Hvor kan man blive frustreret på andres vegne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

640 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. april 2011

Anonym trådstarter

Jeg har en kammerat der for nylig blev smidt ud af hans kæreste. De har til sammen et barn og hun har et barn fra tidligere forhold. Hun gad ham ikke mere og gav ham 1 måned til at finde noget andet. Min kammerat er jo stadig vild med hende, kontakter hende jævnligt bare for at høre hvordan det går, fortolker alt hvad hun siger som om hun måske stadig kan lide ham osv. Da de gik fra hinanden skete der det, at de havde en 4 værelses lejlighed og hun studerer. Hun har intet gæld og ingen bil. Hun vil stadig blive boende for hun er bange for, at hvis hun også skal flytte til mindre lejlighed, at det så bliver for stor en omvæltning for deres datter nu når faren også er flyttet. Min kammerat gik med til at hun fik forældremyndigheden fordi at hans kæreste sagde, at hun ikke havde råd til at dele forældremyndigheden. Nu er jeg ikke ind i reglerne men det er vist noget med, at så kan hun ikke få alle de der tilskud som man kan hvis man har det fulde forældremyndighed. Aftalen var så, at hun ikke ville bede om børnebidrag når nu han gik med til det andet.

Men nu har hun opkrævet ham for børnebidrag. Og han kan da godt se, at hun er urimelig for han har barnet hver anden uge men deres aftaler var jo at hun skulle have den fulde forældremyndighed pga de her tilskud. Hun opkræver ikke faren til hendes andet barn børnebidrag men kun min kammerat.

Han vil ikke rigtig gøre noget. Han elsker hende jo og selvom jeg siger, at hun udnytter ham så kan han ikke se det. Jeg kan jo kun støtte ham og trøste ham når han er ked af det men jeg er bare så frustreret. Øv altså.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2011

eElak

æææhm... 

SKal lige slå en ting fast - Selvom man har delt forældremyndighed, så kan hun godt "kræve" børnebidrag fra ham. Idet at hun allerede har 1 datter, så får hun allerede de tilskud som hun kan få fra det offentlige (ekstra og ordinært tilskud på 2500 som følger børnechecken)

MEN når der er tale om en 7/7 ordning (hveranden uge), så skal han (så vidt jeg ved) ikke betale børnebidrag til moren.. Dog skal han så købe tøj til hende osv på samme niveau som moren... altså så hun ikke mangler noget, når hun er hos ham... 

Bidraget tilfalder den forælder hvor barnet har adresse - det samme med tilskud. 

Har hun en 7/7 ordning med den anden far til barnet? kan det være derfor hun ikke får børnebidrag?

Derudover - det kan være at hun får dem via kommunen, men at din kammerat så på den måde ikke har bemærket pengene...

Jeg ville klart råde din kammerat til at tage den igennem statsforvaltningen... i så fald så ringe derind og høre hvad de siger omkring de ting - som du nævner.
det lyder til at hun kan komme til at skabe problemer for ham, udfra det du har skrevet her.. og så er det bedre at de får lavet en resolution (samværs/myndigheds aftale) og aftale omkring penge, inden det bliver rigtigt grimt..

pøj pøj med det hele :-D 

Anmeld

21. april 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

æææhm... 

SKal lige slå en ting fast - Selvom man har delt forældremyndighed, så kan hun godt "kræve" børnebidrag fra ham. Idet at hun allerede har 1 datter, så får hun allerede de tilskud som hun kan få fra det offentlige (ekstra og ordinært tilskud på 2500 som følger børnechecken)

MEN når der er tale om en 7/7 ordning (hveranden uge), så skal han (så vidt jeg ved) ikke betale børnebidrag til moren.. Dog skal han så købe tøj til hende osv på samme niveau som moren... altså så hun ikke mangler noget, når hun er hos ham... 

Bidraget tilfalder den forælder hvor barnet har adresse - det samme med tilskud. 

Har hun en 7/7 ordning med den anden far til barnet? kan det være derfor hun ikke får børnebidrag?

Derudover - det kan være at hun får dem via kommunen, men at din kammerat så på den måde ikke har bemærket pengene...

Jeg ville klart råde din kammerat til at tage den igennem statsforvaltningen... i så fald så ringe derind og høre hvad de siger omkring de ting - som du nævner.
det lyder til at hun kan komme til at skabe problemer for ham, udfra det du har skrevet her.. og så er det bedre at de får lavet en resolution (samværs/myndigheds aftale) og aftale omkring penge, inden det bliver rigtigt grimt..

pøj pøj med det hele :-D 

Ja ved godt at hun godt kan kræve dem af ham men de aftalte, at hun ikke skulle have dem netop pga den ordning de havde. Den anden far får hun ikke børnebidrag af, de har også en uofficiel aftale.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.