Hvilken maling skal man bruge til tremmeseng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.214 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. april 2011

Mi

Jeg skal igang med at istandsætte en tremmeseng, og havde egentlig tænkt mig at bruge alm træmaling, eller evt spraymaling. Hvordan er det med maling til tremmeseng, som baby jo sutter på og bider i? Hvad kan jeg bruge?

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2011

Sakris

Følger lige med

Anmeld

23. april 2011

modesty

Hvis du vil være på den sikre side skal du ikke male noget. Maling er noget værre gris, selv det "sunde" af slagsen. Mange vil sige at det nye maling er super duper fint, men altså, det sagde de også om det gamle for 30 år siden. Men jeg er nok også lidt pernitten, jeg synes bare ikke at man skal tage nogle chancer :-)

Men hvis du alligevel maler barnesengen, skal du bruge svanemærket maling med MAL kode 00-1. Og du skal lade sengen stå i et velventileret rum (altså med åbne vinduer) eller gerne udenfor, i mindst 14 dage inden den tages i brug.

God arbejdslyst :-)

Anmeld

23. april 2011

Mi

modesty skriver:

Hvis du vil være på den sikre side skal du ikke male noget. Maling er noget værre gris, selv det "sunde" af slagsen. Mange vil sige at det nye maling er super duper fint, men altså, det sagde de også om det gamle for 30 år siden. Men jeg er nok også lidt pernitten, jeg synes bare ikke at man skal tage nogle chancer :-)

Men hvis du alligevel maler barnesengen, skal du bruge svanemærket maling med MAL kode 00-1. Og du skal lade sengen stå i et velventileret rum (altså med åbne vinduer) eller gerne udenfor, i mindst 14 dage inden den tages i brug.

God arbejdslyst :-)

Jeg vil prøve at kigge efter den malerkode du omtaler. Tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.