Endnu engang om svigermødre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

824 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. april 2011

Anonym trådstarter

Jeg er rigtig glad for min svigermor, men nej hvor kan hun drive mig til vanvid. Vi sidder i dag og snakker om børn, hvortil hun siger at der er nul børn før min uddannelse er slut. Der er 3 år til jeg er færdig. Min kæreste protestere lidt, men det hører hun ikke.

Og så tænker jeg bare, hvem fanden tror hun lige hun er. Hun er da den sidste der skal bestemme hvornår vi skal have børn. Min kæreste siger så senere til mig at han da også synes det er fornuftigt at vente til efter min uddannelse, men hvis jeg vil garantere at jeg nok skal afslutte den så kan han da ikke se problemet.

Og selvfølgelig vil jeg da afslutte min uddannelse, men det kan jeg altså også godt med et barn. Hvorfor er der nogen der tror børn er en forhindring. Tag da lige og slap af...

Jeg er sikker på jeg nok skal kunne klare det, ved det bliver hårdt, men hvis der er noget man brænder for ja så gennemfører man det altså også.

Tusinde tak fordi i læste med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Frøken J.

Den holdning er der bare nogen der har,men self. kan man! Med nogle uddannelser er det self. 'lettere' end andre. Jeg er gravid, og vi er under uddannelse, og det ser vi ikke som en hindring, faktisk kan det være meget mere praktisk end at man er i job. Og det er ikke et problem for os økonomisk. Nu har jeg et studie, som er MEGET fleksibelt med MEGET få undervisningstimer og mest selvstudie, og derfor er det jo meget praktisk. Du må bare hale de gode argumenter frem overfor hende. Jeg har arbejdet fuldtid før studiet, og tro mig. Selvom det er skide træls at det er sådan, så er der MANGE arbejdsgivere, der fravælger kvinder i midt/sluttyvere i forhold uden børn, fordi der er en risiko for de snart skal på barsel. Så vil de hellere have dem, der allerede har børn. Det er én af de ting jeg har tænkt meget på.

Og så er er der bare så mange dejlige ting i at være en yngre mor, synes jeg Min mor fik også mig da hun var 22, og det ahr betydet alt. Så den slags argumenter skal du bare begynde at tænke over, så du kan sige dem til din svigermor. Og ja: Bare du lover dig selv at færdiggøre uddannelsen alligevel!

Heldigvis har vi ikke mødt modstand mod vores valg, tvært i mod, men kan godt forstå det må være træls.

Ps. Før nogen flegner Der er self. også ulemper ved børn under uddannelse, men jeg mener der er lige mange fordele og lige mange ulemper ved at gøre det under som efter

Anmeld

24. april 2011

Aagaard

Anonym skriver:

Jeg er rigtig glad for min svigermor, men nej hvor kan hun drive mig til vanvid. Vi sidder i dag og snakker om børn, hvortil hun siger at der er nul børn før min uddannelse er slut. Der er 3 år til jeg er færdig. Min kæreste protestere lidt, men det hører hun ikke.

Og så tænker jeg bare, hvem fanden tror hun lige hun er. Hun er da den sidste der skal bestemme hvornår vi skal have børn. Min kæreste siger så senere til mig at han da også synes det er fornuftigt at vente til efter min uddannelse, men hvis jeg vil garantere at jeg nok skal afslutte den så kan han da ikke se problemet.

Og selvfølgelig vil jeg da afslutte min uddannelse, men det kan jeg altså også godt med et barn. Hvorfor er der nogen der tror børn er en forhindring. Tag da lige og slap af...

Jeg er sikker på jeg nok skal kunne klare det, ved det bliver hårdt, men hvis der er noget man brænder for ja så gennemfører man det altså også.

Enig! Det skal hverken hun eller nogen anden end din kæreste blande sig i (og han har faktisk også bare at stole på at når du siger at det ikke er noget problem, så er det rigtigt! 

Jeg er 1 år inde i min bachelor her til juni, og jeg tror på at det ikke bliver noget problem at fortsætte hvor jeg slap når tiden nærmer sig sep 2012! Der er masser af eksempler på at det sagtens kan lade sig gøre, og faktisk er meget mere flexibelt at få børn under sin uddannelse.

Desuden er virksomheder tilbøjelig til at vælge unge kvinder som allerede har børn (så skal arbejdspladsen ikke betale helt så mange barsler) frem for unge kvinder uden børn, som helt sikkert knap er ansat før der skal findes en barsels-vikar til hendes stilling!

Anmeld

24. april 2011

Anonym trådstarter

Secrets skriver:

Den holdning er der bare nogen der har,men self. kan man! Med nogle uddannelser er det self. 'lettere' end andre. Jeg er gravid, og vi er under uddannelse, og det ser vi ikke som en hindring, faktisk kan det være meget mere praktisk end at man er i job. Og det er ikke et problem for os økonomisk. Nu har jeg et studie, som er MEGET fleksibelt med MEGET få undervisningstimer og mest selvstudie, og derfor er det jo meget praktisk. Du må bare hale de gode argumenter frem overfor hende. Jeg har arbejdet fuldtid før studiet, og tro mig. Selvom det er skide træls at det er sådan, så er der MANGE arbejdsgivere, der fravælger kvinder i midt/sluttyvere i forhold uden børn, fordi der er en risiko for de snart skal på barsel. Så vil de hellere have dem, der allerede har børn. Det er én af de ting jeg har tænkt meget på.

