Uren hud og skæl :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.514 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. april 2011

Anonym trådstarter

Har et par kropsproblemer pt, og ved ikke hvad jeg skal gøre 

Det ene skyldes graviditeten:
Uren hud! Jeg får simpelthen bare så dejligt mange bumser og hvad ved jeg. Jeg spiser sundt og varieret, drikker masser af vand, fjerner makeup hver aften - Og det er langt fra hver dag jeg bruger makeup. Det makeup jeg bruger er uden alt det der usunde gejl i. Jeg vasker ansigtet i en ansigtsvask fra derma, har en lækker skintonic af samme mærke, der tager det sidste snavs, og så bruger jeg creme fra neutral til ansigtet. Men lige fedt hjælper det, og det ser bare så grimt ud. Hvad kan jeg gøre? Vil ikke bruge produkter med parfume, parabener osv.

Det andet er håret, og har ikke noget med graviditet at gøre, men så alligevel lidt:
SKÆL! Argh! Det er noget jeg har døjet med hele mit liv. Det skyldes, at jeg har ufattelig tykt hår, hvilket jeg som sådan er glad for. Men problemet er, at hver gang mit hår begynder at blive dejlig langt, så er det som om, at min hovedbund ikke kan ånde, og så får jeg bare godt med skæl, som for det første er grimt (især når man har mørkt hår), og så klør det også.

Normalt kan jeg holde det nede med specielle produkter, men de er ikke fri for alt det halløj, som jeg ikke vil fylde mig med under graviditeten, så lige nu bruger jeg skælshampoo fra neutral, og det virker overhovedet ikke.

Jeg ved godt hvad løsningen er: En flot skulderlang frisure, men jeg elsker mit lange hår, og det har taget lang tid at få det til at nå helt ned til BH-stroppen på ryggen, så vil helst ikke af med det..

Nogle råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2011

Mira0911

Jeg har rigtig meget uren hud her under graviditeten, også under den første... 

Jeg bruger Neutral ansigtspleje.. Virker rimelig godt på mig.. 

Skæl - Det døjer jeg også rigtig meget med.. Skæl shampoo kan ikke tage det ved mig... 

Anmeld

23. april 2011

Anonym trådstarter

MoarJ skriver:

Jeg har rigtig meget uren hud her under graviditeten, også under den første... 

Jeg bruger Neutral ansigtspleje.. Virker rimelig godt på mig.. 

Skæl - Det døjer jeg også rigtig meget med.. Skæl shampoo kan ikke tage det ved mig... 

Jeg tænkte bare at neutral og derma måtte være lidt i samme båd, da det jo begge er fri for alt det kunstige halløj, men det kan da godt ske jeg skal skifte

Dengang jeg var lille, var mit skæl så slemt, at det dengang blev fastslået at det var skæleksem, som var noget andet, og det fik jeg særlige produkter mod hos hudlægen. Men siden det blev bedre, har det abre været alm. skæl, når jeg er langhåret, og for saaaatan mand det kan klø 

Anmeld

23. april 2011

Fru.Mäes <3

Du kan købe en shampoo på apoteket som hedder SASHA og det er til ARP og skæl - den må bruges på babyer med ARP, så tror ikke den er fuld af alt muligt skidt! Jeg havde en smule skæl og den tog det hurtigt Bare et råd herfra Held og lykke med det hele

Anmeld

23. april 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Jeg tænkte bare at neutral og derma måtte være lidt i samme båd, da det jo begge er fri for alt det kunstige halløj, men det kan da godt ske jeg skal skifte

Dengang jeg var lille, var mit skæl så slemt, at det dengang blev fastslået at det var skæleksem, som var noget andet, og det fik jeg særlige produkter mod hos hudlægen. Men siden det blev bedre, har det abre været alm. skæl, når jeg er langhåret, og for saaaatan mand det kan klø 

Neutral er næsten lige kommet i butikkerne... Jeg har også prøvet med Derma, synes ikke det virkede på mig... 

Jeg er selv langhåret, og det skæl, det klør helt at h til... 

Anmeld

23. april 2011

Kruse90

ang. skæl kan i bruge babyolie og fedte hovedbunden og håret ind i og sove med natten over, sov på en håndklæde
Ang. uren hud er jeg desværre blank

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.