Ravnemor....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Jakob'sMor

wamse skriver:

Ja det er ikke positivt om dine evner som mor. Håber da ikke, det er nogen som du holder af, som har brugt denne beskrivelse om dig. 

Det var svigermor. Men ser nu ikke mig selv som ravnemor.

Anmeld

24. april 2011

Jakob'sMor

c skriver:

Det er negativt. En ravnemor smider nogle af sine unger ud ad reden og at være en ravnemor betyder at man ikke passer ordenligt på sine børn.

At være en løvemor er stik modsat for det betyder at man beskytter sine unger og kæmper mod alt ondt der kunne ramme dem.

....Men fordi der er en der har kaldt dig en ravnemor betyder det jo ikke at den person har ment det negativt....måske har hun bare misforstået betydningen som der også er mange andre der gør...

Okay, håbet da svigermor har fået ordene byttet rundt, ser mig mere som en løvemor end ravnemor

Anmeld

24. april 2011

twinboys

Jakob'sMor skriver:

Så den der siger det ser mig som en dårlig mor eller?

Hvad blev der præcis sagt...

Hvad gjorde du eller sagde du

Anmeld

24. april 2011

DLM

ja uha det er negativt. i tyskland bliver du f.eks kaldt ravnemor hvis du får dit barn passet i institution. Men i bund og grund er det en mor der forlader sit/sine barn/børn

Anmeld

24. april 2011

Jakob'sMor

twinboys skriver:

Hvad blev der præcis sagt...

Hvad gjorde du eller sagde du

Stod og skiftede Jakob 3 mdr. Snakker og pusler om ham som jeg altid gør når jeg skifter ham, siger da han gnider sig i øjenen "ja det er også snart puttetid" svigermor " det er en ravnemor du har"

Anmeld

24. april 2011

K&S

Jakob'sMor skriver:

Stod og skiftede Jakob 3 mdr. Snakker og pusler om ham som jeg altid gør når jeg skifter ham, siger da han gnider sig i øjenen "ja det er også snart puttetid" svigermor " det er en ravnemor du har"

Hun har da vist ikke helt styr på udtrykket

Anmeld

24. april 2011

Isabella_mor

en ravnemor er negativt, men nogle mennesker ved ikke at det er negativt og bruger det i positiv mening..

men næste gang du hører det så spørg hvad de mener...

det stammer fra at ravnen spiser andre fugles æg og lægger sine egne æg i andre fugles reder og lader andre fugle ruge dem ud (dvs at den ikke tager sig af sine egne unger) deraf navnet ravnemor..

hønemor er en mor der aldrig viger fra reden før æggene er klækkede og så passer hun på sine kyllinger til de bliver store nok til at kunne klare sig selv. 

tigermor, angriber (ligesom løvemor) andre dyr, som blander sig eller kommer for tæt på. altså for overbeskyttende...

det er hvertfald min mening mht de ord. 

Anmeld

24. april 2011

twinboys

Jakob'sMor skriver:

Tror hun sagde det for sjov...

Anmeld

24. april 2011

Carina1977

Jakob'sMor skriver:

heh tror hun har ment at du er en hønemor

Jeg blev engang kaldt for en hønemor af min daværende svigerfar, fordi jeg ikke ville have at han hældte rødvin i min 5 mdr. gamle dreng

Jamen så vil jeg sgi godt være en hønemor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.