Har taget en stor beslutning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

457 visninger
5 svar
0 synes godt om
24. april 2011

Anonym trådstarter

Ja, som overskriften lyder skal der gøres noget nu.

Sagen er den at jeg er 165 cm og vejer 95 kg, jeg har evige og altid ondt i begge mine knæ, så galt at jeg må tage smertestillende piller flere gange om dagen, for at kunne gå.

Jeg har efter 1 knæ operation i højre knæ, fået at vide at jeg skal tabe mig, men har ikke gjort det store for det, efter 2 graviditeter er vægten ikke blevet bedre.

Jeg tog så den beslutning igår og at det skal der ændres på nu, og allerede idag.

Hvordan får man mavesækken til at rumme mindre, altså spise mindre også alligevel blive mæt og holde sig mæt i længere tid.

Hvad må jeg spise og ikke spise?

Hvad motion taber man sig mest ved?

Det skal være noget, som mine børn kan være med til, da jeg er alene med dem? De er 5 og 7 år, vi kan cykle en del.

Del gerne ud af jeres erfaringer.

Håber nogle der vil komme med noget som jeg kan bruge :-)

God påske til jer alle sammen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Holbæktrunten

Mavesækken er elastisk - hvis du venner den til at rumme meget, vil du føle behov for større portioner mad... Men på et tidspunkt vil den skrumpe igen - bare rolig 

Derfor må du påregne at du kommer til at savne at føle dig "helt" mæt det næste lange stk tid. Fx aftensmaden - se på hvor meget de lægger på tallerkenen på en restaurant og læg selv tilsvarende på - HUSK at følge kostpyramiden...

De 3 hovedmåltider er vigtige, ligeså ca 3 mellemmåltider.

Prøv evt at melde dig ind i vægtvogterne - dem har jeg hørt utrolig meget godt om...

Mht motion, så taber man sig mere jo højere pulsen kommer op... Men du skal jo lige i træning først. Cykling med ungerne lyder som en god idé - hvad med svømning?

Kæmpe held og lykke med projektet

Anmeld

24. april 2011

eElak

Sagen er den at jeg er 165 cm og vejer 95 kg, jeg har evige og altid ondt i begge mine knæ, så galt at jeg må tage smertestillende piller flere gange om dagen, for at kunne gå.

Jeg har efter 1 knæ operation i højre knæ, fået at vide at jeg skal tabe mig, men har ikke gjort det store for det, efter 2 graviditeter er vægten ikke blevet bedre.

Jeg tog så den beslutning igår og at det skal der ændres på nu, og allerede idag.

Hvordan får man mavesækken til at rumme mindre, altså spise mindre også alligevel blive mæt og holde sig mæt i længere tid.

Det skal være noget, som mine børn kan være med til, da jeg er alene med dem? De er 5 og 7 år, vi kan cykle en del.

Halløjsa... 

først og fremmest - tillykke med din belutning.... 

Dernæst - det sværeste er i starten, og kosten er alfa omega i sådan et forløb. 

Jeg har tidl. gennemgået et vægttab, hvor jeg nåede at smide 36 kg. De første 25 kg var kun ved omlægning af kosten.. Nå ja og så cyklede jeg til stationen de fleste dage (og den station lå ca 7 km væk). Men decideret motion begyndte jeg først på efter 25 kg vægttab... 

Min pointe - start med kosten og tag det i "små bidder". 

Jeg startede ud med en kampvægt på 113 kg, da jeg meldte mig ind i WW - det var det bedste jeg kunne gøre. Derudover så kræver det at man har viljestyrken - en særlig følelse... UMPF kalder jeg den.... 

Fra det øjeblik jeg meldte mig ind i WW, så raslede kgene af.. Smed i det første lange stykke tid 1 kg om ugen i snit... tit over når jeg tænker tilbage. og det er en motivation i sig selv. 