Og så er er der bare så mange dejlige ting i at være en yngre mor, synes jeg Min mor fik også mig da hun var 22, og det ahr betydet alt. Så den slags argumenter skal du bare begynde at tænke over, så du kan sige dem til din svigermor. Og ja: Bare du lover dig selv at færdiggøre uddannelsen alligevel!

Heldigvis har vi ikke mødt modstand mod vores valg, tvært i mod, men kan godt forstå det må være træls.

Ps. Før nogen flegner Der er self. også ulemper ved børn under uddannelse, men jeg mener der er lige mange fordele og lige mange ulemper ved at gøre det under som efter

Jeg har valgt ikke at gide sige noget til hende. hun kan have den mening hun har, men jeg har en anden. og hun ville måske ikke have gennemført en uddannelse men det skal jeg nok.

Jeg synes det er fedt i har valgt at få barn når i begge er under uddannelse. Og er sikker på I nok skal klare det. og som du nævner så kan der være mange fordele ved at få et barn under uddannelse. det er jo nu man har masser af tid til barnet

Anmeld

24. april 2011

Anonym trådstarter

Aagaard skriver:

Enig! Det skal hverken hun eller nogen anden end din kæreste blande sig i (og han har faktisk også bare at stole på at når du siger at det ikke er noget problem, så er det rigtigt! 

Jeg er 1 år inde i min bachelor her til juni, og jeg tror på at det ikke bliver noget problem at fortsætte hvor jeg slap når tiden nærmer sig sep 2012! Der er masser af eksempler på at det sagtens kan lade sig gøre, og faktisk er meget mere flexibelt at få børn under sin uddannelse.

Desuden er virksomheder tilbøjelig til at vælge unge kvinder som allerede har børn (så skal arbejdspladsen ikke betale helt så mange barsler) frem for unge kvinder uden børn, som helt sikkert knap er ansat før der skal findes en barsels-vikar til hendes stilling!

Hvor er det fedt at høre der er flere der kan se fordele ved at få et barn under uddannelse. I kunne da vist godt lige troppe op hos min svigermor og fortælle det hi hi.

Jeg synes også det virker som om der er mange flere fordele ved det nu. Når man har et barn vil man jo også gerne være et godt forbillede. så derfor skal man nok kunne gennemføre. Og er sikker på du også nok skal komme i gang igen. plus man jo heller ikke når at blive skoletræt. ;-)

Anmeld

24. april 2011

Nessie

Anonym skriver:

Det skal andre overhovedet ikke blande sig i, og da slet ikke svigermor

Men ja, kan da godt se hvorfor hun synes det er fornuftigt at vente, men helt ærligt, der er bare aldrig noget tidspunkt, som bliver 100 % det helt rigtige til at få børn.

Man skal få dem når man er klar

Anmeld

24. april 2011

Aves.

Jeg tænker at det hun siger fortæller noget om hendes valg og fortrydelser...det er i hvert fald sådan det er når jeg kommer til at råde nogle til at vente med at få børn til de har fået lidt alder...det er udelukkende sagt fordi jeg fortryder at jeg fik børn tidligt og ikke ventede til efter udd. og til jeg var blevet helt voksen og mere moden.. prøv at gå bag om det hun siger og tænk over hvad det i virkeligheden er der bliver sagt..

Anmeld

24. april 2011

Tkcuf

Det skal hun da slet ikke blande sig i.. Men mon ikke det bare er en af den slags uigennemtænkte ting gamle mennesker får sagt? Min mor kommer også med nogle ting hvor jeg bare tænker. Jaja- og så gør som jeg selv synes 

Anmeld

24. april 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Det skal andre overhovedet ikke blande sig i, og da slet ikke svigermor

Men ja, kan da godt se hvorfor hun synes det er fornuftigt at vente, men helt ærligt, der er bare aldrig noget tidspunkt, som bliver 100 % det helt rigtige til at få børn.

Man skal få dem når man er klar

Hvis man skulle vente til den rigtige tid så vil man kunne vente til al evig tid. og jeg har det sådan at hvis vi føler vi har råd og det hele kan hænge sammen ja så kan jeg ikke se noget problem

Anmeld

24. april 2011

eElak

Hvorfor skal i retfærdiggøre evt. tanker om børn overfor hende?

Det kommer jo kun an på jer to...

Jeg snakkede ikke om babyplaner med den tidl. svigermekanik - det var ikke lige samtaleemnet.. 

Med det sagt - man kan sagtens få børn imens man er under uddannelse... Jeg fik min imens jeg tog min uddannelse - som jeg afslutter om 2 måneder (har været til eksamen, nu er det bare resten af læretiden jeg mangler)... 

I denne tid er der næsten flere fordele end ulemper ved at få børn under uddannelse (jobkrisen m.m.)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.