Ang myndighed.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

627 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. april 2011

Anonym trådstarter

Hej.

Min kæreste og jeg sidder og snakker om hvordan det er ang fælles forældremyndighed.

Hvis forældrene går fra hinanden INDEN fødslen og papirerne ikke er underskrevet får faren så automatisk fælles myndighed når han er blevet dømt via domstolen. ???? 

Det ska siges at MOREN smed ham ud og ikke ville ha han sku se barnet...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2011

Kofoed.

Puha, godt spørgsmål. Tror næsten ikke han gør, men jeg ville spørge jordmoder næste gang jeg skulle afsted, hvis det nu var.

Håber nogen kan hjælpe dig

Anmeld

22. april 2011

Anonym trådstarter

Kofoed33 skriver:

Puha, godt spørgsmål. Tror næsten ikke han gør, men jeg ville spørge jordmoder næste gang jeg skulle afsted, hvis det nu var.

Håber nogen kan hjælpe dig

det er min kæreste det drejer sig om og hans 4 årige datter... Han tror han har fælles myndighed da de har været i retten ang myndigheden da hun ikke ville skrive ham på papirerne... 

Men vi er ikke sikre på om han har det... 

Anmeld

22. april 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

det er min kæreste det drejer sig om og hans 4 årige datter... Han tror han har fælles myndighed da de har været i retten ang myndigheden da hun ikke ville skrive ham på papirerne... 

Men vi er ikke sikre på om han har det... 

Søgte i fælles forældremyndighed?, for så er det jo et spørgsmål om i vandt eller tabte sagen. Men stadig, jeg ved ikke det store om det, desværre.

Anmeld

22. april 2011

skøjte-prinsessen

Anonym skriver:

Hej.

Min kæreste og jeg sidder og snakker om hvordan det er ang fælles forældremyndighed.

Hvis forældrene går fra hinanden INDEN fødslen og papirerne ikke er underskrevet får faren så automatisk fælles myndighed når han er blevet dømt via domstolen. ???? 

det eneste jeg ved er at man automatisk har fælles forældremyndighed hvis man har boet sammen lovligt på samme adresse 10 mdr. før barnets fødsel... ellers er det moderen der har det hele

Anmeld

22. april 2011

skøjte-prinsessen

Anonym skriver:

Hej.

det eneste jeg ved er at man automatisk har fælles forældremyndighed hvis man har boet sammen lovligt på samme adresse 10 mdr. før barnets fødsel... ellers er det moderen der har det hele

Anmeld

22. april 2011

Anonym trådstarter

Rogue skriver:

Det har de gjort... har han så fælles myndighed??? 

Anmeld

22. april 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Taget fra statsforvaltningens hjemmeside:

I har som forældre fælles forældremyndighed i følgende situationer:

Hvis jeres barn er født før 1. oktober 2007 og:

• I er gift med hinanden, da barnet bliver født eller
  • I indgår ægteskab med hinanden på et tidspunkt efter, barnet er blevet født eller
  • I er separerede, da barnet bliver født, men flytter senere sammen eller
  • I har underskrevet en fælles omsorgs- og ansvarserklæring, da barnet blev født eller
  • I har indsendt en om aftale om fælles forældremyndighed til statsforvaltningen eller Retten

Hvis jeres barn er født efter 1. oktober 2007, har I fælles forældremyndighed i følgende situationer:

• I har været gift med hinanden ved barnets fødsel eller indgår senere ægteskab eller
  • I er separeret eller skilt, når barnet bliver født, og faren anerkender faderskabet eller ved en faderskabssag bliver dømt til at være far til jeres barn af Retten eller
  • I har underskrevet en fælles omsorgs- og ansvarserklæring, da barnet blev født eller
  • I har været gift med hinanden inden for de sidste 10 måneder, før barnet bliver født eller
  • I har indsendt en blanket om aftale om fælles forældremyndighed til statsforvaltningen eller Retten eller
  • I har boet sammen inden for de sidste 10 måneder, før barnet bliver født og faren anerkender faderskabet eller bliver ved en faderskabssag dømt til at være far til jeres barn af Retten

Ellers har moren forældremyndighed alene.

En fælles forældremyndighed fortsætter, uanset at I ikke længere bor sammen eller bliver separeret eller skilt.

Hvis du ønsker forældremyndigheden ændret, og du og den anden forælder ikke er enige om ændringen, skal du indsende din ansøgning til statsforvaltningen. Det samme gælder, hvis du ønsker, at der træffes afgørelse om barnets bopæl.

Anmeld

22. april 2011

hyskystar

Tror de har fælles forældre myndighed hvis de har boet sammen 10 mdr før barnets fødsel, men er ikke sikker er hvis omkring år 2006 reglen blev ændret til det...

Ellers tror jeg i kan ringe og spørger kommunen de burde kunne oplyse der.. Men han må da os have nogen papir fra den gang hvos der står noget

Anmeld

22. april 2011

skøjte-prinsessen

Anonym skriver:

Det har de gjort... har han så fælles myndighed??? 

altså nu så jeg lige at hun er 4 år, men ja vil jeg da tro så... for jeg fik af vide at min eks kun havde fælles forældremyndighed hvis vi havde boet på samme adresse i 10 mdr før barnet's fødsel, været gift etc. så vil da mene han har fælles forældremyndighed... ellers tage ind i statsforvaltningen, jeg var inde og snakke med dem her i kbh og de var så søde og svarede mig på alle de spørgsmål jeg havde, men ring aldrig fordi du er altid i kø som nummer 35 eller sådan...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.