Min datter har slået et stykke af sin tand :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.138 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. april 2011

Mathilde

Igår aftes faldt Celina ude på fliserne og slog et stykke af hendes ene fortand. Det blødte ikke fra tandkødet og tanden er ikke slået løs. Hun virker heller ikke generet af det, men tanden er skarp, der hvor stykket er faldet af. Det er kun et lille stykke....

Er der andre der har børn der har prøvet det og ved hvad tandlægen vil gøre ved det? Håber virkelig ikke hun skal igennem en masse min stakkels lille pige... som heldigvis er glad igen og har glemt det hele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2011

trunte89

Min datter faldt da hun var omkring 1,5 år, og slog et stykke af begge fortænder. Vi kontaktede forsikringen og var forbi tandlægen, men der var ikke noget de kunne gøre ved det.

Så dder skete ikke noget udover der lige blev kigget på tænderne.

Anmeld

22. april 2011

Mor til Mike

Mathilde skriver:

Igår aftes faldt Celina ude på fliserne og slog et stykke af hendes ene fortand. Det blødte ikke fra tandkødet og tanden er ikke slået løs. Hun virker heller ikke generet af det, men tanden er skarp, der hvor stykket er faldet af. Det er kun et lille stykke....

Er der andre der har børn der har prøvet det og ved hvad tandlægen vil gøre ved det? Håber virkelig ikke hun skal igennem en masse min stakkels lille pige... som heldigvis er glad igen og har glemt det hele.

De sætte bare et stykke plastik på der hvor tanden er knækket. Der sker ikke det vilde.

Anmeld

22. april 2011

Vivian67

Hvis du har en tandforsikring skal du melde det til dem. Tandlægen vil sikkert ikke gøre noget ved den tand der er slået noget af, da det er en mælketand, men det er vigtigt af få det meldt til forsikringen hvis der er sket noget med de næste tænder der kommer - jeg ved ikke helt hvor gammel man skal være for at der er nogen risiko, men hellere være på den sikre side end selv måske at skulle til at betale noget senere hen.

Anmeld

22. april 2011

Halbschön

Åh lille pus da... Tandlægen kan slibe den lidt så den ikke er løs.. Få et papir på at du har været der, så har du det til forsikringen, hvis der senere kommer noget med den

Anmeld

22. april 2011

Tullebobs

Nåååårh lille Celina, piv altså!

Kram

Anmeld

22. april 2011

A.

puha lille pus min dreng har prøvet det 2 gange og nej tandlægen vil ikek gøre noget ved det medmindre tand sidder løs eller skifter farve

Anmeld

22. april 2011

NinaNymannMadsen

jeg har selv knækket en tand selvf efter det ikk var en mælketand mere. det var i 3 klasse. der sleb de det lige til, og så satte de stykket på igen, fordi vi fandt det, selvf blev det gjort rent ogdet hele. den da idag er der intet at se, men de har lagt plastik hen over forde jeg kunne selv mærke hvor det var og det var ikke pænt mere og så lagde de plastik hen over for at udjævne tanden.

vil tro de gør det samme eller så gør de ikk noget ved det rigtig da det er en tand hun taber og der så kommer en ny ud

Anmeld

22. april 2011

Mathilde

Mange tak for svar piger

Det lyder heldigvis som om Celina ikke skal igennem en masse ubehageligt... så behøver jeg ikke gå og frygte tandlægebesøget.

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.