Hvornår mon schæferen bliver forbudt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

884 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. april 2011

1977

Profilbillede for 1977

http://lokalavisen.dk/hunde-i-blodrus-vil-draebe/20110421/artikler/704219914/1009?ref=eblister112

Så er det nok slut med at have en schæfer eller en blanding af denne  Eller mon den går fri, fordi politiet bruger racen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Carl-Emil's mor

Det er desværre ikke bare sådan lige at sige.. Der er SÅ mange racer man kunne sige niks forbudt til, golden retriveren har jo også haft en del bid igennem tiden, samme har gravhunden og en hund som rodigian ridgeback der i afrika bliver brugt til at holde løver væk fra farmene findes der efterhånden en del hunde af i DK, så kan man jo snakke om kamphund eller ej

Anmeld

24. april 2011

1977

Profilbillede for 1977

Det er nemlig lige det  at der er så mange racer der bider og går amok. Selv dem, der bliver set som familiehunde. Vi har selv en schæferblanding og han er den mest vidunderlige familiehund (og vagthund når det er krævet)

Anmeld

24. april 2011

B&J

Det er så latterligt af man siger den hund og den hund skal ikke være her mere i dk. hvad med man skulle igennem nogle kursus i af holde hund ellers må man ikke have en og det skulle være lovpligtigt af man skal gå til hunde træning også så dem der ikke har styr på den hund skal lære det, for man skal jo ikke købe en hund fordi den er nuttet men en der passer til en

Anmeld

24. april 2011

Carl-Emil's mor

B&J skriver:

Det er så latterligt af man siger den hund og den hund skal ikke være her mere i dk. hvad med man skulle igennem nogle kursus i af holde hund ellers må man ikke have en og det skulle være lovpligtigt af man skal gå til hunde træning også så dem der ikke har styr på den hund skal lære det, for man skal jo ikke købe en hund fordi den er nuttet men en der passer til en

problemet er netop der at rigtig rigtig mange køber en hvalp fordi den er nuttet, uden at vide hvordan den ender som voksen.. Jeg har ALTID ville have en golden retriver men da jeg flyttede hjemmefra vidste jeg at mit liv ikke var til en stor golden retriver endnu så jeg fik en lille papillon, hun er ramt totalt uden for racebeskrivelsen men jeg ELSKER hende over alt på jorden, i sommers da hun fyldte 3 år fik hun en "lillebror" som er en golden fordi nu var tiden til det..

Jeg arbejder selv med hunde og deres mennesker ca 50-60 timer pr mdr i en butik og selvom man tror at der er utrolig mange der ikke tænker sig om så er det faktisk begyndt at blive mere "normalt" at hunden ikke kun er en hund men en lige så stor del af familien.. Vi har folk fra jens hansens bondemark der kommer og køber kvalitetsfoder til sin hund, og direktøren fra Frederiksberg der kører helt op nord på for at købe mad til sin hund..

Så generalt er folk blevet bedre, problemet er bare at der stadigvæk er en del som ikke har fattet pointen endnu...

Anmeld

24. april 2011

henh01

Lovforbudet mod kamphund er lavet fordi en kamphund låser sit bid. -Det gør andre slags hunde ikke.

Men når det er sagt så synes jeg bestemt der er andre hunde der ligeså vel burde være med i lovkravet når nu vi absolut skal have et. Kan slet ikke forstå at det er kommet i det hele taget da det jo ALDRIG er hunden men ejeren den er gal med. Man kan jo heller ikke bare udelukke en gruppe mennesker fordi de laver ballade og sige: "I må ikke få børn eller på anden måde formere Jer og fremover er I ulovlige her i landet, skal gå med fodlænke og må max forlade Jeres hjem i en radius på 2 km" (hahahahaha)

Vi måtte aflive vores højtelskede Amstaff delvist pga lovkravet. En Amstaff hund har brug for at lære noget nyt hver dag, har brug for mental stimulering og har brug for at omgåes andre hunde på samme str. Det sidste var ikke muligt fordi den altid skulle være i snor og have mundkurv på. Det er sgu synd for de velfungerende hunde der er på listen.

