B&J skriver:
Det er så latterligt af man siger den hund og den hund skal ikke være her mere i dk. hvad med man skulle igennem nogle kursus i af holde hund ellers må man ikke have en og det skulle være lovpligtigt af man skal gå til hunde træning også så dem der ikke har styr på den hund skal lære det, for man skal jo ikke købe en hund fordi den er nuttet men en der passer til en
problemet er netop der at rigtig rigtig mange køber en hvalp fordi den er nuttet, uden at vide hvordan den ender som voksen.. Jeg har ALTID ville have en golden retriver men da jeg flyttede hjemmefra vidste jeg at mit liv ikke var til en stor golden retriver endnu så jeg fik en lille papillon, hun er ramt totalt uden for racebeskrivelsen men jeg ELSKER hende over alt på jorden, i sommers da hun fyldte 3 år fik hun en "lillebror" som er en golden fordi nu var tiden til det..
Jeg arbejder selv med hunde og deres mennesker ca 50-60 timer pr mdr i en butik og selvom man tror at der er utrolig mange der ikke tænker sig om så er det faktisk begyndt at blive mere "normalt" at hunden ikke kun er en hund men en lige så stor del af familien.. Vi har folk fra jens hansens bondemark der kommer og køber kvalitetsfoder til sin hund, og direktøren fra Frederiksberg der kører helt op nord på for at købe mad til sin hund..
Så generalt er folk blevet bedre, problemet er bare at der stadigvæk er en del som ikke har fattet pointen endnu...
Anmeld