Hvordan føles bækkenløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

689 visninger
3 svar
0 synes godt om
24. april 2011

Nadia Foged

Er gravid, 31+3 og oplever en del forskellige smerter, men vil gerne vide hvordan det kan føles og have bækkenløsning?

Jeg har smerter i haleben og lænd, men udover det føler jeg ofte især når jeg går at jeg får smerter ned i mit underliv, det føles som om det trykker helt vildt og jeg sommetider har svært ved at gå fordi det gør ondt, og fordi det føles som om noget falder ud (lyder mærkeligt - men den eneste måde jeg lige kan forklare det på! )

Knus herfra ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Fru Nielsen

Hej med dig

Jeg TROR at det du føler er fordi kroppen nu er belastet og babyen er begyndt at veje til.

Jeg selv er 3 gangs gravid og jeg har en gammel skade i mit bækken, så det er derfor ikke helt alm bækkenløsning. Mit er værst når jeg skal op og stå enden fra ligge eller sidde stilling, eller hvis jeg spreder mine ben for hurtig eller for meget...

Jeg har ondt i lenden, og ned i mine balder og om i skambenet. Føles som en kniv sidder og skære i mig, en frygtelig smerte!

Tag en snak med din læge omkring det, da det er meget vigtig du tager det alvorligt hvis det er bækkenløsning... Jeg tog det ikke seriøst i min første graviditet og det har gjort mit er blevet kronisk, dog værst når jeg er gravid og mit bækken belastes.

Du skal undgå at støvsuge, at sidde i skræderstilling og at dreje i dit bækken. Skal du fx vende dig, skal det være i hele kroppen og ikke kun i dit bækken....

Anmeld

24. april 2011

Bondepigen

Nadia Foged skriver:

Er gravid, 31+3 og oplever en del forskellige smerter, men vil gerne vide hvordan det kan føles og have bækkenløsning?

Jeg har smerter i haleben og lænd, men udover det føler jeg ofte især når jeg går at jeg får smerter ned i mit underliv, det føles som om det trykker helt vildt og jeg sommetider har svært ved at gå fordi det gør ondt, og fordi det føles som om noget falder ud (lyder mærkeligt - men den eneste måde jeg lige kan forklare det på! )

Knus herfra ..

Så vil du have ondt her..

http://www.krop-fysik.dk/Default.aspx?ID=2&M=S hop&PID=78&ProductID=148

Jeg har det selv, fik det allerede i uge 22 denne gang. Jeg har smerter i symfyse, lysken, sacroiliacaled i den ene side bagpå..(ligesom i en bue op over ballen). Smerter i underlivet giver det osse, og det var faktisk de allerførste tegn på, at jeg havde bækkenløsningsproblemer, og det viste sig helt fra uge 8...

Men vil lige sige, at hvis det kun er i balleområdet man har ondt, så er det højst sandsynligt iskiasnerven der bliver klemt. Har prøvet begge dele, og har osse begge dele nu, men man kan godt hvis man ikke har prøvet begge dele forveksle de to ting, så det bedste vil være at få det konstateret hos læge eller jordemoder.

Måske kan du osse få øreakupunktur hos jordemoder, hvis det er slemt... Det virker, så du i hvert fald har det bedre hveranden uge..

Anmeld

24. april 2011

Nadia Foged

Mange tak i to ja jeg spørger herinde da jeg ikke kan komme til lægen før efter tirsdag og min jordemoder har ferie og er først tilbage torsdag .. og er i den situation at min læge absolut ikke lytter til noget jeg siger, han siger bare en graviditet ikke er en sygdom .. Nej tro mig det ved jeg da

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.