hjælp min bror skal giftes - indslag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.861 visninger
7 svar
0 synes godt om
24. april 2011

henh01

Hej

Min bror skal giftes om meget snart og jeg har ikke lige tænkt at jeg som søster skulle have et indslag i form af sang, tale eller andet.

Nogen ideer til sang, eller anden underholdning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

AnneP

Du kunne skrive et eventyr som handlede om dem!! Har en veninde der gjorde det til sin søsters bryllup og læste det så op, og det blev super godt modtaget, af både Par og gæster. (der var både forhistorie, sjove og hårde oplevelser skrevet ind.) -det er nemmere at læse et eventyr op end at skulle huske en tale! Kan evt kombineres med billeder.

et godt fif er at skrive stik ord og oplevelser ned du gerne vil have med, inden du begynder at skrive! -så får du det hele med og kan bedre vælge fra og til!

Håber du kan bruge forslaget.

Anmeld

24. april 2011

henh01

AnneP skriver:

Du kunne skrive et eventyr som handlede om dem!! Har en veninde der gjorde det til sin søsters bryllup og læste det så op, og det blev super godt modtaget, af både Par og gæster. (der var både forhistorie, sjove og hårde oplevelser skrevet ind.) -det er nemmere at læse et eventyr op end at skulle huske en tale! Kan evt kombineres med billeder.

et godt fif er at skrive stik ord og oplevelser ned du gerne vil have med, inden du begynder at skrive! -så får du det hele med og kan bedre vælge fra og til!

Det er et super godt forslag. Jeg dur bare ikke til at stille mig op foran så mange. Kommer bare til at tude fordi jeg altid bliver så rørt i sådanne situationer

Anmeld

24. april 2011

AnneP

henh01 skriver:

Det er et super godt forslag. Jeg dur bare ikke til at stille mig op foran så mange. Kommer bare til at tude fordi jeg altid bliver så rørt i sådanne situationer

Det kender jeg godt, til mine forældres sølvbryllup havde jeg skrevet en tale, men tror kun jeg nåede 2linier ned inden jeg stor tuede og ikke kunne sige noget!!

En anden idé kunne være en sang hvor alle gæster får et hjerte sammen med sangen og skriver navn +evt en lille hilsen til brudeparet som så hænges på et kærlighedstræ!!! -ser lige om jeg kan finde den når jeg kommer hjem. -er på ferie hos mine forældre!

Anmeld

25. april 2011

henh01

AnneP skriver:

Det kender jeg godt, til mine forældres sølvbryllup havde jeg skrevet en tale, men tror kun jeg nåede 2linier ned inden jeg stor tuede og ikke kunne sige noget!!

En anden idé kunne være en sang hvor alle gæster får et hjerte sammen med sangen og skriver navn +evt en lille hilsen til brudeparet som så hænges på et kærlighedstræ!!! -ser lige om jeg kan finde den når jeg kommer hjem. -er på ferie hos mine forældre!

Høre der en sang til? Har nemlig overvejet at købe et lille træ de bagefter kan plante i deres have

Ville være så fedt hvis der var en sang der passede til..

Anmeld

25. april 2011

chael

AnneP skriver:

Super fed ide. Den vil jeg stjæle den ide.

Min bror skal giftes til august og en tale det skal jeg holde

*Camilla 17+5

Anmeld

25. april 2011

Maise86

henh01 skriver:

Hej

Min bror skal giftes om meget snart og jeg har ikke lige tænkt at jeg som søster skulle have et indslag i form af sang, tale eller andet.

Nogen ideer til sang, eller anden underholdning?

Til min brors bryllup lavede jeg et lille kort til alle gæsterne. Fik så alle gæsterne til at skrive en lille hilsen/minde eller ønske for dem på kortet og lagde så alle kortene i en kuffert og så fik de den på deres 1 års bryllupsdag og så kunne de mindes dagen. I gave gav mon datter dem et æbletræ som de har plantet i haven :-)

Anmeld

25. april 2011

AnneP

henh01 skriver:

Høre der en sang til? Har nemlig overvejet at købe et lille træ de bagefter kan plante i deres have

Ville være så fedt hvis der var en sang der passede til..

ja her er den:

Melodi: Skuld gammel venskab
Mel.: Skuld gammel venskab rent forgå

(Papirhjerter med snor og kuglepenne udleveres sammen med sangen - kærlighedstræ eller grene i vase eller skjuler gives til brudeparret.)

På hjertet som du sidder med,
Dit navn du skrive må,
Og siden det per hånd afsted
Til vort brudepar skal gå.

Et minde fra jer bryllupsdag
Vi håber at det bli'r,
Og ved at I så godt forstår,
Hvad det lille hjerte si'r.

Tag kære sommerbrudepar,
Nu hjerterne I hånd,
Og hæng dem på det blanke træ
I de fine røde bånd.

"TILLYKKE" si'r vi med idag,
gid gode år I får,
Et "HURRA" fra os skal I ha',
Og gid lykken bi jer stå.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.