Skal fryseæg dele sig indenfor 24 timer for at overleve?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.512 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. april 2011

baby84

Mit spørgsmål går på om fryseæg nødvendigvis skal dele sig indenfor 24 timer efter optøgningen for at kunne give graviditet.

Vi blev ringet op at vores 2 æg ikke havde delt sig, men heller ikke havde fået fryseskader. Der blev derfor ikke lagt æg op og sygepeljersken sagde, at det ikke var sandsyndligt at de ville dele sig når de ikke allerede havde gjort det.

Nu sidder jeg så og kigger på nettet og finder at nogle klinikker giver æggene en ekstra dag til at dele sig og at de giver det en 50/50 chance selvom det ikke er sket indenfor 24 timer.

Har enda læst at en pige fik lagt to æg op der ikke havde delt sig og blev gravid. En andet fik lagt et op der havde delt sig og to der ikke havde og fik tvillinger.

Jeg er lidt harm over at de ikke har givet vores fine to karakter æg en ekstra chance. Hvis der bare har været en lille chance ville jeg da gerne have kunne vælge om jeg ville have dem lagt op

Ved i mere om hvornår man siger et æg har overlevet når det ikke kun drejer sig om delingen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Faith

Kan ikke svare på dit spørgsmål desværre...

Men er dine æg så bare blevet kasseret??? Jeg synes da det mindste de kan gøre er at give dem en chance til i morgen. Og hvis der så ikke er sket deling, jamen så kan de jo så kassere dem.

Anmeld

24. april 2011

baby84

smillaluna skriver:

Kan ikke svare på dit spørgsmål desværre...

Men er dine æg så bare blevet kasseret??? Jeg synes da det mindste de kan gøre er at give dem en chance til i morgen. Og hvis der så ikke er sket deling, jamen så kan de jo så kassere dem.

nemlig..det er også den tanke jeg sidder med nu. Jeg spurgte enda sygeplejersken om de ikke kunne lade dem ligge lidt og hun slog det bare hen. Det gjorde man ikke hvis de ikke havde delt sig indenfor 24 timer..Bliver lidt  gal. Selvom chancen er lille for succes efter 24 timer vil jeg da have lidt medbestemmelse når det er min æg og endda når det offentlige sygehus nu har valgt at tage pengee for deres ydelse.

Anmeld

24. april 2011

modesty

Anden gang jeg fik lagt fryseæg op (på Riget) var der ét der havde delt sig og ét der ikke havde. Jeg spurgte hvordan chancerne var for det æg der ikke havde delt sig, og de svarede at chancerne var meget mindre end ved delte æg, men at de da så en graviditet i ny og næ ved ikke-delte æg.

Men om de havde brugt tid og resourcer på at lægge dem op hvis ingen havde delt sig, det ved jeg ikke. De har vel nogle retningslinjer som de har udarbejdet, og som de holder sig til.

Hvis det er noget der går dig meget på, synes jeg at du skal snakke med en læge om det. De ved meget mere om hvorfor og hvordan end sygeplejerskerne :-)

Anmeld

24. april 2011

baby84

Anden gang jeg fik lagt fryseæg op (på Riget) var der ét der havde delt sig og ét der ikke havde. Jeg spurgte hvordan chancerne var for det æg der ikke havde delt sig, og de svarede at chancerne var meget mindre end ved delte æg, men at de da så en graviditet i ny og næ ved ikke-delte æg.

Men om de havde brugt tid og resourcer på at lægge dem op hvis ingen havde delt sig, det ved jeg ikke. De har vel nogle retningslinjer som de har udarbejdet, og som de holder sig til.

Hvis det er noget der går dig meget på, synes jeg at du skal snakke med en læge om det. De ved meget mere om hvorfor og hvordan end sygeplejerskerne :-)

tusind tak for dit svar. Jeg tror også det handler om at de kræver for meget i forhold til chancerne hvis begge ikke har delt sig. Synes bare det er trælst at retningslinjerne gør at man ikke engang bliver spurgt om de skal kigge lidt længere på dem eller om man vil betale for at få lagt dem op alligevel. For os er selv de mindste chancer værd at tage med. Jeg vil prøve at ringe til lægen når ferie slut for jeg er utilfreds med at sygeplejersken slog det hen når der kunne være en chance. De skal i hver fald ikke være uærlige for så føler man ikke man er med i processen. 

Jeg tænker da også helt sikker chancerne er noget mindre, men bare det at de er der, betyder jo at æggene måske kunne finde på at dele sig lidt senere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.