Søde kage damer, kig her, jeg har brug for råd!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

420 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. april 2011

Novbaby

Jeg har længe tænkt på at springe ud i projektet kage bagning og ville rigtig gerne lave en fin påske kage  MEN!

Hvad er "grund " tingene man skal bruge for at lave de der flotte kager?? for har ingen ide om det men ville gerne prøve

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2011

piadas

Sjovt du har lavet denne tråd! Jeg ville netop til at oprette den samme!

Jeg har nemlig også længe tænkt på at prøve det, men kan blive helt forvirret, når man klikker ind på diverse hjemmesider. Kan man ikke lave den første kage med de redskaber, man nu ellers har i sit køkken? Også supplere efterhånden med mere professionelle redskaber? Man kan jo købe sig fattig!

Jeg har sådan nogle småkageudstikkere, springform, kagerulle, tyller og pose (fåårk - ammehjerne - jeg kan ikke huske, hvad posen hedder). Det kommer man vel langt med, hvis den første kage ikke skal være vildt avanceret?

En ting man i hvert fald skal have anskaffet sig er vel pastafarve?

Bortset fra pastafarven kan jeg jo læse i opskriftstråden, at det er råvarer, som er til at få fat i i dagligvarebutikker, man skal bruge...

Øj, det kribler for at komme i gang, men som sagt - jeg er også lettere forvirret!

Anmeld

22. april 2011

tymini

Det er svært at sige, præcis hvad grundtingene er, som man skal bruge - For det kommer helt an på hvad du vil lave..

1. du skal bruge til at lave kagebunde

2. du skal bruge til at lave en eller 2 mousser som fyld i kagen

3. du skal bruge en frosting til at smøre kagen op med

4. du skal bruge fondant eller marshmellow fondant til at dække kagen med (+ lave figurer med)

5. du skal bruge maizena (hvis du spørger mig) til at drysse på bordet før du ruller fondanten

6. du skal bruge en kagerulle (helst ikke af træ)

7. du skal bruge pastafarver, hvis du vil farve din fondant

8. du skal bruge en sprøjtepose med tylle hvis du vil lave kanter

9. du skal bruge udstikkere, hvis du vil have det på din kage

Et godt råd er at søge (her eller via google) på en ting (opskrift)ad gangen og så få skrevet ned, så du har det på plads inden du går igang.

- Og ellers er det bare at læse, læse, læse (gerne alle de tråde fx. herinde), der er rigtig, rigtig meget hjælp at hente.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.