Hikke...Hvordan føles det!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.748 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. april 2011

Zibi_84

Hej Piger. Jeg tror måske jeg kan mærke baby hikke. Er i uge 31...Kan i ikke lige forklare hvordan i følte det, så jeg kan få klarhed for, om det er det samme jeg har mærket? Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2011

Rikke vuholm

Jeg synes det føles som, hvis man har et tiks over øjet, altså en lille føles af noget prikker ligeså stille. En sjov fornemmelse.

Anmeld

23. april 2011

otlitrom

Min mave hopper rytmisk, det er vist den nemmeste måde at sige det på

Det kan føles lidt som pulsslag, med sin rytme, men det er det ikke.. Og så er det forskelligt, hvor på maven jeg kan mærke det. 

Jeg synes det er hyggeligt

Anmeld

23. april 2011

AnneBJ

kitty skriver:

Min mave hopper rytmisk, det er vist den nemmeste måde at sige det på

Det kan føles lidt som pulsslag, med sin rytme, men det er det ikke.. Og så er det forskelligt, hvor på maven jeg kan mærke det. 

Jeg synes det er hyggeligt

Sådan vil jeg også beskrive det... Det med den faste rytme gjorde at jeg vidste det var hikke første gang jeg oplevede det... 

Det er herreskægt når de så kommer ud, for det er stadig hele kroppen der hikker, ligesom da de var i maven (eller skægt, og skæg..?! Man har ikke så meget at gå op i på barsel )

Anmeld

23. april 2011

Zibi_84

Super godt! Tak for jeres svar! Det er nemlig lige præcis sådan det føles stort set en gang om dagen. Det virkede for reglmæssigt, til at det kunne være spark. Nærmere som en stor nerve der sidder i klemme

Anmeld

23. april 2011

Bruus

Zibi_84 skriver:

Super godt! Tak for jeres svar! Det er nemlig lige præcis sådan det føles stort set en gang om dagen. Det virkede for reglmæssigt, til at det kunne være spark. Nærmere som en stor nerve der sidder i klemme

Ja, jeg vil også beskrive følelsen, som når en muskel sitrer... Det føles præcis sådan, som om det er en muskel inde i maven, som sitrer rytmisk  Det er hyggeligt, men liiidt irriterende i længden

Anmeld

23. april 2011

SussieThyssen

Zibi_84 skriver:

Hej Piger. Jeg tror måske jeg kan mærke baby hikke. Er i uge 31...Kan i ikke lige forklare hvordan i følte det, så jeg kan få klarhed for, om det er det samme jeg har mærket? Tak

Især min den mellemste led utroligt meget af hikke under det meste af graviditeten..og da jeg har fået temmeligt store børn, så har ingen tvivl været mulig, for mine har hikket så hele maven hoppede.
Tidligt i graviditeterne var jeg heller aldrig i tvivl..som en af de andre skriver, så føles det som en slags "ticks" i sin egen rytme..bare inde i maven LOL

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. april 2011

lauras*mor*

Før jeg bev gravid hikkede jeg gennemsnitligt et par gange om dagen..

Men da jeg bev gravid stoppede det... Da jeg var omkring 20 uger henne begyndte jeg at mærke min datter hikke i maven.. Hun hikkede næsten konstant.. Når nogle spurgte om de kunne mærke hun sparkede sagde jeg det er ikke sikkert, men prøv at mærk her, så kan du mærke hun hikker.. haha...

det var nede omkring lysken i venstre side, og var slet ikke i tvivl om at det var det... Det var bare ligesom når man selv hikker.. alltså et lille ryk med jævnt mellemrum... Det var ret tydeligt at mærke synes jeg...

Hun hikkede også rigtig meget da hun kom ud, og det er først det sidste halve år at jeg er begyndt at hikke for alvor igen, og at hun er trappet ned med det.. det er ret sjovt faktisk synes jeg..

Anmeld

23. april 2011

JustAnotherName

Begge mine hikkede meget derinde. Det er faktisk en rigtig hyggelig kontakt det giver, mens de hopper ufrivilligt rundt derinde, haha!!  

Anmeld

24. april 2011

Zibi_84

Hehe.. Virkelig sjovt at høre jeres hikke historier) Synes også det er hyggeligt ind til videre, da det stadig er meget små hik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.