nej hvor blev jeg ked og sur i dag :8

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

590 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. april 2011

monzemussen

Vil bare lige have luft.

Vi var hjemme ved min mor i dag. Christian min søn er 11 måneder, så han er jo nysgerrig. Han pillede ved nogle ting som min mor ikke ville have at han skulle røre ved. Hun siger så til mig "hvorfor slår du ikke ham over fingerene?" Siger så min mening om det. og hun begynder så på det med jamen de tager ikke skade af rap over nallerne eller en røvfuld. Det kan godt være min mor mener det, men jeg kan fandme absoult ikke se nogle grund til at slå børn, hvis jeg "bare" slog ham på fingerne nu, så ville han absoulut ikke kunne forstå HVORFOR jeg slog ham. Kunne slet ikke finde på at "SLÅ" et barn på 11 MÅNEDER. han er jo for fanden da bare nysgerrig. Sorry mit brokke indlæg.

Monica og christian

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Rosa

Ej, det er da også helt hen i vejret - selvfølgelig skal du ikke slå din søn, rap eller på anden måde!!!

Men bær over med din mor, hun er som så mange andre opvokset i en anden generation, og svæver åbenbart stadig rundt i den outdatede kollektive vildfarelse at "et lille rap/røvfuld" ikke skader nogen" 

Anmeld

24. april 2011

NinaNymannMadsen

hvis det virkelig ikke er noget han må pille ved så stiller man det væk. og nej selvf skal du ikke rap ham en over nallerne bare for det. i den alder er de nysgerrie og skal undersøge ALT. sig hellere til ham at det vil du ikk ha han piller ved, selvom han nok ikk forstår det. men det er da klart bedre end et rap over nallerne som han slet ikk vil forstå og bliver nok ked af det også over det jo.

min mormor siger det samme (har en ung mormor, kun 62) det var sådan hun gjorde ved hendes børn hvis de gjorde noget de ikk måtte.

Anmeld

24. april 2011

dorthemus

Sådan en samtale har jeg også haft med min mor  Sådan er det vist bare når generationerne knalder sammen...jeg fik forklaret min mor i MEGET STORE VENDINGER, at sådan skal de ALDRIG "opdrage" min datter.

Hold fast i, at du synes det er forkert og bed din mor respektere at vores generation gudskelov ved bedre

Anmeld

24. april 2011

lisesp83

dorthemus skriver:

Sådan en samtale har jeg også haft med min mor  Sådan er det vist bare når generationerne knalder sammen... jeg fik forklaret min mor i MEGET STORE VENDINGER, at sådan skal de ALDRIG "opdrage" min datter.

Hold fast i, at du synes det er forkert og bed din mor respektere at vores generation gudskelov ved bedre

Anmeld

24. april 2011

lisesp83

Jeg fik selv nogle klask over fingrene da jeg var bette..

Og vi vil aldrig slå vores datter, vi siger nej, og så flytter vi hende hen til noget af hendes legetøj, så optager det hende i stedet for.

Anmeld

24. april 2011

monzemussen

dorthemus skriver:

Sådan en samtale har jeg også haft med min mor  Sådan er det vist bare når generationerne knalder sammen...jeg fik forklaret min mor i MEGET STORE VENDINGER, at sådan skal de ALDRIG "opdrage" min datter.

fik det vidst også sagt med store ord, kan bare blive harm når hun siger de ting. Nu er jeg jo selv vokset op med vold fra min fars side. og hver gang han slog mig, så forstod jeg det hellere ikke, selvom jeg faktisk var ret gammel. jeg kender det på egen krop. Ved godt at det ikke er helt det samme, men det er det jo så alligevel.

Okai det lyder forvirrende men tror i ved hvad jeg mener

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.