Medlem af danmark og fertiletetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

718 visninger
10 svar
0 synes godt om
24. april 2011

Mellepige

Hej piger

Det bliver nok aktuelt, at vi skal i fertilitetsbehandling på et tidspunkt. Jeg har læst lidt at man kan få 50% tilbage på medicinm hvis man er medlem af gruppe 5.

Er der nogen damer herinde der kan forklare lidt mere, hvad jeg kan bruge det til, i forhold til barnløshed osv, og hvad det koster om mdr?

På forhånd tak!

God påske

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2011

Wimmie

Ja, det er rigtigt at du får 50% tilbage af dét du betaler for medicin når du er medlem af gruppe 5. Jeg er selv medlem af grp. 5 og betaler 328 kr i kvartalet.

Alt efter hvilken behandling du skal igennem kan det godt være du skulle overveje at melde dig ind i grp. 1 der godt nok koster 742 kr i kvartalet, men for mig kunne det sagtens have betalt sig (opdagede det bare for sent).

Jeg var igennem IVF/ICSI og kom af med ca. 8.000 kr i medicin - og det er i den lave ende af hvad man kan risikere at betale for den behandling - nogle betaler meget mere - dog kan man max. komme til at betale 15.000 kr om året da resten bliver dækket gennem det offentlige.

Men du kan altid melde dig ind i grp. 5 og opgradere fra dag til dag. Men husk at melde dig ind inden du starter i behandling - ellers er det ikke sikkert at "Danmark" vil have dig som medlem. Der er nogle krav om at man ikke allerede må fejle noget der skal behandles med medicin.

Anmeld

24. april 2011

Mellepige

Wimmie skriver:

Ja, det er rigtigt at du får 50% tilbage af dét du betaler for medicin når du er medlem af gruppe 5. Jeg er selv medlem af grp. 5 og betaler 328 kr i kvartalet.

Alt efter hvilken behandling du skal igennem kan det godt være du skulle overveje at melde dig ind i grp. 1 der godt nok koster 742 kr i kvartalet, men for mig kunne det sagtens have betalt sig (opdagede det bare for sent).

Jeg var igennem IVF/ICSI og kom af med ca. 8.000 kr i medicin - og det er i den lave ende af hvad man kan risikere at betale for den behandling - nogle betaler meget mere - dog kan man max. komme til at betale 15.000 kr om året da resten bliver dækket gennem det offentlige.

Men du kan altid melde dig ind i grp. 5 og opgradere fra dag til dag. Men husk at melde dig ind inden du starter i behandling - ellers er det ikke sikkert at "Danmark" vil have dig som medlem. Der er nogle krav om at man ikke allerede må fejle noget der skal behandles med medicin.

Hej Wimmie!

tusinde tak for dit svar. Det var lige de svar jeg maglede. Det er jo bare at melde sig ind, andet kan jo ikke betale sig! Vi venter på 1. samtale, er man så gået igang med behandling?

Anmeld

24. april 2011

Wimmie

Det tror jeg ikke - det burde kunne nås hvis du ikke "fejler" andet. Jeg synes klart du skal prøve at melde dig ind med det samme, det kan du gøre på deres hjemmeside

Derudover får du jo også tilskud til andet fremtidig medicin, penicillin, briller/kontaktlinser, tandlægebehandlinger mm.

Anmeld

24. april 2011

Mellepige

Wimmie skriver:

Det tror jeg ikke - det burde kunne nås hvis du ikke "fejler" andet. Jeg synes klart du skal prøve at melde dig ind med det samme, det kan du gøre på deres hjemmeside

Derudover får du jo også tilskud til andet fremtidig medicin, penicillin, briller/kontaktlinser, tandlægebehandlinger mm.

Jeg melder mig ind med det samme! Der er jo mange penge at spare.

ja, det er jo også et ekstra plus  Tak for hjælpen

Anmeld

24. april 2011

Wimmie

Det var så lidt; held og lykke

Anmeld

24. april 2011

Putomanen

Jeg ville for en sikkerheds skyld forhøre mig om du eventuelt har noget karantæne for tilskud eller noget! Du kan jo bare ringe og forhøre dig uden at fortælle hvem du er..

Og som en anden skriver skal du overveje at flytte til gruppe 1 eller 2 som dækker 100% af medicinen, hvor gruppe 5 "kun" dækker 50 %.

Held og lykke med det

Anmeld

24. april 2011

Mellepige

Putomanen skriver:

Jeg ville for en sikkerheds skyld forhøre mig om du eventuelt har noget karantæne for tilskud eller noget! Du kan jo bare ringe og forhøre dig uden at fortælle hvem du er..

Og som en anden skriver skal du overveje at flytte til gruppe 1 eller 2 som dækker 100% af medicinen, hvor gruppe 5 "kun" dækker 50 %.

Held og lykke med det

Hej Putomanen

Jeg er slet ikke er medlem af Danmark endnu, så prøver finde frem til hvad for en gruppe der ville være bedst for mig, og på hvilken måde der ville være bedst. Altså om jeg skal melde mig ind i den basiske eller gr 5 til at starte med, eller om det skal være 1, eller 2 gr. og kan man først melde dig ind i en af de andre gr. når man har været medlem i et år?

Pyha der kom mange spørgsmål  - og tak for dit svar!

Anmeld

24. april 2011

AnneH

Hvis du ikke er medlem af Danmark skal du skynde dig at melde dig ind. Men du skal vide at man ikke må forvente at få brug for at få tilskud det første år... mener jeg..

Anmeld

24. april 2011

Putomanen

1m1i1a skriver:

Hej Putomanen

Jeg er slet ikke er medlem af Danmark endnu, så prøver finde frem til hvad for en gruppe der ville være bedst for mig, og på hvilken måde der ville være bedst. Altså om jeg skal melde mig ind i den basiske eller gr 5 til at starte med, eller om det skal være 1, eller 2 gr. og kan man først melde dig ind i en af de andre gr. når man har været medlem i et år?

Pyha der kom mange spørgsmål  - og tak for dit svar!

Som AnneH skriver, så tror jeg også at der er en form for karantæne eller periode, hvor man ikke kan få tilskud. Ellers vil alle nok bare melde sig ind, når de får brug for det.

Hvis du melder dig ind i dag, vil jeg anbefale dig at tage den passive medlemskab (kan ikke helst huske navnet) eller grp. 5, som er de billigste. Når du så får brug for dit tilskud (måske først efter 1 år, hvis der er regler om "karantæne") kan du blive "opgraderet" til grp. 1. Du kan med det samme, du kommer ind i gruppe 1, få 100 % tilskud.

Men igen vil jeg anbefale dig at ringe til dem og høre, de er jo eksperterne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.