Vil lige dele det her med jer! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

543 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. april 2011

Sitrani

Hej piger

Har lavet noget rigtig lækker sommermad her til aften - synes lige jeg ville dele det med jer, da jeg selv har fundet på det

KYLLING MED AUBERGINE-SALAT

Ingredienser til ca. 4 personer:

2 auberginer

4 fed hvidløg

Persille

500 g Kyllingefileter

½-1 liter Creme fraiche eller natural yoghurt (kommer an på hvor meget dressing man vil have til auberginerne)

Salt

Peber

Kværnet cayennepeber

Kværnet spidskommen

Skær auberginerne ud i ca. 1 cm tykke skiver, drys salt på, og lad dem trække i ca. 15 min.

Skær kyllingefileterne i terner. Bland salt, peber, cayennepeber, spidskommen og yoghurt/creme fraiche i en skål og put kyllingefileterne ned i, og rør rundt.

Skyld derefter aubergine-skiverne under vand og dup dem af. Steg dem på panden ca. 3-4 min. til de bliver gyldne. Steg også kyllingestykkerne, men ikke sammen med auberginderne - hver sin pande..

I mellemtiden kan du blande naturel yoghurt med persille, hvidløg og kværnet peber, og når auberginerne og kyllingestykkerne er færdige serveres det med persille/hvidløgs-dressingen (evt. også flütes!) og TADA!!! MEGA lækker, sund og nem ret...

God Påske!

Hilsen Sille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2011

Guldet

STN skriver:

Hej piger

Har lavet noget rigtig lækker sommermad her til aften - synes lige jeg ville dele det med jer, da jeg selv har fundet på det

KYLLING MED AUBERGINE-SALAT

Ingredienser til ca. 4 personer:

2 auberginer

4 fed hvidløg

Persille

500 g Kyllingefileter

½-1 liter Creme fraiche eller natural yoghurt (kommer an på hvor meget dressing man vil have til auberginerne)

Salt

Peber

Kværnet cayennepeber

Kværnet spidskommen

Skær auberginerne ud i ca. 1 cm tykke skiver, drys salt på, og lad dem trække i ca. 15 min.

Skær kyllingefileterne i terner. Bland salt, peber, cayennepeber, spidskommen og yoghurt/creme fraiche i en skål og put kyllingefileterne ned i, og rør rundt.

Skyld derefter aubergine-skiverne under vand og dup dem af. Steg dem på panden ca. 3-4 min. til de bliver gyldne. Steg også kyllingestykkerne, men ikke sammen med auberginderne - hver sin pande..

I mellemtiden kan du blande naturel yoghurt med persille, hvidløg og kværnet peber, og når auberginerne og kyllingestykkerne er færdige serveres det med persille/hvidløgs-dressingen (evt. også flütes!) og TADA!!! MEGA lækker, sund og nem ret...

God Påske!

Hilsen Sille

Tak for opskriften.. lyder lækkert har du ik taget et billede?

Anmeld

22. april 2011

Sitrani

LAURAS MOR skriver:

Tak for opskriften.. lyder lækkert har du ik taget et billede?

Nej, desværre  Og nu er det spist! Æv.. tænkte jeg ikke lige over

Anmeld

22. april 2011

Guldet

STN skriver:

Nej, desværre  Og nu er det spist! Æv.. tænkte jeg ikke lige over

hihi det gør ingenting..  det lød bare så lækkert.. så var bare så nysgerrig.. må hvis selv igang med at prøve det en af dagene

Anmeld

22. april 2011

Sitrani

LAURAS MOR skriver:

hihi det gør ingenting..  det lød bare så lækkert.. så var bare så nysgerrig.. må hvis selv igang med at prøve det en af dagene

Det ser i hvert fald ret lækkert ud - og så kan man jo også lave det på grill.. Og denne her ret er rigtig god, hvis man er glad for hvidløg!  Mmmmh.. man kan jo ændre den som man vil... den er jo så nem... Du må jo lige komme med noget feedback så

Anmeld

22. april 2011

Guldet

STN skriver:

Det ser i hvert fald ret lækkert ud - og så kan man jo også lave det på grill.. Og denne her ret er rigtig god, hvis man er glad for hvidløg!  Mmmmh.. man kan jo ændre den som man vil... den er jo så nem... Du må jo lige komme med noget feedback så

super herhjemme ELSKER vi hvidløg .. propper hvidløg ialt.. jep skal nok lige komme med noget feedback

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.