I starten kunne jeg stadig spise noget af det mad jeg spiste inden WW - jeg skulle bare begrænse det, og at vide at en lille skål chips sagtens kunne gå an, men at resten så bare skulle gemmes langt væk - det var en øjenåbner, da jeg sagtens kunne kværne en pose på ingen tid inden WW. 

I processen ændrede mine madvaner sig skridt for skridt, og til sidste levede jeg primært af grøntsager. både salat, men mest ovnbagte grøntsager.. MÅMS!

I WW fik man stjerner hvor hver 3. kg man tabte - det var også en motivation for mig! og delmål, som udløste en belønning.. F.eks. en taske, køb af nyt tøj eller lign (bare det ikke var mad) ;-)

Min pointe med hele min smøre.... Tag det i små bidder, og fokuser på kosten til at starte med :-)

Hvordan ser det så ud i dag...

Tjah, det er knapt så positivt.. for efter en graviditet, og efterfølgende depression behandlet med medicin, så er kampvægten det samme som før. Under graviditeten fik jeg kvalme af grøntsager, og jeg skulle jo have mad - det røg de første mange kg på... MEN det var medicinen samt manglende overskud, som gjorde at det sidste røg på igen (+ lidt ekstra).

Lektien er lært - man skal virkelig holde sig til de ændringer man har lavet.. for ellers bliver det sgu svært.

Jeg skal selv i gang med at tabe mig igen - og det kan kun gå for langsomt.. Men det er først nu at jeg begynder at finde overskuddet frem igen..

Hvis du er interesseret i at have en makker igennem det her - så sig til, så er jeg her.. ;-)

Facts om mig - har en BMI på 36-37 stykker, og er alene med knægten på 2 år. Så jeg skal ligesom dig også have det til at passe sammen med en tilværelse som single-mor :-) '

Forresten - det med mavesækken.... Det er den første uge som er værst rent fysiologisk... Resten af det er vaner - det er ligesom med rygestop - der er det mere vaner som spænder ben end de egentlig fysiske behov/"abstinenser".  

Anmeld

24. april 2011

henh01

Hej..

I q bladet står der

spis naturligt - frugt,. grønt, bær, nødder, frø, fisk, kerner, korn, kød, mærlkeprodukter og æg

Drop sukker

erstat sodavand, kaffe mv med vand

tyg din mad, stress ned, kostfibre, undgå alkohol.

Anmeld

24. april 2011

Lunae

Anonym skriver:

Det lyder fornuftigt jeg er også lige startet på min kostomlægning nå men mit bedste redskab er madlog.dk! Jeg startede for tre uger siden og har tabt mig 4,3 kg! Du må spise alt, bare i begrænset mængder!

Hvis du vil gøre det uden madlog kan jeg anbefale at spise meget begrænset af brød, pasta, ris osv og så selvfølgelig alle de usunde ting som cola, slik, chips og chokolade!

Pøj pøj med det!

Anmeld

24. april 2011

modesty

Som Lunae også skriver:

Minus sukker

Minus stivelse (brød, ris, kartofler, pasta) Hvedeprodukterne er klart de værste, altså hvidt brød og pasta. Det er lige så slemt som sukker.

Lidt rugbrød er OK.

Jeg ved godt at den danske kostpyramide anbefaler at man skal proppe sig med stivelse (de har dog for nylig ændret det til primært fuldkorn), men det passer ikke. Stivelse er virkelig en synder når det kommer til vægten.

Masser af grøntsager, godt med frugt (dog ikke alt for meget, da der jo også er sukker i frugt, men da det er uraffineret er det klart bedre end andre former for sukker) og kød er sådan set også fint. 

Hvis du virkelig har svært ved at holde dig fra de søde sager, så er et lille stykke mørk chokolade (85%) i ny og næ OK. Eller søde frugter som f.eks jordbær, hindbær, dadler eller figner. Slik, sodavand og kager er bandlyst.

Min kæreste begyndte at spise på den måde for et års tid siden. Han tabte sig ti kilo på nul komma fem. Nu spiser han lidt ris og kartofler ind imellem, men holder sig helt fra hvede og sukker. Og han holder vægten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.