metteswn skriver:
det med forældretillæg har jeg da fået at vide er hvis den studerenes forældre også er på SU, hvilket jeg fik en besked om fra SU styrelsen, så er du helt sikker på det er sådan nu? for det lyder da noget bedre end den besked jeg fik 
Mette du modtager kun forælretillæg hvis BEGGE forældre er på SU.. Det kan på ingen mulig måde svare sig at få et barn når man er på su desværre :/ fordi der er 0 og niks at hente ekstra, jo du kan være heldig alt efter din mands/kærestes indkomst at I ligger så langt nede at I ikke skal betale særlig meget for institutionsplads. Heroppe i nordsjælland ligger en vuggestueplads på ca 3000 pr mdr
MEN
Hvis du har mulighed for at søge om noget barsels/dagpenge gennem dit arbejde hvis du har arbejdet xx antal timer pr uge op til din barsel, dette er noget som arbejdsgiver kan trækker fra da ALLE arbejdspladser SKAL indbetale barselspenge.. Selv 1 personersfirmaer betaler penge til dette..
Men som I andre skriver er en kæmpe stor jungle at finde rundt i desværre
men hvorfor også gøre det nemmere for folk`?? JO mere besværligt jo bedre, så hellere lad os få en masse forældre der ikke kan tage en uddannelse pga dårlige satser for su, end vi vil have folk med god fagligviden ud og tage en uddannelse (ironi kan forekomme)

Anmeld