Hvor dårlig er sædkvaliteten...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

795 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. april 2011

nilleb1978

I ved sikkert mere end lægerne, derfor spørger jeg jer...

Den dag jeg blev insemineret fik vi besked på at min kæreste havde 10 mio sædceller og 60% overlevede insemineringen og 40% døde.

Hvor godt/skidt er det?

Vi bliver begge så forvirrede over hvad der er godt og hvad er helt håbløst, når det kommer til sædkvalitet.... Den dag vi afleverede sædprøven til vores (første) insemineringsforsøg, så sagde lægen han var glad for at der var 10 mio og min dejlige kæreste bliver stolt, da lægen fik det til at lyde super godt. Lige da han står med sit store smil og tror Jubiii, så er det her jo "en sikker vinder", så får lægen os lige ned på jorden igen ved at sige "ja ja, det er jo stadig en dårlig sædprøve, men vi skal jo kun bruge en sædcelle til at gøre dig gravid"...

Hmmmm, ja... Derfor er der faktisk ingen af os der ved hvad er skidt og hvad er godt?? Vi ved jo godt at det er nedsat, men er det bare lettere nedsat eller vil vi aldrig kunne blive naturligt gravide... Er der nogen, der kan hjælpe her?

TAK

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2011

Nessie

nilleb1978 skriver:

Den dag jeg blev insemineret fik vi besked på at min kæreste havde 10 mio sædceller og 60% overlevede insemineringen og 40% døde.

Hvor godt/skidt er det?

Vi bliver begge så forvirrede over hvad der er godt og hvad er helt håbløst, når det kommer til sædkvalitet.... Den dag vi afleverede sædprøven til vores (første) insemineringsforsøg, så sagde lægen han var glad for at der var 10 mio og min dejlige kæreste bliver stolt, da lægen fik det til at lyde super godt. Lige da han står med sit store smil og tror Jubiii, så er det her jo "en sikker vinder", så får lægen os lige ned på jorden igen ved at sige "ja ja, det er jo stadig en dårlig sædprøve, men vi skal jo kun bruge en sædcelle til at gøre dig gravid"...

Hmmmm, ja... Derfor er der faktisk ingen af os der ved hvad er skidt og hvad er godt?? Vi ved jo godt at det er nedsat, men er det bare lettere nedsat eller vil vi aldrig kunne blive naturligt gravide... Er der nogen, der kan hjælpe her?

TAK

Jeg er ikke helt klar over hvor mange mio. sædceller der egentlig er normalt.

Umiddelbart skulle jeg mene at det godt kunne lade sig gøre at blive naturligt gravid, hvis I bare rammer det helt rigtige tidspunkt.

Min kæreste har 700.000 sædceller, og jeg er en enkelt gang blevet naturligt gravid, men tabte den dog igen.

Så med 10 mio. burde det ikke være helt umuligt 

Jeg tror I hører in under kategorien "noget nedsat" 

Anmeld

21. april 2011

otlitrom

WHO's laveste normalværdi for sædceller er 20 mio., og man antager at mænd vil opleve infertilitet ved 5 mio... Så jeg synes da I ligger meget pænt i antal

Min kæreste havde 250.000 i sin prøve, hvilket er klsificeret som stærkt nedsat. Jeg er gravid i uge 32 med vores ICSI-barn. Intet er umuligt!

Anmeld

21. april 2011

tinasmor

nilleb1978 skriver:

Hvor godt/skidt er det?

TAK

Jeg er i tvivl når du skriver at 60 procent overlevede insemineringen. Når du først er blevet insemineret er det jo ikke til at vide hvordan det går. Mon du mener at 60 procent klarede opremsningen (hvor de ligesom "renser" sæden så kun de bedste bruges) i såfald er 10 mill ikke dårligt. De inseminere som regel hvis der er over mellem 2-5 millioner så 10 mill er ikke galt. Du kan også risikere at der næste gang er f.eks 15 eller 8.

Få ham evt. til at spise ekstra stærk vitamin D og B12 og måske en alm. vitaminpille.

Men jeg synes I har grund til optimisme med 10 mill. Havde du et eller to æg ved inseminering? Det spiller jo også lidt ind på procenterne for at I bliver gravide.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.