grød og mos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2011

sofie85

STN skriver:

aha..... så forstår jeg... det var fordi du bare skrev opskrifter på grød/mos, så troede jeg du ikke vidste hvad du skulle komme i eller blande sammen..... det der med smør osv. ved jeg desværre intet om....

Forklarede det måske heller ikke så godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2011

sofie85

MorTilMalene skriver:

jeg brugte den rigtig meget til a starte med.. men nu hvor Malene må få det meste så er det lidt nemmere....

Den vil jeg også bruge, det er sikkert meget billigere selv at lave end at købe de færdige pakker med grødpulver  

Anmeld

22. april 2011

Guldet

Majs- eller rismelsgrød - Fra barnet er 4 mdr.

1dl drikkeklar modermælkserstatning

1dl koldt vand

2½ spsk majsmel/rismel

1tsk fedtstof

Pisk mælk, vand og mel sammen i en lille gryde. Bring blandingen i kog under omrøring. Skru ned til svag varme og kog grøden under omrøring i ca. 2½ min. Tag gryden af varmen. Rør fedtstof i. Lad grøden køle af i tallerken til spisetemperatur.

Kogt frugtmos- fra barnet er 4 mdr.

Brug modne, søde frugter - også frossen frugt. Frugtmos kan fx. koges af pære, æble eller jordbær.

Ca. 100 g frugt

½- 1 dl vand

evt. 1-2 tsk sukker

Rens og skræl frugten, og skær den i mindre stykker. kom frugten i en gryde sammen med ½-1 dl vand ( så bunden er dækket). Bring gryden i kog, og kog ved svag varme og under låg, til frugten er mør. Mos frugten med en gaffel, purer den gennem en sigte eller blend den. Smag mosen til og servere den fx. på grød.

ved ik om du kan bruge det.. det er fra et hæfte jeg fik af sundhedsplejersken

Anmeld

23. april 2011

MorTilMalene

sofie85 skriver:

Den vil jeg også bruge, det er sikkert meget billigere selv at lave end at købe de færdige pakker med grødpulver  

det er det.. det er også lidt bedere... for så ved du hvad barnet får..

Anmeld

23. april 2011

FruHolm <3

Netto sælger en bog der hedder : sund mad til dit barn 0-3 år , der er gode opskrifter i bruger den selv til min dreng han bliver 4 måneder på tirsdag han er vild med den rodfrugtmos der er i

bogen koster 65 kr, synes den er pengene værd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.