Hurtig hjælp! - Koldskål..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.384 visninger
13 svar
0 synes godt om
24. april 2011

Steph_Laurits

Hej Ladies.

Er der ikke en af Jer der ligger inde med en lækker opskrift på hjemmelavet koldskål??
Står og skal op og handle til det nu her, og ved godt jeg kan finde opskrifter på nettet - men den sidste koldskål jeg lavede var ikke specielt god. Så kunne være der sad en derude med en lækker opskrift

Kærlig hilsen
StephanieJ

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

mp74

jeg bruger halv kærnemælk - halv tykmælk. et par past. æggeblommer, sukker og vanillesukker

Anmeld

24. april 2011

TbCp

Past. æg piskes med sukker... bland 1/2 eller 1 l. kærnemælk og 1/2 eller 1 l. youghurt med appelsinsmag.... lidt vanillesukker..

Evt. med jordbær i nam!

Anmeld

24. april 2011

stella

½ liter fløde sukker og vanille sukker pisket og kom så to liter kærnemælk i.

evt en halv kg optøget hindbær

Anmeld

24. april 2011

slettet_7530

En kopfuld sukker piskes med 1 æg, 2 tsk vanillesukker ca og liter kærnemælk piskes i til sidst

Anmeld

24. april 2011

birthee

1 bæger past. æggeblommer, 1 dl sukker, 1 stor tsk vaniljesukker, 1 dl A38, ca. 7 dl kærnemælk...

rør de 2 slags sukker med æggeblommer, til det bliver en cremet masse... rør A38 i, og tilsæt kærnemælk til sidst... bliver ekstra lækker med vanilje-is i terninger i...

velbekomme!!!

Anmeld

24. april 2011

Kamulla

den her laver jeg ALTID...

til 1L Kærnemælk er der 1 bærge pasteuriseret æggeblomme (mener der er 2 blommer i 1 bærge) og 1 dl sukker til 1 tsk. vanilje sukker

sukker, æggeblomme og vaniljesukker piskes først til æggesnaps... derefter tilsættes kærnemælken  og piskes godt sammen.. lad det hvile i mindst 1 time så sukkeret er helt opløst 

Anmeld

24. april 2011

Steph_Laurits

Albertesmor skriver:

En kopfuld sukker piskes med 1 æg, 2 tsk vanillesukker ca og liter kærnemælk piskes i til sidst

Tak

Hvor meget svarer 1 kop sukker til i dl?

Anmeld

24. april 2011

Steph_Laurits

Tusind tak for de lækre opskrifter

Der er jo til mange dage hvis de alle skal smages

Anmeld

24. april 2011

slettet_7530

StephanieJ skriver:

Tak

Hvor meget svarer 1 kop sukker til i dl?

uha 1,5 måske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.