Anmeld

24. april 2011

B&J

Elmer&Amy skriver:

problemet er netop der at rigtig rigtig mange køber en hvalp fordi den er nuttet, uden at vide hvordan den ender som voksen.. Jeg har ALTID ville have en golden retriver men da jeg flyttede hjemmefra vidste jeg at mit liv ikke var til en stor golden retriver endnu så jeg fik en lille papillon, hun er ramt totalt uden for racebeskrivelsen men jeg ELSKER hende over alt på jorden, i sommers da hun fyldte 3 år fik hun en "lillebror" som er en golden fordi nu var tiden til det..

Jeg arbejder selv med hunde og deres mennesker ca 50-60 timer pr mdr i en butik og selvom man tror at der er utrolig mange der ikke tænker sig om så er det faktisk begyndt at blive mere "normalt" at hunden ikke kun er en hund men en lige så stor del af familien.. Vi har folk fra jens hansens bondemark der kommer og køber kvalitetsfoder til sin hund, og direktøren fra Frederiksberg der kører helt op nord på for at købe mad til sin hund..

Så generalt er folk blevet bedre, problemet er bare at der stadigvæk er en del som ikke har fattet pointen endnu...

Ja nemlig man skal virkelig gøre op med sig selv når man køber en hund lige som du skriver plads tid og man skal huske hvad den kan inde holde osv.

og ja der er flere og flere der køber godt foder til deres hunde også det er så dejligt hvad fodder køre du med nu bliver jeg jo helt nys

Anmeld

24. april 2011

Carl-Emil's mor

B&J skriver:

Ja nemlig man skal virkelig gøre op med sig selv når man køber en hund lige som du skriver plads tid og man skal huske hvad den kan inde holde osv.

og ja der er flere og flere der køber godt foder til deres hunde også det er så dejligt hvad fodder køre du med nu bliver jeg jo helt nys

Min Papillon Amy bliver råfodret efter med DRHM Dansk Rigtig Hundemad, dvs kød, kød med ben og brusk og rå komave.

Golden Retriver Elmer kan ikke tåle at blive råfodret endnu, er skam afprøvet så han bliver fodret med Nöw! som er et relativt nyt og kornfrit produkt, han stor trives, han vejer 33 kg og bliver fodret med 285 gram tørkost om DAGEN også får han et okseører eller råtokseknæ

Jeg fodre med råkødben ca 2 gange om ugen og det ELSKER begge hunde helt vildt

Anmeld

24. april 2011

B&J

Elmer&Amy skriver:

Min Papillon Amy bliver råfodret efter med DRHM Dansk Rigtig Hundemad, dvs kød, kød med ben og brusk og rå komave.

Golden Retriver Elmer kan ikke tåle at blive råfodret endnu, er skam afprøvet så han bliver fodret med Nöw! som er et relativt nyt og kornfrit produkt, han stor trives, han vejer 33 kg og bliver fodret med 285 gram tørkost om DAGEN også får han et okseører eller råtokseknæ

Jeg fodre med råkødben ca 2 gange om ugen og det ELSKER begge hunde helt vildt

Jeg har desværre ikke selv hund inu men det er også fordi vi ikke bor ved jorden men når vi kommer til det jep så skal der hund i familien...

du foder også på den helt rigtige måde kød kød kød så dejlig og ingen korn det er bare så super vigtigt og der er ved af komme flere og flere gode hunde mads produkter med masser af kød og ingen korn

Anmeld

24. april 2011

Kief31

Tror nu ikke schæferen bliver forbudt fordi den har taget et par høns, det kan de fleste hunde vidst på At kvinden her er helt hysterisk, og mener de ville have ædt hende og hendes hunde også, det er jo helt hen i vejret.. Hun nåede ud og hente sine hunde af to omgange, hvis schæferne ville dem noget ondt, havde de været døde.. Der er forskel på at jagte høns og bide mennesker. Så skal vi også have forbudt katte, de tager jo mus og fugle.. Uha da..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.