Nu vi snakker alkohol...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

926 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. oktober 2008

Muffinmus

Hvaddælen gør i så generelt???
Her tænker jeg på når man holder en lille fest og skal have lidt at drikke hjemme, hvad gør man så hvis et barn bliver sygt eller noget.
Altså hvis begge forældre drikker så de i hvert fald ikke må køre og kan hjælpe med skadestue og lign..
Eller hvis ens barn på anden vigtig måde abre har brug for en og man har været så dum at drikke sig fuld den dag
Nok derfok jeg ikke engang nåede op på 2 genstande mellem min søn og den her graviditet, fordi jeg gerne ville kunne være der for ham hvis han fik brug for det...og fulde folk er ingen hjælp for nogen jo.
Og nytårs aften hjemme med alkohol må jo også være svært, for igen skal man vel være i stand til at tage sig at sit barn hele tiden hvis det skulle blive nødvendigt.
Så hvad gør i andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2008

Honningblomst

MariaE skriver:

Hvaddælen gør i så generelt???
Her tænker jeg på når man holder en lille fest og skal have lidt at drikke hjemme, hvad gør man så hvis et barn bliver sygt eller noget.
Altså hvis begge forældre drikker så de i hvert fald ikke må køre og kan hjælpe med skadestue og lign..
Eller hvis ens barn på anden vigtig måde abre har brug for en og man har været så dum at drikke sig fuld den dag
Nok derfok jeg ikke engang nåede op på 2 genstande mellem min søn og den her graviditet, fordi jeg gerne ville kunne være der for ham hvis han fik brug for det...og fulde folk er ingen hjælp for nogen jo.
Og nytårs aften hjemme med alkohol må jo også være svært, for igen skal man vel være i stand til at tage sig at sit barn hele tiden hvis det skulle blive nødvendigt.
Så hvad gør i andre?

Jeg tror bare jeg ville tage en taxi eller ringe efter nogen der kunne køre...men som skrevet drikker jeg mig ikke fuld med dem, men et par glas er da hyggeligt, men sjældent....feder,

Anmeld

28. oktober 2008

Lise

Eva skriver:

Jeg tror bare jeg ville tage en taxi eller ringe efter nogen der kunne køre...men som skrevet drikker jeg mig ikke fuld med dem, men et par glas er da hyggeligt, men sjældent....feder,

Jeg synes det samme

Anmeld

28. oktober 2008

Miamaja

her hos os er alkohol indtagelse alt med maade efter vi har faet barn. dvs ingen af os har drukket os hamrende stive men nyder et par glas og sa er det det. hvis vi er ude drikker den ene og den anden kore, og hvis vi begge faar et par glas vin saa smutter vi paa hotel eller overnatter

vi skal til firmajulefrokost med min mands arbejde og det er en stor fest et lakkert sted med limosine og fest hele natten, saa der bliver guldklumpen passet af moster, sa vi rigtig kan feste ud paa de tidlige morgentimer
ps hvis guldklumpen bliver syg afbryder jeg alle planer og bliver hjemme hos ham

Anmeld

28. oktober 2008

Bastian

Min mand drikker ALDRIG (er søn af en alkoholker, så det siger han absolut intet). Men skulle det umulige ske, og vi begge har fået 1 glas (ja mere skal der ikke til for at vi bliver snaldrede! Min mand påstår at han kan mærke en halv nisseøl...), så må det blive en taxa eller en nabo. Men som sagt vil vi aldrig stå i den situation

Anmeld

28. oktober 2008

Fam. Madsen

altså her hjemme drikker vi os ikke fuld når sønnen er hjemme men skulle det ske at sønnen bliver syg imens han bliver passet og vi begge har fået for meget til og må køre så ville vi tage en taxi...

Anmeld

28. oktober 2008

Zuzet

Hejsa

Jeg drikker ALDRIG, både min mor og far drak da jeg var lille og gør det stadig så jeg ser intet fedt i at drikke og syntes sodavand smager ligeså godt :-)

Så her vil jeg altid være i stand til at køre bil og havde jeg ikke vil ville jeg tage en taxa

Hilsen

Lotte

Anmeld

28. oktober 2008

ekzunz

Nu drikker vi stort set aldrig alkohol herhjemme, så problemet er ikke så stort, men selv om lejligheden byder sig, så drikker vi ikke begge når vi har ansvaret for børnene. Er vi ude og ungerne bliver passet med overnatning, så er det iorden - ellers ikke.

Men nu er der ingen af os der har været fulde de sidste min. 5 år, så vi klarer os nok

Anmeld

28. oktober 2008

MorCamilla

Hvis Kasper og jeg er i byen for at drikke os fulde og hygge med vennerne, er Mikkel hos Kaspers forældre eller min mor. Som jeg stoler 100% på at der passer han ordenligt og ville være villige til at hente os hvis skaden sker og lille manden skal på skadestuen.. Ellers skulle det nok kunne lade sig gøre at få nogle til at hente os eller tage en taxi...

Vi får ind i mellem et glas vin til maden en fredag eller lørdag aften her hjemme og mere bliver det ikke til når Mikkel er hjemme...

Anmeld

29. oktober 2008

fam.4xc

Min mand drikker ikke og jeg har ik kørekort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.