Nem men alligevel lidt fin middag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.490 visninger
7 svar
0 synes godt om
19. april 2011

Sabrina2014

Hej tøser.

Min kæreste og jeg har for første gang på de 2 år vi har været sammen, inviteret hans familie hjem og spise i morgen. Det er meget spontant og først lige bestemt.

Så derfor søger jeg en nem, forholdsvis billig - men alligevel lidt fin middag, at servere for dem i morgen?

Alle idéer modtages gerne - der er kun ét krav, og det er: ingen fisk.

Knus

Sabrina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2011

Mor til Ella

Jeg laver nogle gange helstegt kylling hvor jeg løsner skinnet og putter smør, hvidløg og persille ind under skindet, så i ovnen.

Der til kan jeg finde på at servere bagte rodfrugter.

broccoli, pinjekerne, bacon og babymajs på panden.

eller salat.

Har du prøvet at lave saltkartofler? det kan jeg godt lide.

Ellers bagte eller hasselbagte kartofler.

Og rødvins sovs til.

Anmeld

19. april 2011

GitteC78

Noget der er nemt og som smager godt

Kýlling i fad:

Steg kylling bryst lgges i et fad, skinke skive, ananas og ost ovenpå og så i ovnen til osten smeter. Kan serveres med ris, en god salat og brød.

Kotelletter i fad:

Eller kotelletter og bacon steges i karry og ligges i fad. Hæld fløde på panden hvor du har stegt kødet og lad det koge op. Hæld sovsen over kødet. Kan tilsætte ananas i faden. Kan serveres med ris, god salat og brød....

Anmeld

19. april 2011

anne2009

Her en god ret

Tag et stort fad og smør med olie i bunden. Skræl kartofler og skær dem i tykke skriver ca. ½ cm. Læg dem ved siden af hinanden på fadet...

Farsen:   Kom hakket oksekød i en skål, kom derefter en teske tomatpure i, hk løg, hk persille og salt+peber i. Ælt farsen godt sammen og form dem som små flade frikadeller. Læg derefter en frikadelle på en kartoffel , fortsæt til alle karfoflerne er dækket. pynt med en skrive tomat på hver og kom det i ovnen på 200 grader.

Det smager ret godt

Anmeld

19. april 2011

o1Mutte

Gammeldags grydestegt kylling  Mmmm..

Anmeld

20. april 2011

aya-zia

kotteletter i ananas... mmmmmmmm ynglings ret

Anmeld

20. april 2011

TbCp

Fyldt svinemørbrad med kartofler og champignonsovs

eller kyllingefileter fyldt med pikantost og soltørrede tomater og omviklet med parmaskine, hertil ovnbagte kartofler og en god sovs.

Anmeld

20. april 2011

henh01

Det kolde påskefrokost bord - sild, pålæg, fiskefilet, æg og rejer, mørbrad med bløde løg og rugbrød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.