man ligger der og ser på det lille vidunder

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal være nervøs. Har været til kønsscanning, hvor alle de ting blev gennemgået, og der var hun bare i tip-tip stand. Men det tog kun 10 min - så det her er vel meget mere grundigt.

Anmeld

24. april 2011

Holbæktrunten

Marisen81 skriver:

45 minutter virker til at være lang tid??

Men det føles vel ikke som lang tid når man ligger der og ser på det lille vidunder

Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal være nervøs. Har været til kønsscanning, hvor alle de ting blev gennemgået, og der var hun bare i tip-tip stand. Men det tog kun 10 min - så det her er vel meget mere grundigt.

Du skal ikke være nervøs  NF tog en time, og hvis ikke vi havde haft en lægesamtale, havde MD sikkert også taget den tid... 

Vores lille basse er bare lidt på tværs når det kommer til scanninger - det var han også til kønsscanningen (den tog planmæssigt 30 min). Han har det med at putte sig helt ned i mit bækken, og vende alle de dele væk fra "kameraet" der skal tjekkes... 

Men jeg er ovenud tilfreds med hans narrestreger - for du har ret... 45 min flyver afsted, når man ser sit barn ligge og hikke, vinke, sparke og sutte på tommel 

Anmeld

24. april 2011

Marisen81

Holbæktrunten skriver:

Du skal ikke være nervøs  NF tog en time, og hvis ikke vi havde haft en lægesamtale, havde MD sikkert også taget den tid... 

Vores lille basse er bare lidt på tværs når det kommer til scanninger - det var han også til kønsscanningen (den tog planmæssigt 30 min). Han har det med at putte sig helt ned i mit bækken, og vende alle de dele væk fra "kameraet" der skal tjekkes... 

Men jeg er ovenud tilfreds med hans narrestreger - for du har ret... 45 min flyver afsted, når man ser sit barn ligge og hikke, vinke, sparke og sutte på tommel 

Haha, fantastisk med narrestreger!

Vores pige vendte måsen til os til NF - det er altså tidligt at moone sine forældre!

Tak for dit svar, nu glæder jeg mig endnu mere.

Anmeld

24. april 2011

Holbæktrunten

Marisen81 skriver:

Haha, fantastisk med narrestreger!

Vores pige vendte måsen til os til NF - det er altså tidligt at moone sine forældre!

Tak for dit svar, nu glæder jeg mig endnu mere.

Velbekomme 

Og du kan roligt glæde dig - det er en skøn oplevelse!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.