Anonym skriver:
Min søn er tre og har flere gange stukket af...
Han har en enkelt gang eller to "stukket af" fra mig hvor han er løbet et par meter frem og gemt sig, men idag var vi hos mine forældre da han pludselig åbnede havelågen og løb ud... Vi fik først fanget lidt over 100 m væk og da vi kom hjem stak han af igen og jeg nåede kun lige at stoppe ham inden han løb ud på kørebanen... Der kom ingen biler, men man ved aldrig hvad der gør næste gang han stikker af....
Hvordan kan jeg lære ham at det er forkert og/eller farligt at stikke af?....
Jeg ville sikre mig, at lågen ikke kan åbnes, hvis/når ikke jeg har mulighed for at holde opsyn hele tiden (ingen har øjne i nakken, og kan holde øje HELE tiden!)
Jeg ved ikke, hvad man kan sige eller gøre. Men ihvertfald kan man ikke lave aftaler med en 3-årig, og stole på dem. Så derfor er i nødt til at finde løsninger, så han ikke kan smutte ud på vejen.
Enten hedder det SKARPT OPSYN, når han leger rundt udenfor.
Ellers er i nødt til at få sat en låse-ting eller noget lignende på, så han ikke kan løbe ud ...det er simpelthen for farligt!
Håber det bare var en idé den dag...... Men desværre er det lidt sådan, at når først de ved at de kan.... 
Faktisk kan vores 3-årige også godt finde ud af at åbne lågen herhjemme, og vi bor LIGE ud til en vej. Så vi burde også have lås på ....Vi har en hængelås, som vi kan sætte på. Men hun har aldrig gjort det. Men som sagt, så ved man aldrig hvad 3-årige får af ideer, og det er jo for sent at sætte låsen på NÅR hun er rendt ud foran en bil (worst case), så som en lille påmindelse, så må jeg vist også selv sikre vores have lidt bedre, så ingen stikker af, og ender ude foran bilerne på vejen. Puha!!
Anmeld