er det normalt????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

471 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. april 2011

Anonym trådstarter

jeg er i 2. trimester og har døjet utrolig meget med kvalme.. mit problem er at når jeg bliver rigtig dårlig og skynder mig ud på wc for at kaste op, så kan jeg sidde derude i lang tid og blot bøvse voldsomt og have opkastningskramper, dog uden at der rent faktisk kommer noget op? jeg ved snart ikke hvad der er mest ubehageligt, at kaste rigtigt op eller at sidde der i kramper og bare ræbe derudaf.  men er det normalt? og hvad kan det skyldes??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

jeg er i 2. trimester og har døjet utrolig meget med kvalme.. mit problem er at når jeg bliver rigtig dårlig og skynder mig ud på wc for at kaste op, så kan jeg sidde derude i lang tid og blot bøvse voldsomt og have opkastningskramper, dog uden at der rent faktisk kommer noget op? jeg ved snart ikke hvad der er mest ubehageligt, at kaste rigtigt op eller at sidde der i kramper og bare ræbe derudaf.  men er det normalt? og hvad kan det skyldes??

Det oplevede jeg også, og det tror jeg er meget normalt. Det var som om at opkasts-mekanismen ikke tog ordentlig fat, hvis du kan følge mig? Tit kom der også bare spyt op, selvom min mave ellers var fuld af mad. Så du er ikke den eneste, der har oplevet det. Mit er gået over nu, og jeg har dte helt fint, så jeg tror ikke det er unormalt. Tror bare vi skal glæde os over at kunne holde maden i os

Anmeld

21. april 2011

Anonym trådstarter

Secrets skriver:

Det oplevede jeg også, og det tror jeg er meget normalt. Det var som om at opkasts-mekanismen ikke tog ordentlig fat, hvis du kan følge mig? Tit kom der også bare spyt op, selvom min mave ellers var fuld af mad. Så du er ikke den eneste, der har oplevet det. Mit er gået over nu, og jeg har dte helt fint, så jeg tror ikke det er unormalt. Tror bare vi skal glæde os over at kunne holde maden i os

Tusind tak for dit svar .. Er mere rolig nu hvor jeg kan høre at jeg ikke er ene om at opleve det.

Det er præcist det samme jeg oplever som du beskriver, kun spyt der kommer ud og ellers ligger man derude i kramper og har det bare skidt mens det står på.. Også selvom maven kan være helt fyldt op. men ja, det er nu meget rart at maden bliver nede i maven, trods alt.  

Håber også mit forsvinder snart, ligesom dit gjorde!

Anmeld

21. april 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar .. Er mere rolig nu hvor jeg kan høre at jeg ikke er ene om at opleve det.

Det er præcist det samme jeg oplever som du beskriver, kun spyt der kommer ud og ellers ligger man derude i kramper og har det bare skidt mens det står på.. Også selvom maven kan være helt fyldt op. men ja, det er nu meget rart at maden bliver nede i maven, trods alt.  

Håber også mit forsvinder snart, ligesom dit gjorde!

Krydser fingre, for det er mega ubehageligt! Men de få gange jeg rent faktisk har kastet rigtigt op, har jeg alligevel glædet mig over, at det ikke var sådan hele tiden, for hader når der kommer mad med op. Ad ad ad... Så don't worry, og håber du slipper snart 

Anmeld

21. april 2011

Anonym trådstarter

Secrets skriver:

Krydser fingre, for det er mega ubehageligt! Men de få gange jeg rent faktisk har kastet rigtigt op, har jeg alligevel glædet mig over, at det ikke var sådan hele tiden, for hader når der kommer mad med op. Ad ad ad... Så don't worry, og håber du slipper snart 

Ja, du har ret.. det er virkelig ubehageligt!

især fordi her kan det komme som et lyn fra himlen og så må jeg ellers bare styrte ud på wc..

men tusind tak, håber også snart jeg slipper for det.

Anmeld

21. april 2011

Tennamor

Jeg havde kun en weekend hvor jeg kastede op.. Ellers havde jeg bare voldsomt meget kvalme i 6-8 uger.. Så det er helt normalt.. Det går over, men er frygteligt så længe det står på 

Anmeld

21. april 2011

Annette A

Ja det er så ubehageligt når man ikke kan kaste op og der kun kommer slim, men tror også det er fordi det er aftagende og mekanismen ikke helt vil give slip. Havde det selv indtil 4. måned og nu i 5 måned har jeg stadig opkasttrang, men det bliver ved det. Dog er kvalmen stadig grum nogle dage fx idag og får den der trang til at få noget op, men kan jo ikke rigtig. Men det er bare så forskelligt hvornår og hvordan det er hos den enkelte, så det bør ikke bekymre dig. Håber du får det bedre med det snart. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.