Hvad er det i pynter cupcakes med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

917 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. april 2011

Mi

Jeg vil lave nogle flotte cupcakes til mine pigers fødselsdagskomsammen i morgen. Jeg vil gerne pynte dem med tyller, så jeg kan lave dem flotte. Bruger i royal icing eller noget helt andet? Jeg vil gerne kunne farve det lyserødt.

Hele køkkenet flyder med kage nu  skal igang med mine næste lagkager. Håber de bliver flotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2011

LISBETH:-)

Jeg bruger ultimative choklade frosting (du kan finde opskriften på nettet)

Cremecheese frosting (den som man også bruger til gulerodskage)

Eller så bare det mousse eller lign man putter i lagkagen. f.eks. jordbær mousse eller hvidchokolade creme. Alle mousse typer kan bruges hvis bare der er husplas i.

Anmeld

23. april 2011

Mi

lisbeth2910 skriver:

Jeg bruger ultimative choklade frosting (du kan finde opskriften på nettet)

Cremecheese frosting (den som man også bruger til gulerodskage)

Eller så bare det mousse eller lign man putter i lagkagen. f.eks. jordbær mousse eller hvidchokolade creme. Alle mousse typer kan bruges hvis bare der er husplas i.

Tak, jeg tror måske jeg har noget husblas og nogle hindbær, så prøver jeg det. Har du prøvet med royal icing?

Anmeld

23. april 2011

mp74

her kan du måske også finde lidt inspiration

http://www.sarahskager.dk/emne/frosting/

Anmeld

23. april 2011

Mi

mp74 skriver:

her kan du måske også finde lidt inspiration

http://www.sarahskager.dk/emne/frosting/

Tak, det er en spændende hjemmeside. Jeg har desværre ikke købt noget usaltet smør, og skal jo lave det idag. Men prøver med en hindbærmousse istedet.

Anmeld

23. april 2011

mp74

Mi skriver:

Tak, det er en spændende hjemmeside. Jeg har desværre ikke købt noget usaltet smør, og skal jo lave det idag. Men prøver med en hindbærmousse istedet.

du kan også sagtens bruge alm blødt smør

Det har jeg gjort nogle gange - ganske mums resultat

Anmeld

23. april 2011

LISBETH:-)

Mi skriver:

Tak, jeg tror måske jeg har noget husblas og nogle hindbær, så prøver jeg det. Har du prøvet med royal icing?

Ja laver også nogen gange med RI men synes ikke det smager godt hvis der er alt for meget på. Så jeg bruger kun RI hvis det bare er til et tyndt lag. Ikke hvis det skal være med tyller og skal gå op i en top (som jeg tror det er du vil lave)

Det kommer selvfølgelig også anpå hvad du har lavet for nogen kager, hvilken smag der passer til.

Alt chokolade smeltet i fløde og pisket op (efter 8 timer på køl) smager også godt hvis det lyse muffins. Bærmousse smager bedst til chokolade muffins efter min smag men kan også sagtens bruges til andre meget søde muffins.

Igår lavede jeg bare alm gulerodskage og så bagte det i muffinsforme og så med creemecheese på toppen det var en kæmpe succes, både hos oldemor på 80 år og min niece på 2 år, og alle derimellem

Anmeld

23. april 2011

Mi

lisbeth2910 skriver:

Ja laver også nogen gange med RI men synes ikke det smager godt hvis der er alt for meget på. Så jeg bruger kun RI hvis det bare er til et tyndt lag. Ikke hvis det skal være med tyller og skal gå op i en top (som jeg tror det er du vil lave)

Det kommer selvfølgelig også anpå hvad du har lavet for nogen kager, hvilken smag der passer til.

Alt chokolade smeltet i fløde og pisket op (efter 8 timer på køl) smager også godt hvis det lyse muffins. Bærmousse smager bedst til chokolade muffins efter min smag men kan også sagtens bruges til andre meget søde muffins.

Igår lavede jeg bare alm gulerodskage og så bagte det i muffinsforme og så med creemecheese på toppen det var en kæmpe succes, både hos oldemor på 80 år og min niece på 2 år, og alle derimellem

Jeg tror at jeg vil prøve den der chokolade frosting næste gang, det lyder lækkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.