Hvor mange har fået sådan en seddel hos Jordemoderen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Fik du en medicin-seddel hos din jordemoder?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

820 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. april 2011

Mira0911

I en af mine andre tråde, er der en som snakker om at man får udleveret en medicin-seddel ved jordemoderen, til at skrive ALT på, af hvad man tager af medicin.... 

Har du fået sådan en? 

Er det noget nyt? 

Jeg har ikke modtaget sådan en og heller ikke noget min jordemoder snakkede om.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2011

Jane31

Jeg tror det kommer an på ens baggrunds historie om der er en årsag til om man kunne ta medicin.

Jeg har haft en depression tidligere i mit liv og det står jo i ens journal, så tror det er derfor man får en seddel så man kan skrive om man stadig tager medicin. Jeg har fået den seddel både første gang og nu også denne gang.

Håber det gav lidt klarhed.

Jane31 18 +2

Anmeld

23. april 2011

quindelist

Jeg har ikke fået -men kommer i svangreambulatoriet med cirka 3 ugers mellemrum gennem hele graviditeten, -så min journal er hele tiden opdateret og så er den seddel jo unødvendig....!

Anmeld

23. april 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg fik den hehe synes det er meget sjovt at se hvor mange der egentlig ellers har fået den og om der er nogen der har fået af vide om det er noget nyt eller hvorfor de får den...

jeg er gravid for første gang og har ingen sygdomshistorie eller misbrugshistorie hverken mig selv eller min nærmeste familie...

jeg er 28 år så jeg er heller ikke ligefrem i gruppen med hverken at være ung mor eller ældre dame...

må prøve at spørge min jordemoder næste gang om der er en særlig grund til det... den skal medbringes sammen med min vandrejournal ved alle fremmøder på hospitalet og jordemoder m.v. også hos min egen læge ved samtaler der...

den har faktisk logo fra hospitalet af og der er sat mærkat på med mit navn og CPR-nummer samt initialer for min jordemoder...

måske sætte på hvilken region man bor i for at se om det er et bestemt område der har det? jeg er i region Sjælland...

Anmeld

23. april 2011

Mira0911

Wampires skriver:

jeg fik den hehe synes det er meget sjovt at se hvor mange der egentlig ellers har fået den og om der er nogen der har fået af vide om det er noget nyt eller hvorfor de får den...

jeg er gravid for første gang og har ingen sygdomshistorie eller misbrugshistorie hverken mig selv eller min nærmeste familie...

jeg er 28 år så jeg er heller ikke ligefrem i gruppen med hverken at være ung mor eller ældre dame...

må prøve at spørge min jordemoder næste gang om der er en særlig grund til det... den skal medbringes sammen med min vandrejournal ved alle fremmøder på hospitalet og jordemoder m.v. også hos min egen læge ved samtaler der...

den har faktisk logo fra hospitalet af og der er sat mærkat på med mit navn og CPR-nummer samt initialer for min jordemoder...

måske sætte på hvilken region man bor i for at se om det er et bestemt område der har det? jeg er i region Sjælland...

Havde ikke lige tænkt region... 

Jeg høre til Region Midt... 

Anmeld

23. april 2011

CarinaSB

Jeg fik heller ikk sådan en .. Hun spurgte om jeg tog noget medicin og skrev at jeg intet tog ..

Anmeld

23. april 2011

Maja88

jeg fik en og bor i region Midt

Anmeld

23. april 2011

Clisolka

I en af mine andre tråde, er der en som snakker om at man får udleveret en medicin-seddel ved jordemoderen, til at skrive ALT på, af hvad man tager af medicin.... 

Har du fået sådan en? 

Er det noget nyt? 

Jeg har ikke modtaget sådan en og heller ikke noget min jordemoder snakkede om.... 

Jeg fik ikke en medicinseddel - dog fik jeg en seddel, hvor alle datoer hos jordemoderen stod på 

Hun spurgte om jeg brugte medicin og skrev det ind i min journal, at der intet var 

Hov, jeg hører til Region sjælland (Vestsjælland)

Anmeld

23. april 2011

Maja_4000

Jeg fik en .. Fik ikke noget medicin , men spise jo "kosttilskud" .. Jern og sådan :b

Min jm sagde at det var en "nem" måde for dem , at kunne se om de gravide husker at tage de rigtige vitaminer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.